דעות

ההפיכה המשטרית: למי צלצלו הפעמונים?

בזמן מלחמת האזרחים בספרד בחר ארנסט המינגווי לשמש כאיש צוות באמבולנס בכוחות המתנגדים לפשיזם הספרדי, על אף נצחונו הקרב ובא. הפעמונים צלצלו וצלצלו, והוא היכה בהם בעוצמה. כעת, זהו תפקידנו

רופאים בהפגנת מחאה נגד ההפיכה המשטרית. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90 צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

שׁוּם אָדָם אֵינֶנּוּ אִי, כֻּלוֹ מִשֶּׁל עַצְמוֹ; ... מוֹתוֹ שֶׁל כָּל אָדָם מְפַחֵת בִּי, יַעַן־כִּי אֲנִי מְשֹׂרָג בְּגֶזַע הָאָדָם. וְלָכֵן לְעוֹלָם אַל תִּשְׁלַח לִשְׁאֹל לְמִי צִלְצְלוּ הַפַּעֲמוֹנִים - לְךָ הֵם מְצַלְצְלִים" (מאת: ג'ון דאן, תרגם: מנשה לוין. הוצאת הקיבוץ הארצי, מרחביה)

אפתח בגילוי נאות, איני בין החברים בקבוצת ה"רילוקיישן", יחד עם זאת, אין יום שבו איני חושב על כך. ברצוני לענות לרצף הטעויות וההטעיות בטור הדעה של ישראל הראל ל"הארץ", המאשים את הרופאים השוקלים לעזוב, שהם מפקירים את מטופליהם ומדינתם.

כותב הראל: "עלות ההכשרה של כל רופא היא מאות אלפי שקלים. משלם המסים, המממן עלות זו, אינו מתלונן". ובכן, רוב הרופאים המתקבלים לסטאז' היום לומדים לימודי רפואה מחוץ לישראל משום שהמדינה לא מטפלת במשבר השדות הקליניים בהוראה. כלומר, המדינה חוסכת כסף על חשבון בריאות הציבור ובוחרת להשקיע את כספיה בהנצחת הבערות באוכלוסיות החלשות בחברה. נקודה נוספת בהקשר זה היא שהרווח המתקבל למדינה ממערכת רפואה ציבורית מתפקדת גדול לעין שיעור מהשקעתה. מר הראל מוזמן לראות ביקור בוקר במחלקה פנימית בהובלת רופא ערבי ובהשראתו, תוך חתירה למצוינות קלינית ואנושית. לכך אין מחיר כספי, זהו זהב טהור.

עוד כותב הראל: "... הגדרות אלו אינן שייכות לחוזה המוסרי שיש לרופאים עם תושבי המדינה; הן כלולות בשבועת הרופאים". הראל מתכוון להגדרות להענקת סיוע רפואי לכל אדם באשר הוא, גם ללא קשר לדעה פוליטית. ובכן, הפוסל במומו פוסל, הרי ההפיכה המשטרית היא זו שתגרום לאפליה מובנית במערכת בטיפול במטופלים – ראה את החוק למניעת טיפולים לאסירים, החוק להבניית אפליית להט"ב על בסיס "מצפון" ועוד ועוד.

90% מהרופאים מתנגדים להפיכה המשטרית, ובבוא מלחמת האזרחים יצטרכו לבחור לאיזה אמבולנס הם יעלו. רק המחשבה על הצורך לבחור צד ממנו אטפל בכל אדם מעוררת בי חרדה ועצב, אך אני מודע לאפשרות כי היא תקרה

לפי שבועת הרופא העברי, שנכתבה בידי פרופ' היילפרין, מגדולי הנוירולוגים שקמו בארצנו, הרופאים הצעירים נשבעים בזו הלשון: "... חכם ליבכם גם לבריאות הרבים להעלות ארוכה למדווי העם". ובכן – חכם ליבנו – תובנתנו האתית והפרופסיונלית מכתיבה לנו להיאבק ולא לשתוק, להיאבק ולהציל את החברה והבריאות.

