חדשות

תכנית להקמת פקולטה לרפואה באילת בשיתוף ביה"ח יוספטל

על פי התכנית, אוניברסיטה מחו"ל תקים פקולטה לרפואה בעיר ו"יוספטל" ישמש לשדות קליניים | שש אוניברסיטאות מאירופה וארה"ב כבר הביעו עניין | הלימודים לסטודנטים ישראלים וזרים, כולל מארצות ערב, יתקיימו באנגלית

בית החולים יוספטל באילת. צילום: דוברות בית החולים

שש אוניבריסטאות מחו"ל מביעות עניין בהקמת פקולטה בינלאומית לרפואה בעיר אילת, על כך מדווחת הבוקר (ג') רוני לינדר בדה מרקר. על פי התכנית, אוניברסיטה אחת או יותר מחו"ל תקים פקולטה לרפואה בעיר בשיתוף עם בית החולים יוספטל של קופת חולים כללית.

הלימודים יתקיימו באנגלית ויהיו פתוחים לסטודנטים ישראלים וזרים, כולל מארצות ערב. ביה"ס לרפואה ינוהל על ידי אוניברסיטה מחו"ל, מאירופה או מארה"ב, שתקבע את תכנית הלימודים ותעניק את הדיפלומה, כמו במודל של בתי הספר לרפואה הבינלאומיים שבהם לומדים ישראלים באירופה מזה שנים. על פי התכנית, "יוספטל" יקבל מעמד אקדמי ויתקיימו בו לראשונה לימודים קליניים. לכך תתלווה השקעה מסיבית.

בדיווח מצוטט ד"ר משה כהן, הבעלים של "מדיקל דוקטור", הנציגה הרשמית בארץ של פקולטות לרפואה באירופה והוגה המיזם. לדבריו, "כללית" התחייבה להשקיע קודם כל במחלקות הבסיסיות שבהן מתנהלים לימודי הרפואה: פנימית, כירורגיה, ילדים, גינקולוגיה ופסיכיאטריה. "יהיו שני דברים להציע לרופאים: תגמול כספי ומינוי אקדמי. יש לא מעט רופאים, מהארץ ומחו"ל, שמחכים למינוי כזה וישמחו לבוא לאילת". הוא גם סבור כי העובדה שהתכניות האמריקאיות לרפואה נסגרו השנה תוביל לביקוש גדול ללימודים באילת.

השקה של המיזם נערכה לפני שבועיים בתל אביב עם נציגי השותפים "כללית", "מדיקל דוקטור" וראשי שש אוניברסיטאות מחו"ל המביעות עניין ורצון להשתתף, ביניהם ראשי אוניברסיטאות מצ'כיה, קרואטיה, לטביה ועוד. התכנית תוגש למועצה להשכלה גבוהה בחודשים הקרובים בכוונה לפתוח את שנה א' באוקטובר 2024 או 2025 עם 70 סטודנטים, כאשר במקביל "יוספטל" יעבור תהליך התפתחות ואקרדיטציה וכעבור ארבע שנים יהיה מוכן ללמידה קלינית. בתוך עשור, מאמין כהן, יכלול כל מחזור כבר 350 סטודנטים בשנה.

נושאים קשורים:  פקולטה לרפואה,  אילת,  חדשות,  קופת חולים הכללית,  מדיקל דוקטור,  ד"ר משה כהן,  לימודי רפואה
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2023, 19:20

Speachless

אנונימי/ת
24.05.2023, 19:38

יפה מאוד. כול הכבוד לד"ר משה כהן

אנונימי/ת
24.05.2023, 20:25

חחחחחחחחח ח חחחחח ח ח ח
ועכשיו ברצינות: בית חולים בגודל של מרפאה ראשונית יכול להכשיר סטודנטים לרפואה? כמה ניתוחים, מחלות מיוחדות, ומרצים יהיו שם? מי ילמד שם, סטודנטים לא דוברי עברית מסרביה ומחרימי ישראל מעקבה ירדן??

אנונימי/ת
24.05.2023, 20:56

זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי היום. יוספטל? הבית חולים לא מסוגל לתת שרות ברמה בסיסית לאכלוסיה , כל מי שחווה הגעה למיון או למחלקות ביוספטל יש תחושה של עולם שלישי. סטודנטים צריכים בתי חולים עם מחלקות קליניות חזקות עם הרבה מקרים קלינים מסובכים. אני רואה במחלקתי שלא באילת מטופלים שמוטסים למרכז ולצפון עקב מחסור ברופאים. קופת חולים כללית נכשלה כשלון קולסאלי עם יוספטל , במקום לגרום לרופאים בכירים להגיע לתקופות של שבועיים עד חודש בשנה עם תשלום מכובד נתנו לבית חולים לשקוע. כל מי שמעורב בלימוד והנחיית סטודנטים לרפואה בשנים הקליניות יודע שזה שטות מוחלטת.

אין ספק שנשמע כמו בדיחה.
יוספטל אוניברסיטה ? יוספטל בי"ס לרפואה. לא מסוגל לתת שרות סביר בתור מרפאה, אז יעשה זאת בתור בי"ח.
למי שהוא נעלמו הבלמים

אנונימי/ת
25.05.2023, 17:38

במידת הצורך הסטודנטים יפונו במסוק לסורוקה.

אנונימי/ת
25.05.2023, 20:42

כל המצקצקים והציניקנים טובים רק בלהעביר ביקורת, אבל לא מציעים במקביל פתרונות.
כל הכבוד למי שהרים את הכפפה בכללית, במשרד הבריאות ולד"ר משה כהן.

אף אוניברסיטה רצינית לא תסכים לתת חסותה לפקולטה שנסמכת על בית חולים יחיד בגודל הנוכחי של יוספטל, catchment area בגודל של אילת ובמגוון השירותים של מערכת הבריאות באיזור. יותר חכם היה ליצור מיזם משותף עם עקבה, אבל זה כבר חזון גדול מדי עבור ממשלתנו הנוכחית.

אנונימי/ת
01.06.2023, 18:08

בית חולים עם 65 מיטות.
כל מי שמבין טיפה בנושא יודע שזה לא ריאלי.
גם לאוניברסיטת ת"א הגדולה והמכובדת שנסמכת על אלפיי מיטות אישפוז בבתיי חולים הגדולים סביבה לא קל למצוא מספיק מחלקות רפואיות אקדמיות ברמה טובה שילמדו סטודנטים.
זאת בעיה ידועה בכל בתיי הספר לרפואה.