COVID-19 עולמי

סקר דעת קהל בצרפת: 60% לא מעוניינים להתחסן

אוסטרליה, ניו זילנד, דרום קוריאה וטאיוואן מעכבות את מבצעי החיסונים לקורונה - מבקשות לקבל מידע נוסף על יעילותם ועל תופעות הלוואי

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

סקר דעת קהל שנערך בסוף השבוע בצרפת העלה שכ-60% מהנשאלים מסרבים להתחסן. עד כה, מקרב יותר מ-65.3 מיליון מאוכלוסיית צרפת רק 93 אלף התחסנו (עד שלשום) –פחות בהרבה ממדינות לא מעטות באירופה לרבות בריטניה, גרמניה או איטליה. ישראל ממשיכה להיות המדינה המובילה בעולם בשיעורי ההתחסנות עד כה ביחס לאוכלוסייתה.

בצרפת חלו עד כה 2.783 מיליון מתוך 65.3 מיליון מאזרחיה ונפטרו 67,750 כאשר במצב פעיל עכשווי נמצאים בה עתה 2.513 מיליון חולי קורונה.

אבל גם מדינות כמו אוסטרליה, ניו זילנד וטאיוואן שהשתלטו היטב על המגיפה בהן, מעכבות את מבצעי החיסונים לפחות עד סוף פברואר. כך דיווח אתמול היומון הלונדוני "גרדיאן". הרשויות במדינות הללו, שבהן מערכות בריאות מהיעילות בעולם, מבקשות לקבל יותר מידע על יעילות החיסונים ועל תופעות הלוואי לפני שיחלו לזמן את האזרחים להתחסן.

אחת הסיבות לכך שאין דחיפות להתחסן במדינות אלו היא העובדה שברוב מדינות המחוז של אוסטרליה למשל לא היה אף מקרה אחד של הדבקה מקומית (למעט איתור נדבקים שהגיעו מחו"ל). גם בניו זילנד הרגולטורים מתעקשים ללמוד יותר על החיסון ויעילותו ומבקשים יותר נתונים בהקשר לתגובות לתרכיב החיסון אצל אנשים שהם אלרגים בעקבות תגובות אלרגיות לתרכיב החיסון שדווחו בארה"ב. גם דרום קוריאה מעכבת את תחילת המבצע בתחומה עד שיתקבל יותר מידע על תופעות הלוואי האפשריות.

אתמול פורסם מודל בריטי חדש ובו הערכה שניגוד לנתונים הרשמיים לפיהם עד כה נדבקו וחלו באי הבריטי 3.07 מיליון איש, למעשה 20% מהאוכלוסיה - כלומר 12.4 מיליון - נדבקו בנגיף ובאזורים שונים מדובר אפילו ב-50% מכלל התושבים. עד כה נפטרו מקורונה בבריטניה לפי הדיווח הרשמי 81.4 אלף מאזרחיה אבל במצב פעיל עכשווי נמצאים בה היום 1.6 מיליון חולים, ב-100 אלף יותר מכלל המחלימים עד כה.

עד כה חלו בכל העולם  90,748,458, נפטרו 1,944,386 והחלימו 64,892,475 כאשר במצב פעיל עכשווי נמצאים (נכון לבוקר זה, ב', 11:30) 23,911,597 ב-218 מדינות ואיים. בארה"ב חלו עד כה 22,917,334, נפטרו 383,275 אבל עלה ל-9,050,569 מניין החולים במצב פעיל עכשווי.

העלייה בתחלואה בישראל גם הקפיצה אותה למקום 29 ברשימת המדינות המדווחת באופן שוטף על התחלואה בהן, לאחר שזמן רב ישראל היתה ממוקמת ברשימה זאת במקומות 33-32. את ישראל מקדימה מעט פקיסטן עם כחצי מיליון מאזרחיה שחלו עד כה.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חדשות,  מגיפת הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
11.01.2021, 15:36

לגבי מדינות שהתמודדו היטב עם הקורונה (כגון ניו זילנד, אוסטרליה) זה בהחלט הגיוני ונכון להמתין עם החיסון.
תוך חודשיים צפויה להיות להם תמונה מישראל, וסביר להניח שבהתאם לכך יחליטו

אנונימי/ת
11.01.2021, 19:55

בוודאי...כי עלינו עושים את הפיילוט

אנונימי/ת
11.01.2021, 22:26

בדיוק. אנחנו משתתפים בניסוי המוני, ללא כל אישור בכתב או תשלום, כפי שמקובל. שום מצב לא מצדיק ניסוי ללא הסכמה מדעת.

