דעות

מכתב גלוי לפרופ' ציון חגי: המבחן הקשה ביותר של הר"י מאז הקמתה

נוכח האיומים על שלטון החוק בישראל, ראוי שתוסיף להודעת הר"י תוספת קטנה אך חשובה: "אם ממשלת ישראל לא תציית לבית המשפט, ההסתדרות הרפואית תשבית את מערכת הבריאות"

מחאת הרופאים נגד ההפיכה המשטרית. צילום ארכיון: "החלוקים הלבנים"

כבוד יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי,

שמי ד"ר נעם טראוב ואני רופא ילדים ברחובות. אתמול התכנסנו מול ביתך רופאים ותושבי רחובות – ורופאים שהם תושבי רחובות – כדי לחזק את ידיך ואת ידי ההסתדרות הרפואית.

אנחנו כאן כדי לחזק את ידיך כיוון שבימים אלה תפקידה של ההסתדרות הרפואית כשומרת על הרפואה בישראל עומד במבחן הקשה ביותר מאז הקמתה. מעולם, מאז הקמתה של מדינת ישראל, לא היתה ממשלה שחבריה איימו שלא יצייתו להחלטות בית המשפט.

גם להסתדרות הרפואית ברור כי ממשלת ישראל הנוכחית מאיימת באי ציות להחלטות בית המשפט – ולכן נכון עשתה ההסתדרות הרפואית שקראה אתמול למה שאמור להיות מובן מאליו: קריאה לכבד את החוק ולציית לבג"ץ. אם לא היה מי שמאיים לא לעשות זאת, לא היה צורך בקריאה.

אולם, זה אינו מספיק. אי כיבוד החלטות בית המשפט מאיים על עצם קיומה של ההסתדרות הרפואית, משום שמה ימנע ממשלה כלשהי להחליט שהיא מפרקת את האיגודים המקצועיים  בהעדר שומרי סף ובהעדר בית משפט?

לכן, ההסתדרות הרפואית צריכה לראות עצמה כנלחמת על עצם קיומה, ולא רק על עצם קיומה אלא על המשך קיומם של שירותי רפואה נאותים במדינת ישראל, כי מי יתקע לנו כף שממשלה שאינה כפופה לבית המשפט תקבל על עצמה להמשיך לקיים שירותי רפואה או כל דבר אחר?

פרופ' חגי, אנו סומכים על ההסתדרות הרפואית שתפעל כמצופה ממנה נוכח האיומים על הרפואה בארץ, ותוסיף להודעתה תוספת קטנה אך חשובה: "אם ממשלת ישראל לא תציית לבית המשפט, ההסתדרות הרפואית תשבית את מערכת הבריאות".

הדבר נמצא בידיים שלך ושל ההסתדרות הרפואית. ההסתדרות הרפואית יכולה וצריכה לפעול בנחרצות כאשר מסתמן איום על הרפואה בארץ. אנחנו כאן כדי לחזק את ידיך להתעלות לגודל השעה.

הכותב הוא ד"ר נעם טראוב, מומחה ברפואת ילדים

נושאים קשורים:  ד"ר נעם טראוב,  ההסתדרות הרפואית,  דמוקרטיה,  שלטון החוק,  דעות,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות

צר לי נועם אך זוהי קריאה פרווה. עצם האיום על החוק מצד הממשלה וראשה הינם הפרת הסדר הציבורי המחייב אותנו כרופאים האמונים על אתיקה לפעול מיד ובאופן קונקרטי. הצהרות לא משנות לאף אחד כלום. בראש וראשונה הפקרת החטופים למותם הינה סוגיה רפואית ולא פוליטית ועל הרי ויושב הראש שלה לנקוט צעדים מחדדים. מדובר בהצלת חיים וזה בנפשנו

אנונימי/ת
26.03.2025, 11:41

יש חוק שקובע יחסים בין גורמי ביטחון לממשלה. ועל בית משפט לא להתערב, מי שגרם לכל זה היו ראשי מערכת הביטחון שכשלו. אין לרופאים עניין להתערב ולהשבית את מערכת הבריאות. זה כן פוליטי וזה לא עוזר לחולים אחרים ולא עוזר לחטופים. זה רק פעם נוספת מעלה את התאבון של חמס. סיסמאות ושינא ופילוג.

אנונימי/ת
26.03.2025, 19:11

אנונימי צודק ביותר.

ואני נשארתי אנונימי, כי אני חושש מחגי לוין האלים והמאיים, שיחסל אותי

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:43

100%

בגרמניה הגיעו למה שהגיעואז בגלל שאנשים פחדו.
הטיפון שלך הוא פחדנות ותו לא

אנונימי/ת
28.03.2025, 10:08

אוי לוגיקה, מי יסיר עפר מעינייך...
מי שמפר את הסדר הציבורי זה הצד השמאלי של המפה הפוליטית.
מי שמפקיר את החטופים וגורם למותם זה אלה שעושים הפגנות ומעלים את המחירים שלהם ולא נותנים לכוחות הביטחון ולמתווכים לפעול כפי שצריך.

