ethics

דו"ח משרד הבריאות: בתי החולים קיבלו מגורמים מסחריים תרומות של יותר מ-36 מיליון שקלים

סמנכ"ל הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות: לא סביר שאף רופא לא קיבל תרומה

מדו"ח שנתי חדש של משרד הבריאות עולה כי ב-2011 חברות תרופות וציוד רפואי תרמו לבתי החולים השונים 36.7 מיליון שקל. במקום הראשון בין מקבלי התרומות נמצא בית החולים בני ציון בחיפה שנהנה מתרומות בסך 6.7 מיליון שקלים, ובמקום השני והשלישי נמצאים איכילוב בתל-אביב והלל יפה בחדרה שקיבלו 3.1 מיליון שקל כל אחד. במקומות האחרונים בין מקבלים התרומות נמצאים בתי החולים הפסיכיאטריים.

תרומה (אילוסטרציה)

תרומה (אילוסטרציה)

מהדו"ח עולה כי התרומות נועדו, בין היתר, למימון רכש, אבל גם למימון השתתפות של רופאים בנסיעות לכנסים בחו"ל או להשתלמויות, למימון שיפוץ או לארגון כנס מקומי.

סמנכ"ל הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, עו"ד יואל ליפשיץ, אמר בהקשר זה ל"ישראל היום" כי החוק מחייב לדווח על כל תרומה של מעל 2,500 שקל שמקבל כל בית חולים וגם כל רופא, ומהדו"ח עולה כי לא התקבל דיווח משום רופא שקיבל תרומה כזאת. "אין זה סביר בעיני" הדגיש ליפשיץ. הוא העלה אפשרות שחלק מהתרומות התקבלו דרך קרנות המחקר של בתי החולים.

הדו"ח המלא של התרומות אינו מכיל שמות של רופאים, אך מופיעים בו שמות כל המחלקות בכל בית חולים שקיבלו תרומה כלשהי, היקף התרומה ומקורה.

לדו"ח המלא (pdf)

נושאים קשורים:  ethics,  משרד הבריאות,  תרומות לבתי חולים,  קרנות מחקר,  המרכז הרפואי "בני ציון",  המרכז הרפואי "הלל יפה",  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות