מינויים

ד״ר עודד וולובלסקי נבחר ליו״ר האיגוד הישראלי לנפרולוגית ילדים

ד"ר וולובלסקי, מנהל היחידה לנפרולוגית ילדים במרכז הרפואי הדסה, מחליף בתפקידו את פרופ' דני לוטן מ"שיבא" | היו"ר החדש: "השאיפה היא לשפר את רווחת הילדים עם מחלות כליה ומשפחותיהם, בעיקר בפריפריה"

ד"ר עודד וולובלסקי, יו"ר האיגוד הישראלי לנפרולוגית ילדים, מנהל היחידה לנפרולוגית ילדים ב"הדסה". צילום: דוברות ביה"ח

ד"ר עודד וולובלסקי, מנהל היחידה לנפרולוגית ילדים במרכז הרפואי הדסה בירושלים, בן 44, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית סיים את התמחותו ברפואת ילדים ב"הדסה" ואת התמחות העל בבית החולים לילדים בסינסינטי, ארה"ב. הוא השלים במסגרת תכנית רופא חוקר של "הדסה" את לימודי הדוקטורט במהלך ההתמחות.

לאחר השלמת התמחותו הקלינית והמחקרית בסינסינטי הקים ד"ר וולובלסקי מעבדת מחקר בעלת שם עולמי העוסקת בעיקר במציאת דרכים למניעת מחלות כליה בגיל מבוגר כבר בשלבים הראשונים ובחקר מחלת הכליה בילדים עם Tuberous Sclerosis Complex.

מחקרו של ד"ר עודד וולובלסקי כולל שיתופי פעולה בינלאומיים רבים ולאחרונה זכה במענק מחקר משותף עם אוניברסיטת Monash באוסטרליה בחקר מניעת מחלות כליה כרוניות בפגים.

האיגוד לנפרולוגית ילדים משמש כארגון הגג המקצועי המרכז את הרופאים והרופאות המטפלים בתינוקות, ילדים ומתבגרים החולים במחלות כליה בישראל. תחום זה כולל, בין היתר, טיפול בכשל כלייתי חריף וכרוני, מומים במבנה הכליה ומערכת השתן, מחלות מולדות או נרכשות בכליה, הערכה וטיפול באבנים ודלקות בדרכי השתן, יתר לחץ דם ומחלות נוספות. רופאות ורופאים אלה מהווים את עמוד השדרה המרכזי בטיפול בילדים בבתי החולים השונים כולל במרפאות, ביחידות לטיפול נמרץ בילוד וילדים ובמחלקות לילדים הכלליות, האונקולוגיות והכירורגיות.

המקצוע, שהחל להתפתח רק מהמחצית השנייה של המאה העשרים, עבר תמורות משמעותיות תוך כדי הטמעה של שימוש בבדיקות מולקולריות וגנטיות חדשניות ושימוש בטיפולים ביולוגיים מכווני מחלה כדוגמת היפראוקסלוריה, תסמונת המוליטית אורמית ואחרים.

כמו כן, בשנים האחרונות התקדם באופן משמעותי הידע ויכולות הטיפול בדיאליזה והשתלות כליה, כולל טיפולי דיאליזה לתינוקות וילדים לא יציבים המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ.

"תחום נפרולוגית הילדים עובר מהפך עצום בשנים האחרונות תוך התבססות על בדיקות גנטיות ומולקולריות חדשות ומתן טיפולים מדויקים יותר גם למחלות כליה נדירות. כמו כן, התקדמות ביכולת הטיפול בטיפולי דיאליזה לילדים לא יציבים במשקלים נמוכים, כולל ביילודים יוצר מהפכה מרגשת בתחום", אומר ד"ר וולובלסקי. "אני נרגש וגאה מהמינוי החדש והשאיפה שלי היא להצעיד קדימה יחד עם חבריי את תחום נפרולוגית הילדים בארץ ובכלל, תוך יצירת שיתופי פעולה קליניים ומחקרים בין מרכזים בישראל ובעולם. שיפור רווחת ילדים עם מחלות כליה ובני משפחותיהם, בעיקר באזורי פריפריה, היא בעלת חשיבות במעלה ראשונה עבורי והוועד הנבחר". 

נושאים קשורים:  ד"ר עודד וולובלסקי,  נפרולוגית ילדים,  מינוי,  בית החולים הדסה עין כרם,  חדשות
תגובות