חדשות

הרופא שמציע לרופאים הסעות לנתב"ג: "אין מחסור ברופאים בישראל"

האורתופד המומחה ד"ר אמיר רובין בראיון לגלי ישראל: "יש לנו עודף בלתי נתפש של אורתופדים - הרופאים הצעירים מנתחים בלי סיבה" | "תופעת הרילוקיישן אינה משמעותית"

"רק בישראל הולכים עם כאב כתף לאורתופד". אילוסטרציה

התבטאות מקוממת של האורתופד ד"ר אמיר רובין, לשעבר האורתופד הראשי של קופת חולים מכבי, שהתראיין השבוע בתכנית תשע-אפס-אפס של שי גולדשטיין וארז תדמור בגלי ישראל. לדבריו, בישראל אין מחסור ברופאים ולגבי תופעת בריחת המוחות לחו"ל בקרב רופאים, אמר, "שיעזבו". ד"ר רובין אף הציע לארגן הסעות לנמל התעופה בן גוריון לרופאים שעוזבים את הארץ.

לדבריו, מימדי עזיבת רופאים לטובת רילוקיישן קטנים מאוד, כי "מאוד קשה למצוא עבודה בחו"ל". עוד אמר שבמקצועות הנדרשים למנהל מחלקה, או למי שיש פרקטיקה משגשגת, יהיה קשה ברמה הטכנית לעזוב. לדבריו, מה שעומד מאחורי הסיפור של עזיבת רופאים הוא "פיקציה בדבר מחסור רופאים בישראל - מדובר בהטעיה מכוונת שמשרתת אינטרסים לא ברורים, שהיא פשוט לא אמת".

ד"ר אמין רובין. צילום: הרשת החברתית

כשנשאל מדוע ישנה מניפולציה כזו, השיב שמדובר בתאוות כוח. "במסגרת התפקיד שלי כאורתופד הראשי של מכבי, ישבתי באגף אסטרטגיה במשרד הבריאות ודיברנו על כך שהצורך באורתופדים הוא מלאכותי. יש לנו עודף יחסית לעולם המערבי, עודף בלתי נתפש". בדיקה שערך לדבריו הראתה כי "כמעט בכל הארץ יש לך תור לאורתופד בתוך שבועיים, אין כזה אח ורע בעולם". עם זאת הודה כי "קיים מחסור במקצועות מאוד מסוימים".

הוא ביקר את קופות החולים ואמר כי רוב הביקורים האורתופדיים שניתנים בישראל מופנים בעולם לרופאי משפחה. "רק בארץ הולכים עם כאב כתף לאורתופד", אמר. "אורתופד הוא מנתח, הוא לא אמור לטפל בכאב כתף. העודף שיש לנו ברופאים נובע, בין היתר, מהצורך הבלתי הגיוני של הקופות לתת מומחה-על שיש לו הכשרה של 14 שנים בכירורגיה לטפל בכאב של יומיים".

"הבעיה היא", אמר, "שהפרנסה האמיתית של מנתח זה מלנתח. לא תמצא מנתח בכיר שלא מתלונן על זה שהצעירים מנתחים בלי סיבה. יש לנו המון ניתוחים חשובים מאוד שעוזרים, אבל כשמגיע מקרה גבולי למנתח שאין לו מספיק ניתוחים, אתה לא בטוח שהאינטרס של המטופל זה 100% האינטרס".

נושאים קשורים:  ד"ר אמיר רובין,  אורתופדיה,  מחסור ברופאים,  חדשות,  קופות חולים
תגובות
אנונימי/ת
03.01.2025, 09:05

לא מבין את הכותרת שלכם. גם אני כירורג ואצלנו עודף מומחים.
הוא צודק לחלוטין
בואו נראה את מטות וגלי עוזבות כעת...

