חדשות

ראשי האיגודים הרפואיים: אם לא תכובד החלטת בג"צ, הרופאים ישבתו

ראשי החברות והאיגודים הרפואיים דורשים מהר"י להתריע ולנקוט בצעדים ארגוניים כנגד כוונת הממשלה להפר את החוק ואת פסיקת בג"צ: "ללא מבצר בית המשפט, לא נוכל להגן על המטופלים ועל הרפואה"

ישראלים מוחים נגד ממשלת ישראל, מחוץ ללשכת ראש הממשלה בירושלים, מרץ 2025. צילום יונתן סינדל/ פלאש 90

ראשי החברות ואיגודים הרפואיים נפגשו אתמול (ג') עם ראשי ההסתדרות הרפואית (הר"י) על מנת להבהיר את עמדתם בנוגע לעמדת הר"י לאפשרות של אי ציות הממשלה להחלטת בג"צ בנושא פיטורי ראש השב"כ והיועצת המשפטית לממשלה.

שורה של ארגונים, כולל ההסתדרות הכללית וראשי המשק, מביעים בימים האחרונים את התנגדותם למהלך לעומתי של הממשלה לבית המשפט.

בפגישה אמש עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי ומנכ"לית הארגון, עו"ד לאה ופנר, נכחו יושבי הראש של איגודי הרופאים בתחומים כירורגיה, הרדמה, משפחה, נוירולוגיה, פנימית, ילדים, נפרולוגיה, רדיולוגיה, טיפול נמרץ, פסיכיאטריה ועוד רבים.

כזכור, בתחילת השבוע (א'), לאחר דיון של הנהגת הר"י בנושא, הודיעו בהסתדרות הרפואית כי הם "עוקבים בדאגה אחרי הקרע ההולך ומעמיק בעם וקוראים לאחדות ולאיחוי הקרעים".

ראשי האיגודים, שראו בכך תגובה רפה, נפגשו כאמור עם הנהגת הר"י והסבירו את עמדתם, לפיה על הר"י להתריע ולנקוט בצעדים ארגוניים כנגד כוונת הממשלה להפר את החוק ואת פסיקת בית המשפט. "ללא מבצר בית המשפט, לא נוכל להגן על המטופלים ועל הרפואה. הזמן לפעול הוא עכשיו", אמרו.

בישיבה יוצגו כלל מקצועות הרפואה והטיעונים שהציגו עסקו, בין השאר, בתפקידה החברתי והציבורי של הרפואה, שלצד הטיפול הרפואי שומרת על חיי האדם, כבודו ובריאותו. הם הצביעו על הזיקה החזקה בין רפואה ושירותי בריאות למערכת משפט עצמאית וחזקה, בהתאם להצהרת הר"י משנת 2023 (בתקופת המהפכה המשפטית). "⁠האיום על הדמוקרטיה הוא איום ישיר על הר״י ועל העצמאות הפרופסיונלית", אמרו.

כמו כן נימקו את הצורך בנקיטת עמדה נחרצת בכך שאי כיבוד פסיקות בית המשפט העליון הוא מצב של אנרכיה שיוביל לחיסול הדרג המקצועי והרס הרפואה המדעית והציבורית.

ה⁠קריאה הגורפת של כלל ראשי האיגודים היתה להצהרה בלתי מתפשרת של ההסתדרות הרפואית, הצהרה המגנה על שלטון החוק ומזהירה שבמידה ולא תכובדנה פסיקות בג״צ, הר״י תכריז על סכסוך עבודה ועל מעבר מערכת הבריאות למתכונת חירום עד השבת שלטון החוק על כנו.

לדבריהם, יו"ר הר"י, פרופ׳ חגי והמנכ"לית, עו״ד ופנר, אמרו בתום הפגישה כי מערכת המשפט ועצמאות בית המשפט קריטיים להר״י הן כאיגוד עובדים והן כאיגוד מקצועי-מדעי.

נושאים קשורים:  איגודים רפואיים,  ההסתדרות הרפואית,  מחאה,  בג"צ,  ממשלת ישראל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
26.03.2025, 19:07

אני וחברי לא נפקיר את החולים
בושה להשתמש בהפקרת חולים כנשק נגד ממשלה נבחרת.

