חדשות

בעקבות פסיקת בג"ץ: מי יחליף את אריה דרעי בתפקיד שר הבריאות

בש"ס עומדים על כך שהתיקים - משרדי הבריאות והפנים - יישארו ברשות המפלגה | הערכה: משה בר סימן טוב, שמונה לאחרונה מחדש לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, יחליף את דרעי בתפקיד

מנכ"ל משד הבריאות משה בר סימן טוב ושר הבריאות, יו"ר ש"ס אריה דרעי. צילום: תומ נויברג/ פלאש 90

לאחר הכרעת בג"ץ אתמול (ד') על פסילתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה, נשאלת השאלה מי ימונו בתקופה הקרובה לכהן במקומו בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים.

בש"ס עומדים על כך שהתיקים יישארו ברשות המפלגה ולא יעברו למי מחברי המפלגות האחרות שיחזיקו בתיק נוסף. אפשרות ריאלית היא שמי שיחזיק בשני התיקים הוא סגן השר משה ארבל, המכהן כיום כסגן שר בשני המשרדים – בריאות ופנים. תוקף מינויו אמנם יפוג אוטומטית עם הפסקת כהונתו של דרעי, אך הוא יכול להתמנות שוב במעמד סגן שר במעמד שר, לפחות לתקופת הביניים עד להסדר מעמדו של דרעי בממשלה.

עוד מסתמן כי דרעי צפוי לבחור בבנו לכהן במקומו כשר הפנים. ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס, צייץ בטוויטר: "על כסאו לא יישב זר!".

הערכה נוספת היא כי משה בר סימן טוב, מי שמונה לאחרונה מחדש לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, יחליף את דרעי ויתמנה לתפקיד שר הבריאות.

כאמור, בג"ץ פסק אתמול ברוב של עשרה שופטים מול אחד כי דרעי אינו כשיר לכהן כשר בממשלה. זאת, לאחר דיון שנערך לפני כשבועיים בהרכב שופטים מורחב שבחן את העתירות נגד המינוי.

נשיאת העליון אסתר חיות קבעה כי "צבר הרשעותיו החריג של דרעי הכולל הרשעות 'ישנות' בעבירות שחיתות חמורות, שבוצעו במהלך כהונתו בתפקידים ציבוריים וכן הרשעה מן העת האחרונה בעבירות מס שבוצעו אף הן בעת שכיהן כחבר כנסת, צבר ההרשעות הזה מוביל לגישתי אל המסקנה כי כהונתו כשר בממשלת ישראל יש בה משום פגיעה חמורה וקשה בתדמיתן ובמעמדן של רשויות השלטון בישראל ובעקרונות היסוד של ניקיון כפיים וטוהר המידות, שלהם מחויבים נבחרי הציבור".

נושאים קשורים:  אריה דרעי,  שר הבריאות,  ש"ס,  בג"צ,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2023, 13:48

דרמה מיותרת .
עלה בדמיוני סיפורו של ישו שניסה להילחם בסוחרים ונצלב על אומץ ליבו על קוסמות ויכולות ריפוי מיוחדות בחשיבה מחוץ לקופסא ופחות התעסקות בעבר .
יהודים להתעורר!!!!!!!!!!!!!

מינויו של ברסימנטוב לשר מעיד שמדובר בפוליטיקאי. העובדה שפוליטיקאי מכהן כיום כמנכ״ל משרד מקצועי הוא בושה למערכת הבריאות ולממסד הרפואי. ועוד מנכ״ל שכבר נכשל. בושה לממסד שמקבל אותו כמו שקיבל בשתיקה שר שהוא עבריין

אנונימי/ת
20.01.2023, 09:28

מהפח אל הפחת

אנונימי/ת
20.01.2023, 09:48

ד״ר יחזקאלי הוא פסאודו-מדען מוכר. ההתקפה האישית הנוכחית על ברסימנטוב מכוערת ושגויה. הוא לא נכשל כי אם ניהל את הצעדים לבלימת התפשטות המגיפה בשלביה הראשונים בחכמה וביעילות. מינוי ראוי מבחינה זאת במקומו של השר העבריין, אם יתממש.

20.01.2023, 12:08

דר יחזקאלי הוא רופא. בן אדם. ישר. הגון. חושב לאובת המטופל והמערכת. לא חושש מלהביע דעה - גם אם היא בניגוד לדעה הפוליטית המוכתבת. מנהל שיח ודיון. כמקובל וכנדרש מחיים מדעיים ושל מדענים הבודקים, שוקלים ומוודאים כל הזמן מה יעיל ועוזר עם מינימום פגיעה ותופעות לוואי.
אם זה ׳פסטודו מדען׳- אז איפה המדע?

22.01.2023, 07:59

הלואי על כולנו רופאים מקצועיים וישרים כד"ר יואב יחזקאלי

אנונימי/ת
21.01.2023, 06:46

מעניין אותי כקליפת השום מי יהיה שר הבריאות!
לוט בערפל הכול לוט בערפל

21.01.2023, 15:45

אסון למערכת הבריאות.
למנות אותו לכל תפקיד במערכת הבריות היא לתת לו הזדמנות להשלים את הרס הבריאות בישראל שהחל בו בתפקידו הקודם.

אנונימי/ת
21.01.2023, 16:53

זוכרים וזוכרות שלאחר שסיים את תפקידו, עלה על מטוס וצנח צניחה חופשית? כשם שערכי הבסיס והמוסר צנחו, כך גם המנכ״ל.
ברסי, גם אם לא תרפא את חולאי המערכת,אנא, ׳ראשית אל תזיק׳.

אנונימי/ת
21.01.2023, 20:55

הרופאים כ ו ל ם. היו צריכים להתנגד נמרצות, כבר מהיום הראשון, למינויו לשר אסיר לשעבר ועבריין סידרתי !!!
נקיון כפיים טוהר מידות ודמוקרטיה חשובים יותר מכל שיקול אחר.
בנושאים ערכיים כגון אלה הרופאים על כל המגון הפוליטי של השתייכותם לא יכולים להיות מהאו"ם.

21.01.2023, 21:43

ברסימנטוב ייבש את מערכת הבריאות בתפקידיו באוצר. בתפקידו כמנכ"ל קיבל החלטות פופוליסטיות, לא מקצועיות, בלחץ הציבור ולתקשורת. מעניין מה עוד יעולל למערכת הבריאות כשר?

אנונימי/ת
22.01.2023, 05:38

האם תוספת משאבים למערכת הבריאות החולה והמורעבת שלנו ע"י שר עבריין סדרתי מכשירה אותו לתפקידו ?