קורונה בישראל

ב"איכילוב" נערכים לחזרה לשגרה אך במשרד הבריאות עדיין מגבשים נהלים

במרכז הרפואי תל אביב נסגרה מחלקה לחולי קורונה קלים ובחודש הבא מחלקת קורונה נוספת תחזור לשמש כמחלקה פנימית והצוותים הרפואיים יחזרו לשגרה

בית החולים איכילוב. צילום: פלאש 90

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב מתחיל להיערך לחזרה לשגרה אלא שבשלב זה מסתמנת מחלוקת על המתווה בינו לבין הנהלת משרד הבריאות שטרם גיבש את התכנית שלו בנושא זה עבור כלל בתי החולים הממשלתיים.

על פי המתווה שהוכן ב"איכילוב", המחלקות שיועדו לטיפול בחולי קורונה ישובו לפעול כמחלקות פנימיות רגילות אלא שהמציאות בהן תשתנה: על הרופאים ייאסר באופן מוחלט להסיר את המסיכות בכל זמן שהותם במחלקות, יישמר מרחק של שני מטרים בין העובדים, מספר העובדים בכל חדר ייגזר מגודלו ותיאסר מנוחה ואכילה משותפת בחדרי הצוותים.

זאת ועוד, מטופלים יחויבו עד להודעה חדשה בעטיית מסיכות ללא פילטר (N95) ויורשו להסירן בעת שהותם בחדר האשפוז. אנשי הביטחון של בית החולים יאכפו את הנחיית המסיכות. כמו כן, מטופלים ייאלצו להגיע לבית החולים בגפם ולא יותר ליווי, למעט ילדים או אנשים עם מוגבלות שיורשו להתלוות על ידי מלווה יחיד.

ב"איכילוב" נסגרה מחלקה שבה טופלו חולי קורונה במצב קל ובחודש הבא, בהדרגה, מחלקת קורונה נוספת, מבין ארבע, תחזור לשמש כמחלקה פנימית רגילה והצוותים הרפואיים יחזרו לעבודה שגרתית.

בנוסף, נעשית היערכות לחידוש הניתוחים והטיפולים האלקטיביים: תהיה הרחבה הדרגתית בביצוע ניתוחים שנדחו עד כה וכמו כן ישובו לפעילות הדרגתית גם שאר המכונים.

גם מהלך הקליטה של מטופל בבית החולים צפוי להשתנות: בתהליך זימון התור ייקבע אם המוזמן אמור להיות בבידוד ואינו שייך לקבוצת סיכון. עדיפות תינתן לטיפולים שניתן לבצע מרחוק. מטופלים שלא ניתן לטפל בהם מרחוק יוזמנו לבית החולים. זימון התורים יהיה מרווח יותר.

אתמול (א') דיווח ynet שמכון הגסטרו בראשות פרופ' אורן שיבולת שב לפעילותו.

ד"ר גיל פייר, המשנה למנכ"ל "איכילוב", מסר כי למשך התקופה הקרובה יופעלו למעשה בבתי החולים שתי מערכות נפרדות, האחת לחולי קורונה והאחרת לכל השאר, תוך היערכות להחמרה במצב שתחייב חזרה למתכונת הנוכחית. "בשלב הראשון היקף הפעילות במכונים יהיה כ-60% במקום כ-10% כיום. תישמר הפרדה בין הצוותים אבל לא בהכרח בין שלושה צוותים כפי שנהוג כיום".

נושאים קשורים:  איכילוב,  נגיף הקורונה,  ניתוחים אלקטיביים,  ד"ר גיל פייר,  מחלקת קורונה,  חדשות,  קורונה
תגובות