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:37

מניח שהתכוונת "...נגד ממשלה נבחרת שמפירה את החוק".
אה.. וזו לא בושה.
מי שמפר חוק, צריך להפגין נגדו.
ואם את/ה לא חושב/ת ככה, אז הבושה הגדולה היא בעיקר שלך

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:41

נכון מאד

27.03.2025, 08:50

אם אתה אדם כל כך "מוסרי" ,שלא מפקיר את חוליו, למה אתה חוסה תחת אנונימיות, בהשוואה לכל הרופאים ה"פחות מוסריים" שתומכים בהשבתה בשמם המלא?

אנונימי/ת
27.03.2025, 14:04

תפגין, אבל אל תשבות על ג ם של חולים מסכנים

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:10

אני וחברע לא נפקיר את אזרחי המדינה הדמוקרטית.
בושה להשתמש באזרחים כמגן אנושי נגד הליכים פליליים

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:12

תנו לנו עוד מהרע הזה.
שנאה, פילוג, פוליטיזציה של הרפואה.
על החתום. חמאס

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:38

ותן לנו אתה עוד קצת מהתבלינים שהכשירו את השטח לפני ה-7/10.
עריצות הרוב, דריסת מוסדות השיפוט באופן לא חוקי, וכיו"ב, כי נראה שיחריב לוין וממשלת החורבן כבר מתגעגעת לאסון נוסף

אנונימי/ת
07.04.2025, 23:28

בדיוק ההפך, מאז קום המדינה השמאל שהוא במיעוט כופה דעתו על הרוב. מעולם לא היה שלטון ימין כי בכל הקודקודים יושבים אנשים עם אג'נדה מסוימת.

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:13

בישראל החוק נקבע על ידי נבחרי ציבור, חברי הכנסת והשרים ולא על ידי פרשנות והתנגדות וביטול על ידי שופטים שאינם נבחרי הציבור.
כל רופא ורופאה זכאים לחשוב ולגבש דעה עצמאית. בין אם בוחרים "מהפכה משפטית" או שבוחרים "רפורמה משפטית".
התפקיד של איגוד מקצועי, שאמון על ייצוג מקצועי בלבד, הוא קביעת הנחיות רפואיות מקצועיות והכשרה של רופאים.

אין מקומם לדבר בשם החברים המגוונים על נושאים של חוק וממשל.

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:40

הפוך, גוטה.
מאז ומעולם החוק נקבע בישראל אמנם ע"י נבחרי הציבור, אך כשאלו לא פעלו לפי החוק עמדו ביהמ"ש העליון/בג"ץ והיועמ"ש/ית והבהירו את פרשנות החוק, ומעניין שלאף ממשלה זה מעולם לא הפריע אף פעם, עד שהגיע יחריב לוין ובטוח שהוא ישנה את התנהלות המדינה מעתה

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:36

כל הכבוד לחבורת המופקרים.
למה להסתפק בשביתה? בואו גם נרביץ לחולים ולחלשים בחברה כי ביבי איכסה.
וואו. כל כך נמאסתם, שאין לתאר

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:41

המופקרים הם אתה ושכמותך שבטוחים שאפשר לנהל במדינה אורגיית חורבן משפטית כאילו כמהים ומחכים לאסון נוסף, כי ה-7/10 לא הספיק לכם

אנונימי/ת
26.03.2025, 23:24

האורגייה המשפטית היחידה במדינה היא של החונטה האשכנזית הדואגת לקרוביה וממנה את עצמה. היא תמיד תדרוש את טובת אויבינו ובפסיקותיה הביאה עלינו את פשעי הגירוש מגוש קטיף ולימים את השביעי באוקטובר.

26.03.2025, 19:39

אני מתנגד נחרצות לשימוש הפוליטי והפסול של נציגי האיגודים המקצועיים שצוינו בכתבה בבואם לדבר בשמי (ושל כל רופא בתחומו).
המנדט שהענקנו לאיגוד המקצועי שלנו לדבר בשמינו מתוחם, מוגבל ומדויק - ענינים פרופסיונאלים. אף ראש איגוד לא נבחר לתפקידו בהציגו משנה פוליטית או עמדה כחלק מהטיקט שלו לבחירה. ולכן זו גניבת דעת, גניבת סוסים וגניבת הקול של כל רופא ורופאה באיגוד אותו היו"ר מייצג.
אתייצב לעבודתי כל יום, אעניק שירות רפואי לנזקקים לו, בין אם הם לובשים חולצת "אוי לדמוקרטיה" ובין אם הם לובשים חולצה "קדימה לרפורמה נדרשת".