אנונימי/ת
03.01.2025, 11:13

רגע, תזכירו לי מה התורים לרופא בהתפתחות הילד בארץ? מה התורים לנוירולוג ילדים? תזכירו לי כמה פסיכיאטרים יש בבריאות הנפש לגיל הרך? כמה גנטיקאים יש?
על מה לעזאזל הוא מדבר?
יש מחסור אדיר עם תורים של מעל חצי שנה או שנה. איזה קשקשן.

‏אם לא שמת לב , האנונימי , הוא מדבר על אורתופדים בלבד ‏לבד, ‏והוא צודק 100 אחוז. ‏יש מקצועות שחסרים בארץ, ‏אך אין להם סיכוי לקבל עבודה מכובדת בחו״ל

אנונימי/ת
05.01.2025, 20:47

העודף הוא לא בגלל שיש עודף אלא בגלל ניהול ציבורי כללי שגוי כל בית חולים בגודל של נחליאלי פותח את כל מחלקות הכירוגיה מבית חזה ולב ועד פה ולסת ככה במקום להפוך למרכזי מצוינות בכל מקום יש ביננויות משמימה ואבטלה סמוייה

אנונימי/ת
03.01.2025, 09:09

אוקיי הכל טוב, לא צריך לשנות כלום. כל הרופאים בקבוצות רילוקיישן סתם קשקשנים, טוב לדעת. מזל שיש ערוץ 14 אחרת הכל תבהלה... נו באמת... טוב שלא אמר שגם המצב הכלכלי מצוין החל מה1.1

אנונימי/ת
03.01.2025, 09:21

וואו גם כאן שתלו בוטים אנונימיים ......

אנונימי/ת
03.01.2025, 09:22

רופאים לא חסר. השאלה מה איכותם. רופא טוב ימצא מקום בחו״ל

אנונימי/ת
03.01.2025, 16:50

לא בהכרח. זה לא כל כך פשוט. ד"ר רובין צודק - תמיד מצער לשמוע על עזיבת אנשים, ודאי אנשים טובים. אבל יש גרעין מספיק גדול של רופאים שישארו פה כי הזיקה לארץ חשובה להם, ויש כבר ניצנים של עליית רופאים יהודים מחו"ל. לא יודעת אם הייתי מציעה "להסיע אותם", זו בדיחה קצת לא בטעם, אבל בהחלט אאחל להם הצלחה במקום החדש מכל הלב. הרוב נשארים פה, בטוב וברע, על מה שיש לברך נברך, ומה שצריך לשפר - מכאן נשפר.

האיום ריק. הוא צודק, בקלות ניתן לבדוק את זה.
600 הבטיחו להתפטר אם מפטרים את היועמ״שית. אחרי שיפטרו אותה מציע לבדוק מי נשאר ומי עזב. התשובה ברורה נקבל 0/600 שעזבו. כי זה איום ריק מתוכן שנועד לצורכי בריונות.

אנונימי/ת
03.01.2025, 09:40

יש מלא מנתחים/ות מכל תתי המקצועות ובעודף.
קופות החולים לא פותחות מרפאות ולא מגדילות שעות קבלה - מטעמי חסכון כמובן.
בתי החולים- משרד הבריאות- לא מגדילים תקנים - וברוב המקומות גם לא צריך למען האמת, במקום הציבורי בו אני עובד כמנתח יש אבטלה גלויה של המון מנתחים ששורפים זמנם ביומיום.
בטוח יש מקומות עם חסרים - ואפשר למלא אם רוצים.
אלו שרוצים לעזוב - שיעזבו, באמת אין הרגשה שחסרים רופאים

אה ברור. קבע לילד שלך תור לרופא התפתחותי, להערכה גנטית או לבריאות הנפש לגיל הרך. דבר איתי אם יש לך תור ב 2025.

03.01.2025, 10:10

לקחתי נשימה עמוקה. המילים נכונות לחלוטין. היה נחמד אם הכתבה הקצרה הזאת הייתה תופסת מקום ב"פריים טיים" על מנת שכולם המדינה תראה את הדמגוגיה הלא רציונלית בהחלט לא ברורה סיבתה.

