חדשות

הנער שסירב לכימותרפיה ב"רמב"ם" חזר בו; יתחיל היום בטיפול

הנער בן ה-16 עזב את בית החולים והוחזר לשם על ידי המשטרה, לאחר שאפוטרופוס שמינה בית המשפט ביקש זאת; לדבריו, הוא ביקש להפסיק את הטיפול אך סורב

כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)
כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)

(עדכון 19:15)
משפחתו של נער בן 16 מטבריה, חולה סרטן שנמלט בשבוע שעבר מטיפול כימותרפיה בבית החולים "רמב"ם" והוחזר לשם על ידי המשטרה, מבקשת מראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן "לבוא ולעשות סדר בכל הנוגע לטיפול רפואי הניתן בכפייה", כפי שניסחו זאת.

הם סיפרו לתקשורת אתמול כי אינם מתנגדים לעצם הטיפול, אבל לא לכך שייעשה בכפייה, כאשר הנער מובא לטיפול כשהוא אזוק. הנער עזב את בית החולים, והסביר את בריחתו בכך שהוא רוצה לנוח מטיפולי הכימותרפיה וההקרנות. עוד סיפר הנער כי ביקש להפסיק את הטיפול אבל בקשותיו לא נענו .

עו"ד אפרים דמרי, שהתגייס לייצג את המשפחה בהתנדבות, סיפר לתקשורת בחיפה כי הנער מסר שהרופאים אמרו לו כי אין סיכוי גדול שיישאר בחיים. בעקבות זאת, ביקש להפסיק את הטיפולים המייסרים. לאחר שהנער נמלט מרמב"ם מונה אפוטרופוס מטעם בית המשפט, ואושרה בקשתו להחזיר את הנער לבית החולים. השופט קבע בהליך הזה כי אם יש צורך יובא הנער לטיפול באזיקים.

הנער עצמו סיפר, כי בגלל טיפול כימותרפי שעבר סבל מתופעות לוואי קשות שחייבו לאשפזו בטיפול נמרץ כדי לייצב את מצבו. הוא אמר כי הסבל שעבר היה לא רגיל וכי קשה לו לשהות בבית חולים ללא חברים ובני משפחה. "אני מפחד שהטיפולים יהרגו אותי", אמר בשיחה עם כלי תקשורת.

הוא אמר כי ברמב"ם זכה לטיפול יפה מאוד, אבל הוא אינו מוכן שהטיפול יינתן בכפייה.

אמש הועלה סרטון ברשת, שבו קראו הנער וקרובי משפחתו לציבור להצטרף להפגנה למענו שתתקיים היום (יום ב') ב-18:00 ברחבת הכניסה לרמב"ם. בסרטון נראה הנער בגבו למצלמה, כשהוא מבקש לבוא להפגנה למענו וגם אומר כי אם עליו למות הוא רוצה למות בכבוד. הוא טוען בסרטון שהטיפול שמבקשים לבצע בו הוא בכפייה ו"כל מי שיש לו אפשרות לבוא, שיבוא ויפגין כדי שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים".

בסופו של דבר, פחות מעשרה אנשים הגיעו אמש (יום ב' בערב) כדי להפגין הזדהות עם הנער חולה הסרטן. לאחר מכן הודיעה משפחתו כי סוכם עם בית חולים "רמב"ם" שיחזור לקבל את הטיפולים הנדרשים למחלתו. עורך דינו מסר, כי  בתיווך הרב יצחק דוד גרוסמן, בית חולים רמב"ם, המשפחה והנער עצמו "הגיעו להבנות והוא הסכים לקבל את הטיפולים הכימותרפיים. הם יחודשו מחר (יום ג')".

בתגובה למקרה מסר בית החולים רמב"ם לעיתון "הארץ": "בית החולים מטפל בנער כבר למעלה משנה תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים הרפואיים על מנת להציל את חייו, בכלל זה פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט".

לדיווח המלא ב"הארץ" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  כימותרפיה,  טיפול בכפייה,  אפוטרופוס,  אתיקה
תגובות
27.07.2015, 20:44

סיפור עצוב ומעורר מחשבה: האם כפיית טיפול פולשני ומכאיב (ועם פוטנציאל קטלני) באדם עם אזיקים יכולה להתאים לעקרונות האתיקה הרפואית?

http://doctorsonly.co.il/2015/06/98479/