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:42

100%

26.03.2025, 21:12

מסכים לכל מילה
כל הכבוד גיל

אנונימי/ת
27.03.2025, 07:45

מסכימה עם כל מילה.
כל הכבוד
1. על האומץ לכתוב בשם מלא
2. על היושרה
3. על האנושיות

27.03.2025, 07:51

צודק לחלוטין.אין מהלהוסיף

אנונימי/ת
27.03.2025, 11:12

נכון מאוד

27.03.2025, 14:05

מסכימה עם כל מילה

27.03.2025, 14:29

מסכימה עם כל מילה.
צריך להוסיף שמדובר לא רק בגניבת דעת וקול, אלא בגניבה כספית, פשוטה כמשמעה.
אנחנו כחברי הר"י משלמים דמי חבר בין הגבוהים במשק.
דמי החבר משמדים, לא על דעתנו, למאבק פוליטי שלא קשור לשכרנו ולתנאי העבודה שלנו, וגם לא רלוונטיים למערכת הרפואית יותר מאשר למאבק על תיכנון הבסטות בשוק הירקנים.
מספיק לנצל אותנו כספית למאבק שרבים מאיתנו כלל לא מזדהים עימו וחושבים שהוא אנטי דמוקרטי ומזיק!

28.03.2025, 05:13

מסכים.
ראשי האיגודים לא הציגו מצע פוליטי כשעמדו לבחירה. זו גניבת דעת.
אסור להשתמש בתפקיד הציבורי לקדום דעות אישיות. בערב שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. אפשר להשבית את הקליניקה הפרטית. זה בסדר.
ממשלה מחליפים בבחירות. כל החוקים החדשים הפיכים.
יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:50

על הר"י להתרחק מעמדה פוליטית, זה יזיק לחולים ולרופאים גם יחד
ברור שיש כאן עמדה פוליטית
אין כל סכנה לדמוקרטיה, זה קשקוש
הסכנה היא שיש קבוצה אליטיסטית שלא מוכנה לקבל את הכרעת הבוחרים ולא מוכנה לקבל את הממשלה שעלתה לשלטון. הם יתנגדו לכל מה שהממשלה תעשה, וכל פעולה היא סוף הדמוקרטיה.
אני זוכר שכאשר בגין נבחר ב-1977, מיד צעקה האליטה שזה סוף הדמוקרטיה ועידן המלחמות, והוא היה דמוקראט למופת והביא שלום היסטורי עם מצריים
לא ניגרר אחרי מתנגדי הממשלה הצעקנים; יש דעות אחרות
אני לא מתכוון להפקיר את החולים, ואמשיך להגיע לעבודתי בביה"ח

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:03

איזו חוצפה אתם הופכים את הכח שניתן לכם בתור רופאים לכפיה פוליטית באמתלות שקריות כאילו זה אינטרס החולים.
בדיוק כמו שמערכת המשפט והביטחון הפכה הפוליטית אתם הורסים ומחריבים את מערכת הבריאות.
שלא תטעו בסוף האמת תנצח ואתם תאבדו לגמרי את הלגיטימציה שלכם בדיוק כמו מערכת המשפט בדומה לתנועת מטוטלת

26.03.2025, 20:07

הר"י היא הארגון היציג של מרבית הרופאים בישראל. סעיף 6.6 לחוקת הר"י: "הר"י פעילה ומעורבת בהליכי חקיקה, הנוגעים לציבור הרופאים ולמערכת הבריאות בתחום המשפט בישראל". מי שלא מוצא חן בעיניו יכול לפרוש מהארגון או לא להשתתף בפעילות מחאה.
לתפיסתי רופא הוא גם אזרח עם מחוייבות מצפונית וערכית וחובה להתנגד לממשלה אשר מנסה לפרק את מערכת המשפט ולהכפיף אותה לפוליטקאים.

27.03.2025, 08:39

סעיף 6.6 לחוקת הר"י מציין שהארגון פעיל ומעורב בהליכי חקיקה הנוגעים לציבור הרופאים ולמערכת הבריאות.