אנונימי/ת
12.01.2021, 06:26

א. אף אחד לא מכריח אותך להתחסן
ב. כיוון שמדובר בתרופה שאושרה , ניתן להגדיר את זה כפאזה IV , שאינה דורשת שום אישור.
ג. נתונים לגבי החיסון זמינים לכולם , והחיסון ניתן רק למי שרוצה, לכן כמובן שיש כאן הסכמה מדעת (הנדרשת לכל טיפול, לא רק ניסוי לפי חוק זכויות החולה).

אנונימי/ת
12.01.2021, 10:01

בינתיים אן החיסון לא טוב או שישנם תופעות לוואי קשות מי שיסבול הם אוכלוסיית ישראל שהתחסנה....חבל מאד....

12.01.2021, 10:02

עזבי את התשלום....מה עם הבריאות העתידית של המתחסנים....

אנונימי/ת
12.01.2021, 10:08

אנשים רצים להתחסן בגלל אינפורמציה לא אמינה ולא מדויקת בלשון המעטה, הנמסרת חדשות לבקרים....
בדיקה של החיסון על 22 אלף איש (22 אלף אחרים קבלו פלאצבו) לא נותנת אינדיקציה מדויקת על החיסון בעיקר כשמדובר על טכנולוגיה של המסנג'ר...כמו כן לא פורסם מה היה גיל והמצב הבריאותי של האנשים שהשתתפו בניסוי....וכל מומחה בר דעת יודע שעל מנת שניסוי יהיה סגניפיקאנטי, חייבים לעשות הרבה מאד חזרות על מגוון רחב של האוכלוסייה.... המומחים שלנו פישלו בענק....לא ברור לי למה....

אנונימי/ת
12.01.2021, 11:06

התחסנו יותר ממה שחלו. מבין אלה שחלו מתו קרוב ל 4000 (ויש עוד השלכות לגבי אלה ששרדו).
כמה מתו מבין אלה שחוסנו בישראל? אני זוכר כרגע מקרה אחד (נניח שזה בגלל החיסון).

אנונימי/ת
12.01.2021, 12:39

כסף... זה הכל עניין כלכלי.

אנונימי/ת
13.01.2021, 20:46

דוד שלי נפטר כשבוע לאחר קבלת החיסון. שנה שלמה נזהר ושבוע לאחר קבלת החיסון נפטר כאמור. האם זה דווח? לא. אם היה נדבק בקורונה והיה נפטר, האם היה מדווח? כן. זה כל ההבדל.
ואני מדגיש שאני לא טוען שהוא נפטר מהחיסון, אני טוען שזה לא ידוע בדיוק כמו המוני נפטרים שבמקרה גם היה להם קורונה. ואני גם לא אומר שקורונה לא הורגת... אבל לא במספרים המדווחים.

לסיכום לדעתי אנו רואים דיווח יתר על תמותה מקורונה ונראה דיווח חסר על תמותה מהחיסון או משפעת או משאר מחלות.

אנונימי/ת
12.01.2021, 10:00

למה אוכלוסיית ישראל צריכה לשמש כשפני ניסוי לשאר מדינות העולם....לא ברור לי העניין....רופאי משרד הבריאות ושאר הרופאים הקוראים לעצמם מומחים פישלו כאן בענק....

אנונימי/ת
12.01.2021, 10:30

כל הכבוד לניו זילנד, אוסטרליה, טאיוואן ,הם דואגים לציבור , הם משקעים ברפאה. אצלנו מרוב מריבות בכנסת אין כוח לכלום. תמיד מגיבים באיחור ובהסכמות לא מקצועיות. הרודפים אחרי הכיסא מחריזים סיסמאות עד השמאיים ומהר מאוד הכל שוכחים. מערכת בריאות צולעת . חולי סרטן מקבלים המון ניסויים ורק אם שום דבר לא עזר וגוף לחש ובן אדם קרוב למות, אולי אם בכלל יקבל משהו יותר טוב , כיוון שכבר מאוחר. לא רק על קורונה עושים פיילוט... אם היו פועלים נכון ובזמן מהתחלה לא היינו צריכים לא חיסון ולא סגר !!! אנחנו משלמים מחיר על חוסר החלטה של המחליטים !