אך את ההאשמה הקשה מנסח הראל כך: "הנהייה אחר מנעמי חיים שישראל אינה יכולה להעניק מעידה על רמתם המוסרית־מקצועית של היורדים... לא רק את החולים הם מפקירים, גם מהמאבק על דמות המדינה הם בורחים. את חבריהם להתמודדות הם נוטשים. את משפחותיהם והמעגלים החברתיים שהם שייכים להם הם זונחים. את המולדת!". זוהי האשמה קשה שיורדת ללב הדילמה כיצד לנהוג בעת שבה נשמטת הקרקע מתחת רגליך, והמקום בו גדלת מפנה גבו לערכים הבסיסיים ביותר בהם אתה מאמין כאדם, כאזרח וכרופא.

הראל תולה את הירידה מהארץ בנהייה אחר מנעמי חיים וברמה מוסרית ירודה של היורדים, אך ברור לכל רופא הבוחר לעזוב כי הפיצוי של "מנעמי חיים" בחו"ל (אף כי הרופאים נאלצים להתחיל בקריירות חדשות שם) לא יפצה על התחושה הקשה של הגירה ממולדתך, מכור מחצבתך ועל תחושת הזרות והגלותיות המתחדשת. כל רופא שעוזב את הארץ מפחת את דמותה האנושית. זהו הפעמון המצלצל, הראל.

השלטון הנוכחי בישראל בגד באזרחים ושבר את הבסיס הערכי המאפשר (בקושי רב) להחזיק רפואה המתיימרת להיות שוויונית וצודקת. הרופאים היו הראשונים לרתום את הארגון היציג שלהם להילחם בהפיכה ולהתריע מפני סכנותיה לבריאות הציבור. חובתנו המוסרית והפרופסיונלית הכתיבה זאת

בזמן מלחמת האזרחים בספרד בחר ארנסט המינגווי לשמש כאיש צוות באמבולנס בכוחות המתנגדים לפשיזם הספרדי, על אף נצחונו הקרב ובא. הפעמונים צלצלו וצלצלו, והוא היכה בהם בעוצמה. כעת, זהו תפקידנו. בישראל, 90% מהרופאים מתנגדים להפיכה המשטרית, ובבוא מלחמת האזרחים יצטרכו לבחור לאיזה אמבולנס הם יעלו. רק המחשבה על הצורך לבחור צד ממנו אטפל בכל אדם מעוררת בי חרדה ועצב, אך אני מודע לאפשרות כי היא תקרה.

עד כה, הרופאים ואנשי הבריאות נלחמים בהפיכה תוך כדי העבודה במסגרת הציבורית, בשלב זה לפחות, זהו האמבולנס של כולם. השלטון הנוכחי בישראל בגד באזרחים ושבר את הבסיס הערכי המאפשר (בקושי רב) להחזיק רפואה המתיימרת להיות שוויונית וצודקת (וגם זאת תחת עוולות הכיבוש, אפליית המהגרים ועוד ועוד). הרופאים היו הראשונים לרתום את הארגון היציג שלהם להילחם בהפיכה ולהתריע מפני סכנותיה לבריאות הציבור. חובתנו המוסרית והפרופסיונלית הכתיבה זאת.

אם כך, רופא הבוחר לעזוב לעת עתה מבצע בחירה אישית וכואבת בעלת השלכות קשות עליו, על משפחתו ועל מטופליו. רופא הבוחר לעזוב יעשה זאת בלב כבד עד מאוד. כשם שסטפן צוויג היגר ממולדתו בין מלחמות העולם, כך הרופאים העוזבים את המשמרת היום. אך בניגוד לסטפן, סופם יהיה טוב יותר, וזאת משום שהמלחמה בהפיכה תצלח, גם בתמיכתם מבחוץ וגם על בסיס מחנה המאבק מבפנים. אני מקווה שלפחות חלקם יחזרו לכאן. בניגוד לדברי הראל, המחנה התומך בהפיכה הוא זה שהוכה בסנוורים של פיתוי השחיתות והמשיחיות והוא זה שהובילנו על פי תהום.

ודבר אחרון, אמנם אנו כעת בקרב בלימה, אך מתקפת הנגד של מתנגדי ההפיכה בוא תבוא, והיא לא תסכים להתפשר על חזרה לסמי-דמוקרטיה, המאבק יתווה את הדרך לתיקון יסודי של מדינת ישראל, להיות מדינה צודקת, לא כובשת, לא מפלה ולא דתית–הלכתית. ההפיכה צמחה מתוך כר פורה של עוולות שאליהן הפנינו את עורפנו לאורך השנים, גם כרופאים. אנו מבינים כעת את הנזק העצום שנגרם. בשיקום המדינה נוביל את התיקון באותן עוולות.

