חדשות

שירות "מדיקר" בארה"ב יממן בדיקות סקר שנתיות לסרטן הריאה

הממשל האמריקאי הודיע, כי הבדיקות ייעשו בקרב מעשנים כבדים לשעבר ועשויות על-פי הערכות להציל את חייהם של כ-20 אלף איש

הממשל האמריקאי הודיע בשבוע שעבר כי שירותי "מדיקר" ו"מדיקאייד" - ביטוחי הבריאות הבסיסיים מטעם הממשלה לשכבות סוציו-אקונומיות נמוכות  - יכסו את עלות בדיקות הסקר השנתיות לסרטן ריאה. אלו ייעשו בקרב קשישים עם היסטוריה ארוכה של עישון כבד. ההערכה היא כי מדובר ביותר מ-4 מיליון אמריקאים.

מי שמיועד לעבור את בדיקות ה-CT הוא מי שעישן חפיסת סיגריות אחת ביום (ומעלה) במשך 20 שנה לפחות, גם אם נגמל לפני 15 שנה. המבוטחים שיעברו את הבדיקות יהיו עד גיל 74.

בשנה שעברה המליצו מומחי בריאות בארה"ב שבדיקות אלו יבוצעו מדי שנה בקרב גילאי 80-55, במטרה לנסות ולהציל את חייהם של כ-20 אלף איש שמאובחנים באיחור ומתים כתוצאה מסרטן ריאות מדי שנה. על-פי הערכות, 10 מיליון אמריקאים הם או היו מעשנים כבדים, ונמצאים בסיכון גבוה במיוחד לסרטן ריאה.

על-פי "רפורמת אובמה", מבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים צריכים לשאת בהוצאות הבדיקות הללו אבל לא היה ברור עד כה מה לגבי מבוטחי מדיקר. סוגיה זאת באה על פתרונה עתה אבל לציבור ניתנה אפשרות להגיב עליה בתוך 30 יום, לפני הכוונה להפעיל אותה החל מפברואר הקרוב.

מדיקר הוא ארגון הביטוח הרפואי שמפעילה ממשלת ארה"ב עבור בני 65 ומעלה שידם אינה משגת ביטוחים פרטיים. היא מעניקה למעשה שירותים בסיסיים. עם זאת כ-480 אלף בני 64-55 נהנים גם הם משירותים אלו, אם הם עומדים בתנאים מסוימים.

על-פי נתוני ממשל ארה"ב, מדי שנה מתים מסרטן ריאות 160 אלף אמריקאים – מעל 25% מכלל מקרי הסרטן, וכמו כל מקרי סרטן המעי הגס, הלבלב והערמונית גם יחד.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן ריאות,  בדיקות סקר,  מדיקר,  ארה"ב,  Medicare,  ברק אובמה,  "מדיקייד"
תגובות