אנונימי/ת
03.01.2025, 10:26

מחיאות כפיים לד"ר..
איזו שנינות עיוורת למצב.
יארגן הסעות, אה?
איזה מלך. איזה בטחון עצמי.
באמת דוגמה ומופת איך פותרים כאן בעיות.
עולב..

אנונימי/ת
03.01.2025, 10:58

עוד הוכחה שאורתופד זה לא בדיוק רופא.
תסתובב מחוץ למחלקה שלך ותראה שיש בהחלט עזיבה שקטה ומשמעותית.
זה שאתה רופא ראשי של מכבי לא הפך אותך משחצן טיפש לשחצן חכם

אז מדוע בקופ"ח מכבי בצפון צריך להמתין לתור של אורתופד כף יד חודשיים ואורתופד ע"ש 4-6 חודשים?

03.01.2025, 17:55

בגלל שהקופות לא מגדילות שעות מרפאה !!

03.01.2025, 11:20

דבר אחד הוא צודק לגמרי
העומס על אורתפודים נגרם בגלל עודף פניות לאורתופדים על בעיות שרופא כללי יכול לטפל. אורתופד ותיק אמר לי לפני שנים שאם בחול מתפרנסים מחוות דעת שניה בארץ מתפרנסים מחוות דעת שלישית ורביעית .
נוסיף לזה שהפציינט לא יפסיק לפנות לאורתופד עד שלא יופנה ל MRI .
כשהיית רופא משפחה והיתה כבר תוצאת MRI היו פונים אלי שאפנה לבדיקה חוזרת וכשהייתי שואל " אם יהיה נמצא ממצא שיצריך ניתוח תרצה לעבור ניתוח " לרוב התשובה היתה " לא אבל אני רוצה לדעת מה המצב "
אולי אם האורתופדים היו מסבירים לםפונים פעם ראשונה אליהם עם כאב גב של יומיים הו מפחיתים מעצמם את העומס אבל האם הם באמת רוצים ?

אנונימי/ת
03.01.2025, 12:38

תבונה והשכלה לא קשורים. יש עזיבה מדידה וברורה של רופאים. נכון שקשה להשתלב בחו״ל אבל אנשים עושים זאת. לטעון שזה לא קיים זה דמגוגי כמו לטעון שאין רופאים יותר. במקצועות כירורגים קשה יותר להשתלב בחו״ל ואולי בגלל זה פחות עוזבים. בהחלט יש יתר אורטופדים וגינקולוגים בארץ, אבל התמחויות רבות סובלות מחוסר קשה באנשים והוא רק מחמיר. שיסתכל על נתונים.

03.01.2025, 12:42

במקום להסתמך על טענות לא מבוססות, פרסמו את הנתונים היבשים, באילו תחומים חסרים מומחים ומה מספר החסר?

אנונימי/ת
03.01.2025, 13:26

למשרד הבריאות אין מושג קלוש.. איך יפרסמו?

03.01.2025, 12:51

ד"ר רובין צודק בכל מילה.
שבת שלום

אנונימי/ת
03.01.2025, 13:15

צודק !
- קרדיולוגיה - מתמחים מסיימים התמחות ואין להם עבודה בבתי החולים.
- התורים הארוכים בקהילה הם ABUSE של המערכת, חלק ניכר מהתורים למפגשי רופא מומחה בקהילה מיותרים.
- מתמחים מסיימים התמחו תהיום ומתקשים למצוא FELLOWSHIP בחו"ל. הרבה יותר קשה ממה שהיה לפני 10-15 שנה !!.
- לרוב המוחלט של הרופאים הבכירים לא מחכה שום עבודה אטרקטיבית בחו"ל, ובטח אין להם מוטיבציה לעשות מחדש בחינות, התמחות, תת התמחות וכו'.
- הכתבה שהיתה בטלוויזיה היא דוגמא מצוינת ל FAKE NEWS.