הכותב, ד"ר אמיר ביבר, הוא רופא מומחה בראומטולוגיה, עפולה

נושאים קשורים:  ד"ר אמיר ביבר,  הפיכה משטרית,  דעות,  חדשות,  רילוקיישן,  הגירה,  ממשלת ישראל,  מערכת הבריאות,  ארנסט המינגווי
תגובות
אנונימי/ת
16.08.2023, 18:26

באופן אישי, אם יהיה גל של עזיבת רופאים בכירים זה יהיה חלום שהתגשם. סוף סוף אפשר יהיה להקים כאן מערכת בריאות ליברלית עם שוויון הזדמנויות לכולם, אפילו לרופאים חרדים לא עלינו.. תהיה מערכת בריאות הרבה יותר טובה וחסכונית ממה שיש היום. תודה רבה לכותב המאמר שמחזיק את המגמה הזו. קדימה. מי עוד מצטרף?

אנונימי/ת
16.08.2023, 18:42

יש לך את זה ביותר טמטום, בוט ביוביסטי שכמוך?

אנונימי/ת
18.08.2023, 09:16

אמן

16.08.2023, 18:43

תודה על דבריך. ריגשת אותי מאוד. אכן אנחנו בקרב בלימה, ויתכן שניצטרך לעבור למתקפת נגד.
זכור כיצד התמוטטו שני משטרים דיקטטוריים במאה הקודמת: בריה"מ קרסה מבחינה כלכלית והתפרקה , וזאת גם מה שקרה לדרום אפריקה-מדינת האפארטהייד. התמוטטות כלכלית יכולה להביא לקריסת משטרים.

16.08.2023, 19:17

מסכים עם כל מילה של דר ביבר, העיוות של הראל פשוט בלתי נתפס אך מיישר קו עם העיוות הכללי במדינה כרגע. רילוקיישן היא אילוץ כואב ולא בחירה במנעמי החיים. הכתיבה של הראל היא לא פחות מזדונית ומזכירה את הקריאה לטייסים נפולת של נמושות. כמו שכבר אמרו לפני... בושה !!!

16.08.2023, 19:47

דר' ביבר כותב מדם לבו מאמר נוקב שאני מזדהה אתו לחלוטין. נסיון ההפיכה המשפטית והמשטרית הוא wake-up call לכל אזרח שחרד לאופי הדמוקרטי והליברלי של המדינה. גם אני יצאתי להשתלמות וידעתי שאחזור למדינה שלי למרות ההצעות המפתות להישאר במקום יוקרתי בחו"ל. קשה לשפוט את הרופאים שדואגים לעתידם המקצועי ולא ירצו לעבוד במשטר שסדרי העדיפות שלו מוכתבים על ידי חרדים, קיצונים לאומנים ופוליטיקאים מושחתים.

אנונימי/ת
16.08.2023, 23:46

באשר לעלות ההכשרה בכל רופא, שוכח מר הראל, שאנחנו משלמים עבור שכר הלימוד הכספנו, מכספי ההורים שלנו ומעבודתנו אנו ולא מהתקציבים מהם נהנים בחורי הישיבות שאגב, גם הם מכספנו ! ומה התרומה שלהם למדינה, לרווחה ולכלכלה של ארצנו ?

היסטרית המונים.
אין איום, אין מלחמה, אין כלום. הכל בראש שלך.
או כמו שאומרים - צא מהסרט אחי. צא.

אנונימי/ת
18.08.2023, 10:14

דר גיא ערסיאנו פקח עיניך וראה כיצד דוחים ומפרקים כל גוף מייעץ מקצועי, פוגעים בהכשרות , ממציאים תארים ומקצרים מסלול רק כדי לקדם מגזר ספציפי מבלי להתחשב במשמעות. ביטול מיסוי על שתיה מצוקה למשל, הדרת נשים, ביטול הילת הסבירות, החלשת שומרי הסף ועוד ועוד כל יום מוליד כותרת וחוק טיפשי או מפלצתי אחר. תומכי ההפיכה זה עליכם!

