חדשות

איגוד רופאי הילדים יוצא נגד קמפיין למאבק בהשמנה המציג ילדים

יו"ר האיגוד, פרופ' אלי סומך: הקמפיין "עלול לעודד נידויים של ילדים שמנים"; החברה מאחורי הקמפיין הודיע כי תוריד השלטים, אך סירבה להתנצל

איגוד רופאי הילדים קורא להוריד מייד את קמפיין הפרסום "הדוחה והמשפיל", כהגדרתו, העוסק בהשמנת ילדים. האיגוד קובע בהודעתו, כי הקמפיין, המציג ילדים הסובלים מהשמנת-יתר, עלול לעודד תחושת נידוי של ילדים הסובלים מבעיה זו באוכלוסייה. בתגובה לקריאה החריפה, אליה הצטרפו גורמים רבים, הודיעה החברה העומדת מאחורי הקמפיין, כי תוריד מיד את המודעות.

את קמפיין שלטי חוצות יזמה חברת פרסום על דעתה בלבד, ללא גורם רשמי המעורב בפעילות. את השלטים שיצרה ניתן היה לראות בעיקר לאורך הכבישים באזור תל-אביב וגוש דן. נראו בהם ילדים הסובלים מהשמנת יתר, או "נפוחים". כמו כן, נראו בשלטים בובות דב, שגם הן "נופחו" באמצעות עריכה גרפית, כדי שייראו כשמנות.

ראש איגוד רופאי הילדים, פרופ' אלי סומך, קרא למאבק בתופעת השמנה, אבל בדרכים אחרות לגמרי. "יש לפעול באופן מעמיק, פוזיטיבי ומונע כדי להלחם בתופעה שכבר כונתה 'הבעיה של חצי הכדור המערבי'", נאמר בהודעת האיגוד שנמסרה היום (יום ה') לתקשורת.

ראשי האיגוד קוראים להפעלתה של תוכנית לאומית ארוכת טווח, שתטפל בתזונה נכונה, בחינוך לבריאות בבית, בבתי הספר ובגנים, בהסברה חיובית להורים, בשמירה על פעילות גופנית בקרב כל הגילאים ובמעקב רפואי מתאים.

פרופסור סומך הדגיש, כי "בקמפיין הזה השתמשו בילדי ישראל למטרות מסחריות ופופוליסטיות. יש להורידו מייד ולהתייחס לנושא ההשמנה כאל בעיה לאומית – ולפעול בהתאם".

גם ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, פנה במכתב אל עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן, בבקשה להוריד את הקמפיין. קדמן כתב :"יש בקמפיין סכנות מרובות והוא פוגע ללא כל צורך בילדים שמנים ועלול להביאם לבצע מעשים חמורים או לשים אותם ללעג בעיני חבריהם ולגרום להתנכלות להם. לנוכח כל אלה אבקשך להפעיל את מלוא השפעתך וסמכויותיך כדי להפסיק את הפרסום הפוגעני והשלילי המדובר".

כאמור, חברת הפרסום JCDecaux, האחראית לקמפיין, הודיעה היום (יום ה') אחר הצהריים כי בעקבות הזעם הציבורי שהתעורר היא תוריד את השלטים. עם זאת, היא סירבה להתנצל על הצעד הפרסומי, ואמרה כי הוא "השיג את מטרתו" - "העלאת מודעות בנושא השמנת יתר". מוקדם יותר מסרה החברה: "אנו מצרים על תחושות חלק מהציבור כלפי הקמפיין. מטרתו איננה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים. נמשיך לקדם בכל עת נושאים בעלי ערך ציבורי וחברתי, ונזמין את הציבור להביע את דעותיו ותחושותיו כפי שעשינו בעבר".

נושאים קשורים:  חדשות,  השמנת יתר,  איגוד רופאי הילדים,  משקל יתר,  פרסום,  יחסי ציבור,  קמפיין שלטי חוצות
תגובות
פרופ' אורי גודלבורט
09.01.2014, 17:05

מצוין , חשוב וחיוני!
(ל ה ו ר י ד את הקמפיין הזה. לא מצוין לקיים..). זה דבר שערורייתי ומחפיר.

עמית גולדמן
12.10.2014, 22:11

https://www.youtube.com/watch?v=44gMiepGXEQ

שלום שמי עמית ואני סיימתי יב לפני כמה חודשיים הייתי במגמת קולנוע ועשיתי סרט המדבר על ילדים שמנים איך עם מתמודדים מהצד שלהם ומהם עוברים ממליצה בחום לצפות ולעביר אלה ולהראות אולי לאנשים כדי להסביר איך אנחנו השמנים מרגישים עם כול הערות שהם "לטובתנו" בתודה וצפייה מהנה עמית :)