אנונימי/ת
03.01.2025, 13:20

ההחלטה המטופשת של הנהגת ארגון הרופאים לערב פוליטיקה ברפואה
הינה הרסנית לאמון המטופל ברופא,
וכל מי שנותן ידו לאיומי סרק הינו פושע.

אנונימי/ת
03.01.2025, 13:40

מדויק

אנונימי/ת
07.01.2025, 01:22

סופסוף!
אני עוד רגע מסיים בח״ול ובהחלט לא מעוניין לעשות רפואה פוליטית!!

אנונימי/ת
03.01.2025, 14:02

תפסיק לקשקש רובין, אתה טס דת במשך שנים ארוכות בטר״מ גיבסת דברים שבהדסה אח גבסן עושה בשביל פרוטות. אז עכשיו ״אורטופד הוא רופא מנתח ולא אמור לטפל בכאבי כתף של יומיים״? אתה עשית את זה בעצמך במשך שנים!
תגיד את האמת- לאורטופד ולמנתחים אחרים קשה הרבה יותר להגר מאשר מקצועות לא ניתוחיים כי קשה לקבל משרה ללא הישארות אחרי פלואו

אנונימי/ת
03.01.2025, 15:05

דבר אחד נכון מאוד וחשוב מאוד !!!
הרבה אורטופדים מנתחים שלא לצורך !!!!

אנונימי/ת
03.01.2025, 15:20

כל תומכי הממשלה ההרסנית בהיסטוריה שלנו שהביאה עלינו אסון נוראי וגרמה לשסע עמוק וקרע בעם ושמובילה אותו לחורבן ....
מתעוררים להגן עליה
ולמזער את המצב הקטסטרופלי שהגענו אליו
אחינו נמקים בשבי בעזה וחברינו וילדינו נפגעים/ נהרגים בלבנון/עזה -ןרק 110 משפחות חרב עליהם עולמם בשלושת החודשים האחרונים וכל זאת כדי להשיג את הניצחון המוחלט...
על מי? על בגץ
על שכבת הביניים שנושאת בנטל?
על כל ה"שמאלנים" -פריבילגים.. אליטסטים-אנחנו שאין צורך בנו ושאפשר להסיע אותנו יחד עם 80% מאנשי צות אויר בחיל האויר לנתבג כי אנחנו משתפים של חמאס ואפשר לותר עלינו..
וכל זה כדי שמישהו שצריך לשאת באחריות על מעשיו הפליליים/מחדליו... יוכל לשלוט כאן לנצח.....
אז אני רופאה כירורגית וכירורגית כלי דם בקופה.
והתורים אלי הם של יותר מ 3 חודשים
ואנשים נשארים ערים באמצע הלילה כדי לקבוע אלי תור ל 3 חודשים קדימה
כי כשהיומן נפתח הוא מתמלא תוך שעה..
וכל מטופלי בלי הבדל דת/גזע או מין ודיעות פוליטיות ...מקבלים טיפול ויחס זהה כי כך חונכתי.
וכן נמאס מהכל
ורק בגלל שאין לי ארץ אחרת ועדיין יש לי תקוה שהמצב ישתנה והמלחמה תסתיים ויהיה כאן שויון בנטל... אחרי שביבי יקח אחריות על מעשיו וממשלת החורבן תלך הביתה... אני עדיין כאן ומאמינה שכל חברי המתלבטים עושים זאת משיקולים דומים.
ומפרסמת הפעם באנונימיות כדי שלא תגדירו אותה כמתנשאת.

