קורונה בישראל

שר האוצר כחלון הבטיח: הצוותים הרפואיים ששהו בבידוד יקבלו שכר מלא

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ״מ יו״ר הר"י: "משרד האוצר גורר רגליים כבר שבועות מבלי לתת מענה לפגיעה המורלית ברופאות וברופאים - מבקשים מהם לממן את היציאה לבידוד באמצעות ימי המחלה"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "החוק הקיים מנציח ודאות של חוסר תקווה כלכלית לכלל בתי החולים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

לאחר שבמשרד האוצר הודיעו כי רק אם עובד מערכת הבריאות נדבק בנגיף במסגרת תפקידו, הוא יפוצה. אחרת, ימי הבידוד ייחשבו לימי מחלה רגילים, הבטיח שר האוצר משה כחלון להעניק שכר מלא לצוותים הרפואיים הנמצאים בבידוד - רופאים, אחיות, טכנאים ואחרים.

כך הודיע הבוקר (ב') ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בישיבה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שדנה במתן פיצוי לעובדי מערכת הבריאות הנמצאים בבידוד כתוצאה מחשיפתם לנגיף הקורונה במהלך עבודתם.

ח"כ טיבי אמר כי שוחח הבוקר בטלפון עם השר כחלון, ולדבריו השר אמר לו שאמנם עדיין אין סיכום, "אבל הוא מחויב לפצות ב-100% צוות רפואי שנמצא בבידוד". ח"כ טיבי אמר: "אסור למדינה להיות כפוית טובה כלפי צוות רפואי. אני קורא לכולם להתגייס כדי לתת פתרון לצוות רפואי".

ח"כ טיבי הוסיף כי עוד בשבוע שעבר הודיע לו כחלון שהוא מתחייב לפתור את העניין בתוך שבוע. "הצהרות השר צריכות לחלחל גם לצוות האוצר".

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ״מ יו״ר הר"י, אמר בתום ישיבת הוועדה: "במשרד האוצר עדיין לא הפנימו ככל הנראה את גודל האירוע איתו מתמודדים הצוותים הרפואיים בחזית המאבק בקורונה. למעלה מ-50 ימים מאז החל הטיפול בחולי הקורונה כאן בישראל ואנחנו במציאות בה בשגרה נמצאים אלפי אנשי צוות רפואי בבידוד עקב חשיפה לחולי קורונה במסגרת תפקידם ומתוכם מאות רופאים ורופאות.

"אלה אותם רופאים ורופאות בכל הדרגים בשטח מנהלי המחלקות המומחים והמתמחים שיחד עם האחים והאחיות, כוחות העזר, אנשי השינוע וחברינו במד״א, מתמודדים יום וליל בחזית המלחמה בנגיף הקורונה כשהם מסכנים את עצמם ואת בני משפחתם.

"ההתגייסות היא כמו במלחמה, המוטיבציה ורוח הקרב היא בשמים שכן זהו צו השעה שלנו הרופאים והרופאות, אבל שם בבידוד, אליו נכנסו לאחר שהיו בחזית וטיפלו בחולי קורןנה ונחשפו לנגיף, הם מרגישים לבד, משכורתם נחתכת לעתים בלמעלה מ-60% תוך שמבקשים מהם לממן את היציאה לבידוד באמצעות ימי המחלה של כל אחד מהם ולהשלים עם אובדן ההכנסה של המשפחה שלהם.

"לצערי", הוסיף פלדמן, "משרד האוצר אשר מודע לנושא בכל הדרגים, גורר רגליים כבר שבועות מבלי לתת מענה לפגיעה המורלית ברופאות וברופאים. אנחנו כאן כדי לטפל בכם, תשמרו עלינו כשאנחנו עושים זאת! אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון: שימו סוף לגרירת הרגליים של משרד האוצר ודאגו לרשת ביטחון עבור הלוחמים והלוחמות בחזית".

יו"ר הוועדה, ח"כ עאידא תימא סלימאן (הרשימה המשותפת), קראה לאוצר בדיון הבוקר להעניק שכר מלא לעובדים בצוותי רפואה שנאלצו להישאר בבידוד. "כולנו מוקירים תודה לצוותים הרפואיים ואנו רוצים לדעת איפה עומד המו"מ. אני לא מבינה מדוע צריך להיות על כך מו"מ, מדוע עד עכשיו לא הוצג בפנינו הסכם".

נושאים קשורים:  משה כחלון,  אחמד טיבי,  נגיף הקורונה,  צוות רפואי,  בידוד,  שכר רופאים
תגובות

מזלם של הצוותים שחלו שיש את ד"ר אחמד טיביבשם הצוותים - תודה

אנונימי/ת
21.04.2020, 10:43

מי זה השר כחלון כשיש כבר שם של שר אוצר חדש?
הבטיח אבל לא הבטיח לקיים