מחקרים

קריזוטיניב לא נמצאה כבעלת פעילות בממאירויות עם מוטציית MET

הטיפול עם קריזוטיניב, אשר ניתן לחולי סרטן הסובלים מגידולים סולידיים ואובחנו עם מוטציה או אמפליפיקציה של MET, לא עמד בקריטריונים הנדרשים להגדרת תגובה מספקת אצל החולים

10.07.2023, 13:23
ריצוף גנטי, דנ"א, מוטציות (צילום: אילוסטרציה)

'TAPUR' הוא מחקר סל (basket study) פאזה II במסגרתו נבחנת הפעילות נוגדת הגידול של טיפולים ממוקדים הזמינים באופן מסחרי בחולים המאובחנים עם ממאירות מתקדמת ושינויים גנומיים ספציפיים. כעת, במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Cancer Research', החוקרים מדווחים על התוצאות העולות מעוקבת מטופלים המאובחנים עם גידולים סולידיים ומוטציה או אמפליפיקציה של MET אשר טופלו עם קריזוטיניב.

בקריטריוני ההכללה עמדו מטופלים ללא אפשרויות טיפול סטנדרטיות, עם מחלה הניתנת למדידה, ECOG performance status (PS) 0-2, ובעלי תפקוד מספק של האיברים. במחקר לא נכללו חולים עם סרטן ריאות מסוג תאים שאינם קטנים. בדיקות גנומיות בוצעו במעבדות נבחרות, CLIA-certified ו-CAP-accredited. החולים קיבלו טיפול פומי עם קריזוטיניב במינון 250 מיליגרם אשר ניתן פעמיים ביום, עד להתקדמות המלה.

עוקבות Low accruing עם היסטולוגיה ספציפית ומוטציה או אמפליפיקציה של MET קובצו לעוקבה מאוגמת היסטולוגית לצורך האנליזה. התוצא הראשוני של המחקר היה שליטה על המחלה (DC: disease control) לפי החוקר, אשר הוגדר כתגובה מלאה או חלקית (PR) או כמחלה יציבה (SD) למשך 16+ שבועות לכל הפחות (SD16+) לפי RECIST v1.1. התוצא הראשוני סוכם כפרופורציה, וה-hypothesized null DC rate של 15% הוערך באמצעות 1-sided exact binomial testעם α= 0.10. תוצאים נוספים היו שיעור השרידות ללא התקדמות (PFS), השרידות הכוללת (OS), משך התגובה (DOR), משך ה- SD, ובטיחות. DOR הוגדר כמשך הזמן מעת התגובה האובייקטיבית (OR) המתועדת הראשונה של החולה ועד למחלה מתקדמת (PD).

במחקר השתתפו 31 חולים המאובחנים עם גידולים סולידיים (12 סוגי גידול) ועם מוטציית MET בלבד (n=10), אמפליפיקציה בלבד (n=19), או מוטציה ואמפליפיקציה של METי(n=1). מטופל אחד עם ביטוי יתר לא עמד בקריטריוני ההכללה. 3 מטופלים נוספים לא היו ניתנים להערכה לגבי היעילות. בטבלה אותה מצרפים החוקרים לפרסומם מוצגים נתוניהם הדמוגרפיים של החולים והתוצאים. שני מטופלים (שניהם מאובחנים עם אדנוקרצינומה של הוושט ואמפליפיקציית MET) ו-4 SD16+ (2 עם קרצינומה של תאי הכליה, 1 עם מוטציית MET,י1 עם אמפליפיקציית MET; המעי הגס והחלחולת עם אמפליפיקציה; המעי הדק עם אמפליפיקציה) נצפו עם rate DC של 21% (רווח בר-סמך חד-צדדי של 90%: 12%, 100%) ו-rate OR של 7% (רווח בר-סמך של 95%: 1%, 24%). ה-null DC rate לא נדחה. 5 מטופלים חוו ≥1 תופעות לוואי בדרגה 3 הקשורות לטיפול, או אירוע של תופעת לוואי חמורה.

לסיכום, הטיפול עם קריזוטיניב לא עמד בקריטריונים שנקבעו מראש לציון פעילות אפשרית בחולים עם גידולים סולידיים ומוטציה או אמפליפיקציה של MET.

מקור:

Kathryn F. MilehamMichael RothePam K. MangatElizabeth Garrett-MayerHerbert L. DuvivierCarmen J. CalfaCarrie L. DulAlissa S. MarrEugene R. AhnDeepti BehlMichael J. HallInderjit MehmiAnu GabaRom LeidnerMark M. ZalupskiGina N. GranthamAbigail GregorySusan HalabiRichard L. Schilsky; Abstract CT226: Crizotinib (C) in patients (pts) with solid tumors with MET amplification (amp) or mutation (mut): Results from the Targeted Agent and Profiling Utilization Registry (TAPUR) Study. Cancer Res 15 April 2023; 83 (8_Supplement): CT226. https://doi.org/10.1158/1538-7445.AM2023-CT226

נושאים קשורים:  מחקרים,  קריזוטיניב,  MET,  מוטציה,  שרידות,  גידולים סולידיים
תגובות