חדשות

סדרת רשת חדשה: "ממשלת ישראל נגד מערכת הבריאות"

קבוצת החלוקים הלבנים, בשיתוף הקולנוענים האחים אורי ובני ברבש, הפיקו סדרת סרטונים על מצבה של מערכת הבריאות בישראל והשפעות הרפורמה המשפטית עליה. צפו:

רופאת הנשים ד"ר עינת מקלר-שירן. צילום: מתוך youtube

סדרת רשת של שמונה סרטונים, הנושאת את הכותרת "ממשלת ישראל נגד מערכת הבריאות", הופקה על ידי "החלוקים הלבנים", קבוצה המאגדת את עובדי הבריאות בישראל ה"מתנגדים להפיכה משטרית בחסות הרפורמה המשפטית" ובשיתוף פעולה עם הקולנוענים האחים אורי ובני ברבש ואנשי מקצוע נוספים.

הסרטונים עוסקים במצבה של מערכת הבריאות בישראל וכך לדוגמה הסרטון הראשון עוסק באי שוויון והשלישי בהעדר השקעה במערכת. הסרטונים נפתחים בסיטואציה שמציגה נושא  בצורה הומוריסטית ובעקבותיו הסבר של אחד מחברי "החלוקים הלבנים" על המשמעות של הסיטואציה במציאות. בסרטון הראשון, "אזרחים סוג ב'", מופיעה רופאת הנשים ד"ר עינת מקלר-שירן. הקדימון לסדרה זכה ל-50,000 צפיות עד כה. הסרטונים עלו גם ליוטיוב. צפו:

"הפגיעה בבריאות לא תחל בעתיד. היא כבר כאן", אומר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וחבר "החלוקים הלבנים". "כרופאים, אנחנו לא יכולים לשתוק אל נוכח מה שאנחנו רואים ואת הכיוון שאליו זה הולך. ברור לנו שההפיכה המשטרית, החקיקה המפלה והפוגענית והתקציב הלא מאוזן פוגעים במקצוע וברפואה הציבורית. החלוקים הלבנים הוא ארגון התנדבותי שצמח מהשטח והחברים בו מגיעים מכל תחומי הבריאות בישראל".

"אנחנו לא מורגלים בסרטונים", אומר פרופ' לוין, "אך אחרי שהצגנו את עמדותינו על כל במה אפשרית, אם בהפגנות, בשיתוף פעולה עם ארגוני המחאה ועם פרסום ניירות עמדה מנומקים ובכנסת, בחרנו לעשות זאת גם כך על מנת לעורר את המודעות".

פרופ' לוין מסביר כי חברי הקבוצה מקווים להגיע לכמה שיותר אנשים גם מתוך הקהילה הרפואית וגם בקהל הרחב. "זה לא רק פגיעה בביטחון ובכלכלה - למדיניות הזו יש השפעה על הבריאות של כולנו", הוא אומר.

"פעולות הממשלה מאיימות על בריאות הציבור ושירותי הרפואה בישראל", נכתב בנייר העמדה האחרון של הארגון שפורסם בשבוע שעבר ובו פירוט הנזקים הנגרמים למערכת הבריאות, החל מהתקציב המתכווץ, סגירת מרפאות לבריאות נפש ודחיית בניית חדרי מיון ממוגנים בפריפריה, הפערים ההולכים וגדלים במערכת הבריאות מול מקבילותיה במדינות המפותחות, הרפורמה בהכשרה וברישוי של מקצועות הבריאות, הפחתת המיסוי על משקאות ממותקים ועל סיגריות אלקטרוניות ועוד.

נושאים קשורים:  רפורמה משפטית,  הפיכה משטרית,  החלוקים הלבנים,  פרופ' חגי לוין,  בני ברבש,  אורי ברבש,  סדרת רשת
תגובות
אנונימי/ת
19.06.2023, 19:59

חבורת פוזיציונרים, מספיק לערבב אותנו בקלחת הפוליטית, אנחנו לא קונים את טענות הדמגוגיה שלכם. אתם פשוט תהרסו את מה שעוד נשאר משמה הטוב של הגילדה הרפואית. תשמרו את דעותיכם הפוליטיות לעצמכם, ואותנו מחוץ לעסקונה הזו.

אנונימי/ת
19.06.2023, 20:44

יש לכם את זה ביותר פוליטי ??
בקורונה איבדו חצי מאמון הציבור אתם רוצים לאבד גם את החצי השני ???
שום קשר בין רפורמה נחוצה בדיקטטורה של בג"ץ לעולם הרפואה , מלבד שוב אותו קשר של הון שלטון ולצערי בריאות

אנונימי/ת
19.06.2023, 22:20

אני לא מצליח להבין את הקשר ואפילו לא מסכים שיש קשר בין מערכת הבריאות לרפורמה המשפטית. כמי שאינו ימני, למקרה שחשדתם, אני מתנגד לפוליטיזציה של הרפואה ובעיקר לשימוש בדעות פוליטיות אישיות של רופאים פרטיים, גם אם נושאי תפקידים, כמייצגים את כלל המערך. אגב העובדה שאני מפרסם את זה כאנונימי לא נובעת מסתימת הפיות וחוסר חופש הדיבור שקורים במערכת הבריאות כרגע ובכלל במדינה בקרב מי שמביע ביקורת על ההתנגדות לרפורמה וצועק "דמוקרטיה" ברחובות. האנונימיות נועדה כדי לא לחשוף את דעתי הפרטית בקרב עמיתי ומטופלי כרופא בישראל.

אנונימי/ת
20.06.2023, 01:52

דר' מקלר-שירן, פרופ' לוין - מי שמכם??!! זוג שרלטנים חצופים שכמותכם.

אנונימי/ת
20.06.2023, 06:08

שוב תעמולה נגד תיקון השחיתות המשפטית? מי מממן אותם?

אנונימי/ת
30.06.2023, 14:48

מה לא ברור? אובמה, ביידן וברק מושכים את לפיד בחוטים, וישראלים מטומטמים נמשכים לזה. הם רוצים להשלים משימה של היטלר

אנונימי/ת
20.06.2023, 10:24

לאן תגיעו כדי להפיל את הממשלה !!! מה נסגר אתכם!!! בגלל שלא נבחרתם אתם לא מפסיקים עם התעמולות שלכם נגד !!! די כבר לבריונות הזאת

אנונימי/ת
20.06.2023, 10:49

לכל מתנגדי ה"פוליטיזציה" -להתראות בבית המקדש שיוקם בחסות הרפורמה.אני כוהן אז אני מסודר.....

אנונימי/ת
30.06.2023, 14:45

מקומם בכלא כהם עבריינים המאשימים אותנו העובדי בריאות בפשעים שלעולם לא עשינו! על איזה ״דמוקרטיה״ מדובר? פרסומת פשיסטית לצורך לשסע את העם ולעשות מהפכת שילטון לא חוקית. לפיד שיתבייש, הוא בסוף יהיה בושה של עם ישראל