26.03.2025, 19:08

אם בית המשפט יפסוק כנגד הממשלה הוא יהיה עבריין ועובר על החוק.
זה לא מטריד את העבריין השופט עמית.
אבל ממילא מה לזה ולשבועת היפוקרטס.
טפלו בחולים.

אנונימי/ת
26.03.2025, 20:43

100%

28.03.2025, 10:01

יפה כתבת.

בית המשפט, בהגדרה, לא יכול לעבור על החוק (שופטים - כן). ובכלל, לך למד ואח"כ תחלק הוראות.

אנונימי/ת
28.03.2025, 09:17

הגיע הזמן להפריד רשויות ולהתעסק ברפואה, מה קשור פוליטיקה ורפואה?!
האם זה יראה לכם הגיוני שאיגוד נהגי האוטובוסים יאיימו בשביתה אם לא ישחררו את כל המחבלים ויעצרו את הלחימה בעזה?!
האם נראה לכם הגיוני שהחרדים יאיימו שיפסיקו להתנדב ולעבוד עד שעובר חוק גיוס?!

אנונימי/ת
28.03.2025, 09:48

אני חבר הר''י, ואל תדברו בשמי ובשם עמיתי שמתנגדים לפוליטיזציה של הארגון.

28.03.2025, 10:01

מסכים.

29.03.2025, 20:37

מסכימה.

מסכים

אנונימי/ת
28.03.2025, 10:52

הר"י אינה ארגון פוליטי
לא צריך להתערב כארגון מקצועי במחלוקות
גם בין הרופאים יש ימין ושמאל
צריך לעסוק בנושאים מקצועיים
לא חסר מה לשפר

אנונימי/ת
29.03.2025, 20:47

חד משמעית

אנונימי/ת
28.03.2025, 16:14

רפואה וזהו בלי פוליטיקה..

אנונימי/ת
28.03.2025, 16:17

רפואה וזהו ,בלי פוליטיקה,
אני חבר באירגון מקצועי ולא במפלגה,
ולא שמתי אף אחד לדבר בשמי.

אנונימי/ת
28.03.2025, 20:42

מסתבר ששמאלן גם אם צלח לימודי רפואה נשאר בור ועם הארץ. אתם כולה רופאים תעשו את עבודתכם. תפסיקו לכפות את דעתכם על הרוב. תשבתו לבד והלוואי ותפוטרו

29.03.2025, 10:36

הצלת חטופים היא פולטיקה?
בסיס הדמוקרטיה, הכולל הפרדת רשויות היא פוליטיקה? ציות לחוק, ע"י הממשלה וחבריה, היא פולטיקה?
לא !
הר"י מחויבת לשמירה על החוק במדינה ועל כללי אתיקה בסיסיים. אי אפשר להתחמק מזה.
תוקפניים ככל שתהיו, אתם חוטאים בדמגוגיה.
אסור להר"י לעמוד מהצד בשעת המשבר הקיומי של החברה והמדינה.

אנונימי/ת
29.03.2025, 14:50

רופא פוליטיקאי שחצן יהיר החושב באופן אנטי דמוקרטי. הר"י זה גוף ארגוני רפואי מקצועי ואסור לו בתכלית האיסור לטבוע בפוליטיקה דבר שיגביר את הפילוג בעם ויגרום גם לפילוג הר"י...

אנונימי/ת
14.04.2025, 12:49

מילים כדורבנות

29.03.2025, 20:39

זו ילדותיות מתנשאת לנסות לקבוע את הדין לבחור ולרשות המחוקקת, הרי היא הכנסת.
זו כוחניות מכוערת ומיותרת להשבית שירות רפואה לציבור בשם עמדה פוליטית.
די לפוליטיזציה של אירגון הרופאים שאמור להיות מקצועי לנושאי עבודה בלבד.

אנונימי/ת
14.04.2025, 12:49

בהחלט צודקת, די די די, אתם הורסים את רפואה

אנונימי/ת
29.03.2025, 23:39

איזה ריכוז נדיר של טהרנות, בריונות, חוצפה ובורות

אנונימי/ת
30.03.2025, 09:38

איומים לדחות אבחונים לחולים שידם לא מספקת לשלם לרפואה פרטית ובכך לגרום להחמרת מצבם. כדי לתת ל15 שופטים לעשות את החוק לפלסטלינה ולשנות חוק ברור על ידי פירוש פתלתל ולמנוע מפטורי ראש שב"כ כושל שבזחיחות שלו גרם לאסון היא כתם מוסרי שלא ימחה. הצבת החלשים בחברה - חולים שידם לא משגת בסיכון תחת איום לאם לא יבצעו את מה שאתה חושב כנכון מצבם הרפואי יחמיר היא בושה ורק מראה שגם רופאים יכולים להיות אנשים כוחניים.

אנונימי/ת
14.04.2025, 12:48

די להשתמש בארגונים שאמורים להיות א-פוליטיים ככאלו, נחנקנו