התקשי"ר לעובדי מדינה, כולל רופאים בבתי חולים ממשלתיים, קובע מגבלות על פעילות פוליטית בזמן ובמקום העבודה, מה שמצביע על כך שעובדים אינם יכולים לפעול נגד הריבון, כמו הכנסת או הממשלה. הדבר יכול להוות אתגר עבור הצמרת של הר"י אם היא מעוניינת להכניס ולערב ציבור רחב של רופאים בוויכוחים פוליטיים.

מי שלא מכבד את התקשי"ר מוזמן להתפטר ממוסד ממשלתי.כל זה בנוסף לדעתי האישית ואלפים כמוני שפיטורי ראש השב"ק לא משפיעים על מערכת הבריאות אבל כן על ביטחון הציבור.

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:16

אין להר"י זכות לקחת את כולנו בשבי. לא הצבענו על הדיעה הפוליטית של יושבי ראש האיגודים או האחרים שמובילים את הר"י. אתם מוזילים את ערך כולנו, פוגעים בשם של כולנו, כעוד חבורה של בריונים שמשתמשת בכוח שיש לה כדי לכפות על אחרים. פוגעים במעמד הרופא ובשמנו הטוב כולנו. אתם תראו. כל כך הרבה מאיתנו ימשיכו לעבוד כרגיל וזה יחזור אליכם כמו בומרנג עם פתיחה של איגוד רופאים מקביל בסוף. מישכו ידיכם מהפוליטיקה!

26.03.2025, 20:27

לא אשבות. מוטב שתעסקו ברפואה לטובת המטופלים, במקום ללכת שבי אחרי מסיתים ופוליטיקאים נאלחים.

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:45

ארגון פוליטי במסווה.......מי משלם לכם??

אנונימי/ת
27.03.2025, 12:38

אנחנו, עם כל הצער שבדבר.

אנונימי/ת
26.03.2025, 22:02

ישנם גם אנשי ימין מובהקים המצטערים לראות את בן-גביר בממשלה. לצערנו הסיבה שהוא נכנס היא אותה קיצוניות שמפרקת את המדינה שלנו בימים אלה. בתור צדיק שהיה לא מעט במילואים, אני מקווה שתפילת הצדיקים תענה ונזכה למחנה מתון שיקום ויציל את המדינה מהקיצוניות שהשתלטה עליה

אנונימי/ת
26.03.2025, 22:04

הממשלה הפרה את החוק כשהרגה חמישים אלף בעזה רובם אזרחים חפים מפשע, חטפה אלפים, הרסה מתקנים רפואיים ויצאה על תכנית השמדה וגירוש המוניים. על זה צריך למחות לא על החלפת בובה ובובה אחרת

לראשי ההסתדרות הרפואית וראשי האיגודים המעורבים:
לא ברור מדוע החלטתם לגרור את ההסתדרות הרפואית למאבק פוליטי שלא קשור כהוא זה לענינים בהם ההסתדרות הרפואית אמורה לעסוק. אתם גורמים בכך נזק חמור להר"י ולאינטרסים של הרופאים.
לא ברור באיזה רשות לקחתם לעצמכם את הסמכות להיות משטרת מחשבות ודעות של הרופאים החברים בהר"י שהרוב הדומם והמפוחד שלהם חושב בדיוק ההפך מהדעה שהבעתם.
בשום אופן אין לכם זכות להשבית את העבודה באופן מאורגן, וכבר נוכחנו שבית הדין לעבודה חושב גם הוא כי דבר כזה איננו חוקי. כל חבר שרוצה ללכת להפגנות יעשה זאת על אחריותו ותוך ידיעה שהיעדרות מהעבודה תנוכה משכרו!
מן הראוי שתשנו את החלטתכם.
פרופ' יוסף אלידן, לשעבר יו"ר איגוד א.א.גרון.

