חדשות

"מאיר": באמצעות שיטה חדשנית הושלמו 7 ס"מ של עצם חסרה ברגל

פצוע תאונת אופנוע שטופל במרכז הרפואי מאיר נותח במערך האורתופדי בשיטה חדשנית להשלמת חוסר בעצם לאחר פציעת טראומה 

ד"ר איל יעקבי, סגן מנהל המערך האורתופדי ב"מאיר". "מדובר בשיטה פורצת דרך". צילום: דוברות ביה"ח

פצוע תאונת אופנוע, שטופל במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, נותח במערך האורתופדי בשיטה חדשנית להשלמת חוסר בעצם לאחר פציעת טראומה.

הצעיר, בן 20, הובהל עם פציעה קשה ברגלו למרכז הרפואי מאיר לפני כשנה. "הוא סבל מפגיעה קשה מאוד בשוק עם שבר פתוח והוכנס לטיפול ראשוני בחדר הטראומה שלנו ובהמשך הועבר לחדר ניתוח לשלושה ניתוחים מורכבים להצלת רגלו ולהשתלת עור", מתאר ד"ר איל יעקבי, סגן מנהל המערך האורתופדי ב"מאיר".

לאחר כשנה של מעקב אובחן המטופל עם חוסר חיבור של השבר, שלא אפשר לו לחזור לפעילות היומיומית שלו. "הוחלט לנתחו באמצעות שיטה פורצת דרך בתחום ניתוחי הארכות גפה", מסביר ד"ר יעקבי.

"לאור מיקום הפציעה, עמדו לרשותנו שתי אופציות ניתוחיות מוכרות – קיצור גפה והארכתה בשלב מאוחר יותר או השלמת חוסר עצם על ידי הסעת עצם עם מקבע חיצוני (Illizarov). אולם, מאחר שקיצור גפה באורך כה גדול אינו ריאלי ושימוש במקבע חיצוני לא היה רצוי על ידי המטופל עקב המשמעויות הנלוות לטיפול זה, הוחלט על ניתוח חדשני בשימוש במסמר מגנטי מתארך המופעל על ידי מנוע חיצוני.

תמונת רנטגן של הרגל עם המסמר המגנטי. צילום: דוברות "מאיר"

"מדובר בטכניקה חדשה שהשימוש בה בשנים האחרונות מקובל בקרב ילדים הנזקקים להארכות גפה וזוהי הפעם הראשונה שמשתמשים בה להשלמה של חוסר עצם בישראל למיטב ידיעתי", מדגיש ד"ר יעקבי.

"למטופל מושתל מסמר מתארך באזור שבו חסרה העצם. באמצעות מערכת מגנטית חיצונית המניעה את המסמר, אנו למעשה מסיעים עצם תקינה לאזור החסר תוך צמיחה של עצם חדשה. הפעולה היומית אורכת כחמש דקות ומתבצעת על ידי המטופל בביתו".

לדברי ד"ר יעקבי, "מדובר בשיטה פורצת דרך אשר נוחה יותר למטופלים וקלה לתפעול. מטופלים מרגישים יותר בנוח כיוון שאין צורך ללכת עם מערכת ברזלים חיצונית, ישנם פחות דיווחים על כאב במהלך הטיפול ועד כה התוצאות מצוינות עם מספר סיבוכים מועט מאוד".

נושאים קשורים:  השלמת עצם,  הארכת גפה,  בית החולים מאיר,  ד"ר איל יעקבי,  אורתופדיה,  חדשות
תגובות
26.04.2023, 22:05

נשמע מעניין מאד. האם ניתן לקבל פרטים נוספים?