חדשות

סיבוכי השפעת: בתוך חודשיים אושפזו שני תינוקות ב"מאיר"

תינוק בן 11 חודשים הגיע השבוע לביה"ח כשהוא סובל מפרכוסים ומחלה נשימתית קלה כתוצאה מסיבוכים נוירולוגיים של שפעת A | מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "מומלץ לחסן תינוקות וילדים"

ילד פעוט במחלקת טיפול נמרץ. אילוסטרציה

למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא הגיע השבוע תינוק בן 11 חודשים, בריא בדרך כלל, כשהוא סובל מפרכוסים מרובים ובלתי נשלטים וממחלה נשימתית קלה. התינוק הועבר לטיפול נמרץ ילדים, שם אובחן כי הוא סובל משפעת מזן A וקיבל טיפול תמיכתי.

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים ב"מאיר", מסרה כי "זהו כבר הילד השני שהגיע לטיפול נמרץ ילדים בתקופה האחרונה בעקבות סיבוכים נוירולוגיים של שפעת מזן A. מומלץ להימנע מתחלואת השפעת וסיבוכיה ולחסן תינוקות וילדים". החיסון מומלץ על ידי משרד הבריאות לכלל האוכלוסיה מגיל שישה חודשים ומעלה ולאוכלוסיה בסיכון כגון נשים בהריון, ילדים מתחת לגיל חמש, בני 50 מעלה ובעיקר בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות ומטופלים מדוכאי חיסון.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, על פי הנתונים האחרונים שפרסם המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (19.11.22) דווחו 340 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת, מתוכם 116 מאושפזים באותה תקופה. מדובר על עלייה של 30% במספר המאושפזים שאובחנו עם שפעת ביחס לשבוע הקודם.

במעבדה המרכזית לנגיפים זוהו בקרב חולים עם שפעת מסוג A – שני תת סוגים: תת-סוג A/H1 ותת-סוג A/H3. בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בישראל כלולים שני תת הסוגים הללו של שפעת A ושתי שושלות של שפעת B.

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסונים,  חדשות,  בית החולים מאיר,  ד"ר דגנית אדם
תגובות