27.03.2025, 08:47

ההסתדרות הרפואית מייצגת רופאים שאמורים להיות מצפן מוסרי בחברה ולא מכשיר כדי להסדיר רקמות באוזן או בכל איבר אחר, תמורת תשלום ( את זה עושים הקצבים ביתר הצלחה). מי שלא מכיר בחשיבות המוסרית של עמדת הרופאים כלפי סוגיות חברתיות , כופר ביחס הציבורי כלפיהם ובהטבות הנלוות לכך .
לכן, כשהחברה סביבנו נהרסת עקב אי ציות של ממשלה נבחרת לחוקי המדינה , ישנה פגיעה משמעותית בדמוקרטיה, ובמקביל אזרחים שהופקרו עקב שחיתות ממשלתית שגרמה לכשלון עצום , ממשיכים להיות מופקרים עקב שיקולים פוליטיים של ממשלה הזויה , זוהי חובת הרופאים להילחם בכך ואם צריך להשבית, אז הרפואה תושבת . ( מעניין שחלק מהמגיבים הפאשיסטיים לא היו מהססים לשבות עקב פגיעה של כמה שקלים משכרם) .
תארו לכם אם הרופאים , המהנדסים הפקידים והקצינים היו שובתים ב1933 , איך ההסטוריה היתה יכולה להשתנות ( ואני לא משווה...)

27.03.2025, 11:36

די לצביעות! רופאים, ככלל, מעולם לא היו, ואינם, ״מצפן מוסרי״. רופאים שתפו פעולה עם הנאצים ועמדו בראש ארגוני טרור, יש בהם צדיקים גמורים ועבריינים נאלחים. ככלל, הם לא מלאכים ולא שטנים. הם בני אדם רגילים שממלאים את תפקידם בחברה באמצעות מיומנותם הספציפית.

אנונימי/ת
27.03.2025, 13:08

מסכימה לגמרי

אני חושב שהתבלבלת
הר"י לא החליטה להשבית ( אם וכאשר תהיה שביתה ) הר"י החליטה להעביר מסר ברור - את החלטות בתיה"ש יש לקיים, וזה בדיוק מה שעל הר"י לעשות.

אנונימי/ת
27.03.2025, 19:10

מסכים עם כל מילה. יישר כח
כ.ג

אנונימי/ת
27.03.2025, 07:14

אני לא שובת. תישרפו חבורת אחוסלים עלובים שאבד עליהם הכלח

אנונימי/ת
27.03.2025, 07:16

לפי התגובה אתמול מ 22:04 זה נראה שגורמים פרוחמאסיים הסתננו לאתר.

אנונימי/ת
27.03.2025, 07:47

בוט איראני

27.03.2025, 08:14

לממשלה הזו כעת רב מוצק בכנסת.
הממשלה הזו כבר הוכיחה ששום הפגנה המונית לא משפיע אליה כול עוד כאמור יש לה רב בכנסת.
לכן הפגנות -לצערי הרב-זה יותר מעשה כלפי עצמנו כדי כאילו להרגיש שעושים משהו.
האפשרות המעשית היחידה לשינוי היא שביום הבחירות, אי אז בשנה הבאה, עם ישראל יידע לבחור דרך אחרת ומנהיגים אחרים .

אנונימי/ת
27.03.2025, 09:44

ראש ממשלה נאשם בפלילים ושקרן סדרתי. אבי המחדל הגדול .
ראש המשטרה עבריין מורשע סידרתי.
חבר כנסת בכיר חובש כיפה שישב בכלא.
חברי כנסת שמוזמנים לחקירה ומסרבים .
יועצי ראש הממשלה ממומנים ע"י קאטר .
איזה מנהיגים, איזה ממשלה ואיזה דמוקרטיה .
להזדעזע ולהקיא ....

אנונימי/ת
27.03.2025, 13:06

אז בואו ונפגע בחולים!
כאילו המצב לא מספיק גרוע גם כך

27.03.2025, 12:01

נראה לי שהתבלבלת יובל קליין
פוליטיקאים בזויים-נאלחים או איך שכינית אותם... מרכיבים היום את הממשלה שלנו. נבחרת מבישה של אוסף עבריני, מסית ומשסע שמובילה אותנו לאבדון..
כמה עיור אפשר להיות למה שקורא כאן.
אסון אחד כבר התממש והבאים בדרך.
לא מדובר כאן בשלטון הרב במדינה דמוקרטית אלא בהפיכתינו לדיקטטורה.
מי אמר שהרב הדומם של הרופאים תומך במדיניות הממשלה ומקבל את מעלליה והקרבתינו על מזבח ביבי.
מנהל מחלקה לשעבר בהדסה וראש איגוד לשעבר-
בדקת?, בררת?
אני אשבות ולא מתוך רצון לפגוע במטופלים.
כואב הלב על משפחות החטופים...
על החיילים שיפצעו ויהרגו על מזבח ביבי ועל החברה שלנו שהפכה למשוסעת ומפולגת בעידוד ראש הממשלה וממשלת החורבן שהוא מוביל.
מקוה שרבים מהרופאים שותפים להרגשתי
ומצפה מההסתדרות הרפואית להצטרף לשביתה באם תופר החלטת בגץ

אנונימי/ת
27.03.2025, 12:50

חבורת מופקרים, מיעוט רדיקלי שאינו מקבל את הכרעת הרוב ומדרדר את הרופאים למחוזות אפלים.
די לערב הרפואה בפוליטיקה נבזית.