אנונימי/ת
16.08.2023, 22:09

אתה וחבריך המדברים בשפת הכיבוש, הינכם מיעוט מזערי וקיצוני

אנונימי/ת
18.08.2023, 10:15

הפוך! המתנחלים החרדלים שהשתלטו על המדינה פחות מ 5%

אנונימי/ת
17.08.2023, 07:23

לאנונימי 23:46 - אתה ממשלא מימנת את לימודי הרפואה מכספך. הלימודים מסובסדים ושילמת אולי רק רבע מהעלות האמיתית. ואת זה אני אומר כבוגר הארץ בעצמי.
לאנונימי 22:09 - אני נוטה להסכים. טור הדיעה הזה היה עובר הרבה יותר טוב אם היה נמנע להשתמש בשורש כ.ב.ש.
בכך הוא רק מצדיק את הטוענים שלא מדובר במחאה על ערכים אלא רק שמאל (ועוד כזה שלא עובר את אחוז החסימה) מול ימין

אנונימי/ת
18.08.2023, 06:00

ישר כח קולגה יקר
אתה מייצג אותי נאמנה

אנונימי/ת
18.08.2023, 07:40

ואותי ממש לא. ואנחנו הרב. ראה ערך 64 מנדטים

18.08.2023, 09:49

שני דברים משעשעים במיוחד במאמר מתבכיין זה.
1. החזרה על שקר ה" 90 אחוז מהרופאים המתנגדים להפיכה המשטרית".
שקר.
שקר.
שקר.
השאלה מעולם לא נשאלה.
לא נמסרו נתוני אמת כמה ענו על באמת השאלון הכללי שהצהיר הסכמה עם הצהרה שהר"י לא פוליטית. לא כל הרופאים במדינה חברים בהר"י, ולך תסביר איך אם כ 58 אחוז מתושבי המדינה היהודים הצביעו למפלגות הקואליציה, כלומר בעד הרפורמה, הרי שהרופאים ברובם המכריע ובאופן בלתי אפשרי סטטיסטית הם נגד ?
שקר שעוד הודגש יפה האדום. לפי מסורת דוקטורס-פראבדה-אונלי.
2. התגובות המריעות ובעיקר זו הטוענת שתשלום שכר הלימוד האוניברסיטאי מכסה את הוצאות המדינה על סטודנט לרפואה.... מומלץ להשכיל בתחום. העלות היא לפחות פי 4 משכר הלימוד, בממוצע לסטודנט לאו דווקא רפואה... ועל זה הוצאות עתק על ההכשרה השעות ותקני ההוראה לבתי החולים דרך משרד הבריאות.
טוב שיש לנו את דוקטורס-פראבדה-אונלי, העלון הרפואי להשבת ההיסטריה ולהפחדת ההמונים..

18.08.2023, 10:56

איזו כתבה מגמתית ורצופת שקרים, של אדם שרק בפסקה האחרונה חשף אג'נדה שמאלנית קיצונית, אנטי'-ציונית ואנטי-דתית שלו.
1. שכר הלימוד באוניברסיטאות הינו אחיד, אך עלות ההכשרה בבית ספר לרפואה גבוהה בהרבה בהשוואה לפקולטות אחרות. לימודי רפואה בארץ מסובסדים ע"י המדינה, ואין על כך וויכוח. אבל באידאולוגיה פרוגרסיבית facts don't matter
2. שקר ה-90%: הטענה הזאת פשוט עלבון לאינטליגנציה. קודם כל, זה לא 90% מכלל רופאי ישראל, אלא 90% מהמשתתפים בסקר. אבל כמה זה בערכים מספריים? הר"י מסתירה את נתוני האמת במשך 5 חודשים, וכנראה שיש לה סיבה טובה לכך - המספר האמיתי לא ייראה טוב בערוצי התעמולה.
מעבר לכך, אין כל קשר בין תשובה חיובית לגבי תמיכה כללית בדמוקרטיה ומערכת המשפט (כפי שנשאלה בסקר) לבין קביעת עמדה לגבי הצורך ברפורמה משפטית ו/או התמיכה בשביתה פוליטית נגד הממשלה הנבחרת.

למרות הטיעונים העובדתיים המופרכים, אני חושב שלא צריך להטיף מוסר לרופאים (או אחרים) שרוצים לעזוב. זהו חלק מתהליך טבעי שמתרחש שנים רבות.
אנשים שהערכי היהדות חשובים להם יותר מהערכים הליברליים הגלובליים עוזבים את המדינות המוצא שלהם ובאים לישראל - זוהי עליה. אנשים שמאזן הערכים שלהם נוטה לכיוון הליברלי האוניברסלי עוברים למדינות ליברליות אחרות - זוהי ירידה. כך היה וכך יהיה.
אז נאחל ליורדים הצלחה בהמשך דרכם, ואנחנו נישאר כן להמשיך לבנות "מדינה יהודית ... לפי חזון נביאי ישראל", כפי שהוגדר במגילת העצמאות.