אנונימי/ת
12.01.2021, 14:12

1. העובדה שאוספים real world data זו פרקטיקה מקובלת ולא הופכת את המטופלים או המתחסנים לנסיינים.
2. . רוב מדינות העולם מתרוצצות להשיג מספיק חיסונים. אם לא היו רוכשים החיסונים בזמן היו צועקים למה פישלו ולא הזמינו ולמה לכולם יש ולנו אין. ההשוואה לאוסטרליה וניו זילנד אינה במקום כלל. מדינות ללא תוצאה יכולות להמתין.
3. תופעות הלוואי אצל 20 א המתחסנים בניסוי היו מינוריות. כמעט כל מחקרי הסרטן שמהווים practice changers נעשו על פחות מ2000 חולים ( רובם על פחות מ 1000).
4. אין כמעט דבר בחיינו שנעשה בבהירות מוחלטת ללא ספיקות כלשהן. החשש מהשלכות החיסון על בריאות הציבור לטווח הארוך בהחלט קיים ולכן יש להתחסן בצורה מושכלת ולא גורפת.
הסיכון המתמשך לקבוצות הסיכון של בני ה 60 ומעלה אינו משתווה לסיכון שלהם לחלות ולהסתבך.כידוע הם מהווים 12% מהחולים אבל 94% מהנפטרים.
לעומת זאת יש מקום להפעיל שיקול דעת החיסון אוכלוסיה צעירה יותר. סביר שהתחלואה הקשה והתמותה תרד דרסטית בעוד 4 שבועות. ואז אפשר לשחרר המגבלות ולאפשר לשאר האוכלוסיה להמשיך ולהתנהל ולהידבק ולהמתין למעקבים ממושכים יותר בעולם.
2.5 מיליון מתחסנים מספיקים בשלב זה.
5. מותר להגיד מילה טובה לראשי המדיניות על שהשיגו לנו חיסונים בזמן שלא נגיע למצב בארהב ובשאר אירופה.

אנונימי/ת
12.01.2021, 15:58

מסכים.
נשגב מבינתי איך ייתכן שבמנה הראשונה חוסנו יותר מ 1.87M + כ 400K מחלימים ועדיין אין השפעה על אחוז החולים הקשים מתוך החולים (או שיש? מישהו יודע?)

אנונימי/ת
12.01.2021, 16:47

חולים קשים זה ב delay. מדובר באנשים שהיו חולים קל והדרדרו לאחר שבוע. והם הפכו לחולים קל אחרי שנדבקו משהו כמו שבוע קודם. ולא לשכוח שרוב המחוסנים חוסנו בחיסון אחד בלבד.
לגבי המחלימים - מהווים כ 5% מהאוכלוסיה - עדיין לא מספיק.
כיוון שהוטל סגר- ההשפעה הראשונית תהיה דווקא עליה באחוז החולים קשה: ירידה בקצב החולים החדשים מצד אחד , ומצד שני החולים הקשים לרוב מאושפזים זמן ממושך.

אנונימי/ת
12.01.2021, 18:00

ייתכן.
אם מחסנים כבר יותר מ 20 יום ובכמויות, ומחסנים דווקא את בעלי הסיכון, אחוז החולים קשה אמור לרדת בכל יום ובאופן בולט. אם חוסנו כ 70% מהמבוגרים כמות המבוגרים הנדבקים אמורה להיות נמוכה מאוד.
צריך לבדוק חולים קשים מתוך מאובחנים שאובחנו החל מתאריך X.
סגר- גם לסגר לוקח לפחות שבוע עד שרואים השפעה.

אנונימי/ת
12.01.2021, 18:59

כמות האנשים שקבלה מנה שניה עדיין לא גדולה (בעיקר צוותים רפואיים). וגם ההשפעה של חיסון ראשון לא מיידית אלה לאחר 10-14 יום. אנשים לא נחשפים ומיד נעשים חולים קשה, זה לוקח זמן. אלה שחולים קשה כרגע בחלקם הגדול נדבקו לפני תחילת החיסונים, ובטח לפני שחלפו שבועיים מתחילת החיסונים. השפעה נראה לדעתי רק לקראת סוף ינואר.
לגבי הסגר - הכוונה הייתה שהוא ישפיע על אחוז החולים קשה מתוך החולים ולא על מספר החולים קשה. כיוון שהוא צפוי להוריד את מספר הנדבקים החדשים ההשפעה הראשונית שרואים היא עליה באחוז החולים קשה מבין כלל החולים הפעילים. זה כמובן ארטיפקט , ולכן צריך להביא את זה בחשבון כאשר מסתכלים על אחוזים ולא על מספרים מוחלטים.

לא נכון. השפעת החיסון אינה מיידית וצריכה להימדד אחרי 3-4 שבועות.