אנונימי/ת
27.03.2025, 13:04

מצטרפת לחבריי המסרבים לפגוע בחולים מסיבות פוליטיות.
ודרך אגב - לא זכור לי שרופאים ומנתחים פרטיים שבתו...
כלומר מותר למחות אם זה פוגע בשכבות החלשות ואם זה לא פוגע בכיס.

27.03.2025, 13:22

חוק בריאות ממלכתי תלוי לקיומו במערכת בתי משפט חזקה ועצמאית. מי יגדיר מה זה מרחק סביר זמן סביר ואיכות סבירה? מנכ"ל משרד הבריאות [שאינו רופא], מנכ"ל הכללית [שגם הוא אינו רופא].... נתניהו [שגם הוא אינו רופא..]? די להתחסדות ולהסתתרות מאחורי אנונימי. ברור שכולם ימין ושמאל יפגעו במערכת הבריאות ממערכת משפטית חלשה, למעט בעלי הכוח, הקופות, הביטוחים הפרטיים וכו'.

שמי ד"ר אייליג ישראל, רופא גמלאי, מרדים במשך 30 שנה. יו "ר ועד רופאי סורוקה 25 שנה ומו"ר חטיבת רופאי בתי"ח וס. יו"ר הר"י. השתתפתי בשביתות רופאים רבות ומעולם לא סירבנו (לא סירבנו ) להנחיית ביה"ד לעבודה או בג"ץ.
בכול השביתות דאגנו ושמרנו לא להשבית טיפולי נמרץ, וחדרי מיון, וחדרי לידה, ואונקולוגיה ונפרולוגיה ופעולות דחופות מצילות חיים. ועכשיו מה דורשים ראשי האיגודים ? כן להשבית מיונים, וטיפולי נמרץ, וחדרילידה וכול השרותים מצילי החיים כי אחרת השביתה היא ללא שיניים. ואנח שואל- כול אותם שדורשים מחגי ציון להשביץ - האם הם באמת ישבתו ? לא יגיעו לועדות חריגים ? לא ידרשו מהר"י לא לקיים את פיסקת בג"ץ או ביה"ד לעבודה ולחזור לעבודה - ובכן הצחקתם אותי.
הרי אם פרופ' חגי ציון והנהלת הר"י יפלו למלכודת שלכם ויחריזו על שביתה, הראשונים לדרוש לשחרר אותם מהחובה יהיו ראשי האגודים. האם ניתן יהיה להשאיר את חדרי לידה סגורים ? לבטל טיפולי נמרץ? לסגור חדרי מיון ? לסגור אונקולוגיה, נפרולוגיה וחדרי ניתוח לניתוחים דחופים ? הרי כך נהגתם בכול השביתות הקודמות במשך עשרות שנים. ואם שביתה, מה לגבי הניתוחים הפרטיים ? והרפואה הפרטית אחה"צ ? והשר"פים ? רוצים שביתה, בבקשה תשביתו הכול, אבל הכול.
הר"י מיצגת את כלל הרופאים במדינה, לא חשוב מה עמדתם הפוליטית. מי שרוצה לשבות שלא יבוא לעבודה על פי צפונו. שלא יתחבא מאחורי הגב של ראשי הר"י. אבל אם יוזמן לברור משמעתי, או שיחליטו לפטר אותו על סיכון חיי אדם שיתיצב למשפט (או שיסרב , גם זה הופך למקובל ) וישלם את המחיר עבור עקרונותיו.
נכון עשתה הר"י כאשר הצהירה שאת פסיקת בג"ץ יש לקיים ואני פונה לנציגי הר"י לא לשנות את עמדתם. וכול רופא יעשה לפי מצפונו ויהיה מוכן לשלם את המחיר.
ולכול השפנים ( סליחה האנוסים ) יפה שיש לכם דעות, היו מוכנים להצהיר ולקיים עמדותיכם.