אנונימי/ת
18.08.2023, 11:39

מרשים. תודה לך!

18.08.2023, 11:34

מיד עם הוודעות תוצאות הבחירות,
החלה להתאגן הפיכה ובפועל עוד קודם. אהוד ברק דיבר על כך ב 2016.
וביולי 2020 כבר הסביר שיזמן ,אם תהינה גופות בירקון של יהודים שירצחו על ידי יהודים!
כל זה לפני הכרזה כלשהי על רפורמה
-ממציאים הפיכה מטעמים פוליטיים ברורים. רל"ב.כמייצג הימין.
-כלומר לקחת מן הימין את הזכות היחידה שביידיו; הפתק בקלפי.
אהרון ברק הוא מי שביצע הפיכה משטרית ב1992, אותה כינה מהפכה חוקתית.
הכל כדי לשלוט,פשוט לשלוט..
כבר אמר אז השופט העליון לנדאו ז"ל :אינכם רוצים לשפוט,אתם רוצים לשלוט.
- ב1999 ,אהוד ברק ראש ממשלה ,יו"ר הכנסת,אברהם בורג,פונה לבית המשפט העליון ,בבקשה לא להתערב
בהחלטות הכנסת. כמובן "חוטפים" על הראש ו"משתפנים"!
השליטה של בית המשפט העליון הולכת ומתרחבת,וכמובן ,לימין אחריות בכשל,אי טיפול בנושא.!
- רבים שתמכו בשינוי הנדרש בבית המשפט העליון פועלים כעת נגד,מתוך רל"ב ונגד הימין,כי נכשלו!
ציפי לבני,גדעון סער, מתן כהנא ועוד.הכל מוקלט ומגובה,.הארכיון לא שוכח.
כאן אני עוברת להנהגת השמאל/ מחאה:
- מי מכם צפה בקובי ריכטר,המיליארדר שאומר,הביטחון בידינו,הכסף בידינו ולכן ננצח.
* בזה הוא מבטא את העיקר:
ריכטר אמר שצריך לחבור לערבים כדי לנצח והצביע ל"משותפת".
- שטיפת מוח מצוינת בוצעה כאן כדי לשפעל את ההפיכה של המיליארדרים והלשעברים ,עבור " האידיוטים השימושיים"!
* עילת הסבירות ,עיניין לא מרכזי כלל בין התיקונים הנדרשים!
לבית המשפט כלים מספר לפסול חוק או החלטה,אם באמת לא לעיניין.
- יש כה הרבה להוסיף,אך אשאל שאלה אחת: היכן היו מתנגדי הרפורמה,כאשר לפיד לא הביא לכנסת החלטה למסור מים ריבוניים של ישראל בניגוד לחוק הדורש : הצגת הנושא בכנסת,רוב של 80 ח"כ או משאל עם! ו" בגץ " העברייני,אישר מעשה מטעמים מסחריים אפלים ,שהוא בגידה,פשוט כך.
- הכי אני אוהבת את האמירה,מה אם פוליטיקאים ימנו מינויים לא ראויים?!
,מצחיק ממש. נפוטיזם בבית המשפט העליון,זה ברגיל.
התחיל עם אהרון ברק שמינה את אשתו לבית הדין לעבודה! ומשם הכל נפרץ . כמעט גילוי עריות.🙃
- נושא ראשי. בית המשפט העליון ועוד מערכות שאמורות לעסוק באכיפת החוק ,עוסקות בעקיפת החוק והפיכת החוק.
בית המשפט מגן בתוקף על מונופולים וקרטלים בדרכים שונות,למטרות אישיות,משרות לאחר פרישה ועוד ,וכך קושי בטיפול ביוקר המחייה.
- וטרם כתבתי על מטרתו של אהרון ברק מקידמת דנא,ביטול הרוב היהודי במדינת ישראל . באופן מתמיד פועל " בגץ" לבטל את חוקי הכניסה למדינת ישראל,ולהשאיר כאן מהגרי עבודה למיניהם . נוכחנו בזאת ,לפני זמן קצר,כאשר ביטל את חוק הפיקדון,שהוחק כדי להוציא עובדים חוקיים שפג תוקף רישיונם. בטענה שזו פגיעה בזכות הקיניין.להד"ם!
הכסף של המעביד,הכובד חותם על חוזה בבואו לארץ! ומקבל את הכסף בצאתו. כה פשוט. אך מטרת חיות מזמן ,כשל אהרון ברק. בזמנו רצתה להכניס 250,000 לא יהודים דרך איחוד משפחות!.
וכל זה אפילו לא קצה הקרחון של בגידת ה"אליטות"!
התחלחלתי כאשר ראיתי רופאים מקיפים אדם בכסא גלגלים ,ששואל שאלה לגיטימית. וכל זה בשעות העבודה..
מי שפועל פוליטית בשעות העבודה ,ובשם המקצוע,עובר על חוק לעובדי מדינה ועובדי ציבור,מפר את שבועת הרופא ואת כללי האתיקה לרופאים.

