תהליכים קוסמטיים שאינם ניתוחיים זוכים לתשומת לב מרכזית בקרב האוכלוסייה שמעוניינת לשמור על מראה צעיר ורענן, למרות השנים שחולפות. אחת השיטות היותר יעילות ופופולאריות בתחום היא המזותרפיה, אשר מציעה עולם ומלואו עבור נשים וגברים בכל הגילאים להשגת מראה העור הרצוי. מהי בדיוק מזותרפיה ומהם יתרונותיה המרובים? המשיכו לקרוא.

מהי מזותרפיה ולמי היא מתאימה?

מזותרפיה הומצאה לגמרי במקרה כבר באמצע המאה הקודמת. היה זה ד"ר מישל פיסטור, ששם לב כי קמטים שהיו ממוקמים באזורי ההזרקה של תרופות שונות, החלו להיטשטש ולהיעלם תוך מספר ימים מתום הטיפול. לאחר כמה שנות מחקר, ד"ר פיסטור כבר זכה להכרה בינלאומית עם שיטתו, שנהפכה למובילה בתחום חידוש ומיצוק העור עם אסמכתאות מחקריות קליניות מוכחות. המזותרפיה מתאימה לטיפול בקמטים, סימני מתיחה, צלוליטיס, צלקות אקנה ואף במקרים של פיזור לא אחיד של שומן. באמצעות השיטה ניתן לקבל את הטיפול בכל איבר בגוף, לרבות הפנים, הישבן, הירכיים והבטן. למעשה, רופאי עור מומחים מציעים ללקוחותיהם לקבל טיפולי מזותרפיה גם עבור בעיות שיער שונות.

כיצד עובדת השיטה?

ובכן, במהלך כל טיפול מזותרפיה משתמשים במכשור ייעודי שמורכב ממספר רב של מחטים זעירות החודרות את העור לעומקים משתנים ולמעשה מבצעות פציעות מיקרוסקופיות בלתי מורגשות באזור המטופל. המחטים הללו יכולות לשאת בתוכן חומרים מגוונים המוזרקים לעור או להיות ריקות ולבצע אך ורק חדירה נקודתית לעומק של עד 6 מ"מ.  חדירת המחטים הזעירות גורמת לפציעות מבוקרות שאינן מורגשות בשכבות העור. פציעות אלו גורמות להפעלתה של שרשרת אירועים פיזיולוגית בעור, שמביאה לחידושו כגון ייצור אלסטין, האצת ההבשלה של תאי עור צעירים ועוד.

ישנם עוד שני מנגנונים המסבירים את יכולתה של המזותרפיה לפעול בצורה מושלמת לטובת בריאות המטופל:

לייעוץ בנושא מזותרפיה

החדרת חומרים מזינים ישירות לעור – מחטי המזותרפיה נושאות על גבן חומרים שונים ומגוונים שמוזרקים ישירות אל תוך העור ולכן מגיעים לנקודת היעד בריכוז גבוה. מריחת תכשירים על פני העור אינה מצליחה להגיע ליעד זה כמו במזותרפיה וכך גם לא צריכת החומרים על ידי תזונה או שימוש בתרופות.

  • שיפור זרימת הדם לאזור המטופל – מחקרים מראים כי טיפול מזותרפיה משפר את זרימת הדם לאזור המטופל ועל ידי כך גורם לסילוק הרעלים והמרצת תהליכי החידוש באזור המטופל.

המזותרפיה מוגדרת כטיפול שאינו כואב. אם מורגשת אי נעימות קלה, ניתן להשתמש בתכשירים מקומיים להרגעת העור. כל טיפול מזותרפיה נמשך עד כ-30 דקות ולאחריו ניתן לחזור לשגרה מיידית ללא תקופת החלמה או התאוששות כלשהי. לאחר כמה טיפולים ניתן לצפות בשיפור משמעותי במצב העור המחזיק מעמד לאורך חודשים רבים. אם המטופל שומר על אורח חיים בריא ומשתמש בתכשירים שהומלצו לו על ידי המטפל, יש צורך להגיע בחזרה לקליניקה אחת לשנה בלבד לצורך טיפולי אחזקה ומנע.

אצל מי מומלץ לעבור טיפול מזותרפיה?

בעולם הקוסמטיקה הרפואית ניתן למצוא היררכיה במספר הסמכויות הניתנות למטפלים השונים. כאשר מדובר בהכשרה בסיסית בלבד (קוסמטיקאית, קוסמטיקאית רפואית וכו'), יש לקחת בחשבון כי המטפל אינו מוסמך להשתמש בכל "ארסנל" החומרים והוא אינו יכול להרחיב את הטיפול מעבר לכך, מה שעלול לפגום בתוצאות. לפיכך, הדרך היעילה והבטוחה ביותר לביצוע התהליך הינה באמצעות פנייה אל רופא עור מומחה לאסתטיקה רפואית. הטיפול אצל מומחה שכזה יציע לכם מספר אפשרויות לא מבוטלות כגון :

  • אבחון יעיל – רופא מומחה הינו הסמכות המקצועית הגבוהה ביותר לאבחון בעיות עור והתאמת הטיפול הטוב ביותר עבור מטופליו.
  • ביצוע בטוח- מאחר שמדובר בטיפול עדין הדורש קפדנות יתרה, אסור לכם לקחת שום סיכונים. רק רופא מומחה ידע לבצע את תהליך ההזרקה בצורה בטוחה שתמנע מכם סיכונים מיותרים.
  • שימוש בתרופות – רק רופא רשאי להשתמש בתרופות שונות המוזרקות לתוך העור ובריכוזים גבוהים יותר מאשר בצריכתם הטבעית, מה שמזרז את תהליך הטיפול.
  • טיפולים משלימים – הזרקת בוטוקס, שימוש בחומרי מילוי זמניים וקבועים ועוד, את כל אלה תוכלו למצוא בקליניקה של רופא עור מומחה לשם השלמת המראה החדש שלכם.

אז אם גם אתם מעוניינים לזכות במראה העור שתמיד חלמתם עליו, פנו עוד היום לרופא עור מומחה ושאלו אותו אודות טיפולי מזותרפיה והאפשרויות המופלאות שהיא מציעה לכל אחד ואחת מאיתנו.