אנונימי/ת
27.03.2025, 13:55

להיות רופא תחת משטר פשיסטי ?
בארה"ב מי שיכול עוזב ל 4 שנים.
בארץ אין הגבלת קדנציות, אז מה עושים מרכינים ראש ומשרתים את המנהיג העליון?

אנונימי/ת
27.03.2025, 15:33

יאיר ליאל, אתה צודק, רופאים אינם "מצפן מוסרי" כמו שגם שופטים מורים ומנהיגים פוליטים אינם מצפן מוסרי. מרופאים שופטים רופאים מורים ומנהיגים פוליטים מצופה כן להיות מצפן מוסרי בחברה איכותית .
אצלנו במדינתנו אזרחים וחיילים רבים עשו הרבה למען המדינה ואזרחיה חלקם אף הקריבו את חייהם ונפצעו וזה כל כך כואב וראוי להערכה רבה !!!
אבל הרוע שהיה ב 6.10.2023 נשאר חזר והתעצם וחובתנו למגרו.

27.03.2025, 15:54

עד שתבינו שלא מדובר בפוליטיקה, יהיה מאוחר מדי. ממשלת ישראל פשוט מפרקת את מדינת ישראל. מקווה שההסתדרות הרפואית אכן תכריז על שביתה, לפני שלא יישאר כבר בשביל מה לשבות.

27.03.2025, 17:22

זכות המחאה, זכות השביתה, זכות הזעקה ולפעמים גם אי שיתוף פעולה… הן אבני יסוד בדמוקרטיה. אלה שמנסים לסתום פיות בטענה של "פוליטיזציה" של הר"י דוגלים כנראה בשיטות משטר אחרות...

אנונימי/ת
27.03.2025, 18:06

כנופיית אליטה מדושנת שמאלנית ואנארכיסטית מנסה להשתלט בכוח על המדינה! נראה להם בבחירות הבאות את כוחינו!

אנונימי/ת
28.03.2025, 09:13

זה דף המסרים של תומכי הנאשם בפלילים, אבי המחדל הגדול, המנהיג העליון, שמש העמים, הדיקטטור.

28.03.2025, 10:45

לאנונימי הפחדן (27/3 18:06): תיאוריות קונספירציה, פוליטיקת זהויות, החתמה (labeling), הפחדה, פילוג, שיסוי - היו מאז ומתמיד כלים לתעמולה של משטרים אפלים. רופאים הם לא אליטה מדושנת- הם אנשים חושבים ואכפתיים, שעובדים קשה ומקריבים את חייהם ומשפחתם למען הזולת.

29.03.2025, 20:55

אני וחברי לא נפקיר את החולים.
נתנגד בכל תוקף לשביתה פוליטית!
שביתה כזאת אינה חוקית ואינה מוסרית.
בושה להציג את עצמכם כמצפן מוסרי. אתם ההיפך הגמור.
מאיפה יש לכם את החוצפה לקחת את בריאות הציבור כבת ערובה לשאיפות הפוליטיות שלכם?
רק מזכיר שלא גיניתם את הרופאים הסרבנים שסירבו לטפל בחיילי צה"ל!

ספוילר: אף אחד מהשובתים לא ישבית את המרפאה הפרטית אפילו לדקה.

שאלה: לא מספיק אנשים מתו באשמת רונן בר שכל כך חשוב לכם שהוא ישאר?

אנונימי/ת
04.04.2025, 10:04

חכם יובל חכם. יישר כוח

אנונימי/ת
29.03.2025, 23:14

שדחיה של אבחנות במגוון רחב של מחלות כמו פוליפים בקולון סרטן שד שלא מאבחן בזמן מהווה סיכון גדול לבריאות הציבור ושום גוף אחראי לא יסכן את בריאות הציבור ובעיקר הציבור החלש שידו לא משגת רפואה פרטית. וקיווינו שהלקחים של ה 6 באוקטובר נלמדו ועמה ההפנמה וההבנה שאי אפשר לקחת את אוכלוסיית המדינה ובטח לא של החולים שידם אינה משגת כבני ערובה למאבקים פוליטים.

08.04.2025, 11:34

רפואה בבסיס שלה זה אקט של חמלה , בנאדם עוזר לבנאדם ללא תנאים , מה יתן סיכוי לעשות את זה בצורה הכי טובה ?