Narsad

רשימת הזוכים מישראל בקרן NARSAD לחוקרים צעירים

השבוע פורסמו שמות של 200 חוקרים צעירים שזכו בקרן NARSAD ומתוכם ארבעה ישראלים העובדים במוסדות בארץ. אני מברך את הזוכים ומפרסם כאן על פי אתר NARSAD את נושא עבודתם המחקרית שאושר למימון של קרן יוקרתית זו

ד"ר ליבי הרצברג (Ph.D)- אוניברסיטת תל אביב

החוקרת תבדוק גנים שנמצאו כקשורים למחלת הסכיזופרניה. בעוד שגן מסוים מגדיל את הסיכון למחלה באופן שולי, אינטראקציה בין מספר גנים יכולה להיות סינרגיסטית ולעבוד במעגלים משותפים. ד"ר ליבי תבדוק את הביטוי של גנים למחלה ביחס לגנים שקשורים לסידן ותחקור את האינטראקציה באמצעות מעגלים שקשורים לסידן.

 

רמון בירנבאום (Ph.D)- אוניברסיטת בן גוריון

יחקור את האבחון הגנטי והטיפול במחלת האפילפסיה ע"י חקר 98% מהגנום האנושי שהוא לא מקודד (לא מכיל גנים), אך כולל מרכיבים שמווסתים את פעולת הגנים כגון ENHANCERS שמשפיעים על פעולות הגנים ובהם מוטציות עלולות לגרום למחלות. רוב המשרים במחלת האפילפסיה עדיין לא ידועים.

אלנה מיכאלובסקי (Ph.D)- אוניברסיטת תל אביב

תשתמש בשיטות חדשות כדי למצוא וריאציות תורשתיות של הסינדרום  22q11.2 deletion syndrome  שנובע מפגם בכרומוסום 22 והינו גורם הסיכון הכי ידוע לפתח סכיזופרניה וגם תורם להופעת הפרעות חרדה והפרעת קשב וריכוז. המחקר יעסוק במשפחה רב-דורית גדולה שלחבריה מוטציה זו.

ד"ר ליאור גרינבאום- המרכז הרפואי ע"ש שיבא, אוניברסיטת תל אביב

יחקור את ההשפעה של ריספרידון על התנהגות מינית ועל רמות טסטוסטרון ושל מעכב הארומטאז LETROZOLE שחוסם התמרה של טסטוסטרון לאסטרדיול בעכברים. הדחיפה למחקר זה מגיעה מהעלייה המרשימה במרשמים של תרופה זו להפרעות חרדה, הפרעות אפקטיביות והפרעות אחרות בקרב מתבגרים, אולי עם העלאת הסיכון של פגיעה בחיי המין והרבייה שלהם בעתיד.

 

תרגם וערך: ד"ר יוליאן יאנקו

נושאים קשורים:  Narsad
תגובות