אנונימי/ת
18.08.2023, 11:39

מסכים לכל מילה. תודה תודה תודה

אנונימי/ת
18.08.2023, 15:58

לאיזה אליטה את שייכת ד"ר שובל? לאליטה שמאפשרת לך להיכנס ולשפוך כאן את כל המישנה הביביסטית שלך ואחר כך להאשים רופאים אחרים בפוליטיזציה?

18.08.2023, 16:21

מסכים לכל מילה.

18.08.2023, 19:22

למה לעג באנונימיות?

אנונימי/ת
18.08.2023, 13:03

נעה ידלין בספר שטוקהולם ע' 15: רופאים זה האנשים הכי לא משכילים שיש, אני אומרת לך את זה בתור רופאה, זאת פיקציה וכנראה הפיקציה הכי נפוצה, אנשים מבלבלים שבע שנים של לימודים עם השכלה, אבל תאמיני לי, זה אנשים שעד גיל חמישים קבורים בהתמחות ובלחצוב להם מיני קריירה, הם לא רואים אור יום, לא רואים בני אדם, חוץ מחתיכת מעי או איזה מערה באף, אחר כך הם פותחים מרפאה פרטית ואז בכלל, בבוקר בציבורי, ומשם טסים עד עשר בלילה לקליניקה ובין לבין ניתוחים פרטי פעמיים בשבוע אחה"צ, זה אנשים שלא ראו סרט ולא קראו ספר ארבעים וחמש שנה, אין להם מושג ירוק מהחיים שלהם, זה בורים מוחלטים, תאמיני לי.

אנונימי/ת
18.08.2023, 15:52

מתוך ביקורת על הספר (2016):... "יסודות פרוורטיים לא נעדרו מספריה הקודמים של ידלין, סופרת שמתעניינת ברבדים הלא־נורמטיביים שאורבים מאחורי הקיום הבורגני, השבע והתקני ביותר. "שטוקהולם" נוטל את האיכויות של ידלין — ההומור היבש והשנון, והיכולת לפענח את המתח האבסורדי בין התפישה העצמית של אדם לבין מעשיו ובחירותיו — ומביא אותן לקצה מסוכן. ידלין כתבה רומן בהפרעה, שמתנודד על שפת תהום..."

ברור לי שמי שמביא ציטטה כזו לפורום הזה הוא מופרע ששונא רופאים ואולי אפילו רופא.ה ששונא את עצמו...

18.08.2023, 16:59

מאמר פוליטי לגמרי.
מקומו בפורום פוליטיקה.
זכינו לחזור לכאן אחרי 2000 שנה.
מי שאוהב את המדינה לא עוזב אותה.

18.08.2023, 22:59

תודה ד'ר ביבר. מי יתן ונצליח במאבק - כבני אדם, כאזרחים וכרופאים.
מי יתן ונצליח לכבוש את הלבבות במקום להמשיך לכבוש אנשים חסרי אזרחות ישראלית.

20.08.2023, 13:27

מדהים איך בעזרת ליבוי האש מצד התקשורת יוצר משבר דמוקרטי על נושא לא מוחשי למרבית הציבור שבאותה העת אותה תקשורת "נרמלה" את הדקטטורה של התו הירוק שפגעה באופן ממשי ומוחשי המרבית הציבור .
ממש נשגב מבינתי