ודרך אגב
תור אלינו לאורטופד בקופה הוא לפחות חודשיים -מרכז הארץ... אלא אם מדובר בטראומה..
ולדר רובין -עם כל הכבוד...
למי שיש כאב בטן מתמיד או עוצמתי -כדאי שיראה על ידי כירורג שיתרשם ויחוה דעתו לגבי אופן בירור התלונות.
התפקיד של הכירורג באשר הוא-הוא בטח לא רק לנתח!!!!
כנל לגבי כל תתי הכירורגיה כולל אורטופדיה.
רק בגלל אמירה כזאת הייתי מבררת מה רמת ההכשרה שלך.

אנונימי/ת
03.01.2025, 15:43

צודק לחלוטין. אני עברתי 67 לא מזמן והוציאו אותי לפנסיה. אני יכול להמשיך ולעבוד במגזר הציבורי ואף ללמד את הבכירים הצעירים איך לנתח. כמובן שהייתי יכול לנתח את החיילים שנפגעו הרבה יותר טוב מהמנתחים הצעירים. החיילים סבלו מתוספת נזק של ניתוחים לא מקצועיים. לאף אחד לא באמת אכפת.

אנונימי/ת
03.01.2025, 15:59

תודה דר' רובין על הארת הדברים הנכונים
הר"י ורופאים המערבים רפואה בפוליטיקה פוגעים באמון כמחצית העם ברופאים ועושים לנו נזק
בבקשה על תערבו את הפוליטיקה במקצוע הרפואה האוניברסלי, בו אמון הוא אבן בסיס
כואב לי להגיע למרפאות ולראות שלטים נגד הממשלה, זה לא המקום לתעמולה פוליטית
ולגבי היועמ"שית: השופט בדימוס גרוניס אמר שאינה מתאימה לתפקידה, והיא מוכיחה זאת יום יום במעשיה. אפילו בג"ץ זרק אותה מספר פעמים מכל המדרגות. היא פוליטיקאית
ולפיכך - אם מפטרים אותה - מדוע שרופאים יתפטרו???

אנונימי/ת
03.01.2025, 16:02

כל מילה בסלע!
לפיטורי יועמ"שית כושלת ופוליטיקאית אין כל עילה להתפטרות רופאים, מלבד ניסיון לנגח את הממשלה באמצעות החלוק הלבן ולהשניא את הרופאים על חלק ניכר מהציבור.
בבקשה, הורידו את החלוק הלבן ועשו פוליטיקה, וכמובן הצביעו בבחירות כאוות לבבכם

03.01.2025, 17:51

לא רוצה פוליטיקה וכותב על הנושא. כמובן אנונימי ופחדן. צריך להפסיק את התגובות האנונימיות

03.01.2025, 16:07

מבלי קשר בכלל לויכוח הפוליטי, בישראל לא חסרים רופאים אלא תקנים לרופאים.

אנונימי/ת
03.01.2025, 16:28

נראה מהכתבה שמצאנו אורתופד אחד מהסיפור על מחקר דאבל בליינד של 2 אורתופדים שמפענחים אק"ג..

אנונימי/ת
03.01.2025, 16:46

לא מכיר אורטופדים שעוזבים, הם טיפשים מדי ועשירים מדי. אבל מכיר יותר מדי מומחים חכמים במקצועות סופר שפיציים שעוזבים לחו״ל. הבעיה איננה הכמות אלא האיכות. תמיד יהיה איזה סנדלר (או נגר) שיטפל בנו אבל באיזו איכות?
כמובן שלמרואיין זה לא מפריע, הוא מקושר ותמיד יקבל טיפול מהכי טובים.
אבל את שאר החולים הוא בטח מוכן לשלוח לטיפול בהודו (או רחוק בפריפריה בישראל).

03.01.2025, 17:46

באורטופדיה חלק מהאינדקציות תלויות בסבל החולה. מטופל אחד לא מנותח ואחר על אותם תלונות מנותח. היית רופא ראשי של מכבי. כמה רופאים בקשת שיעמידו לדין בלישכה לאטיקה על ניתוח מיותר. מנחש שזה אפס גדול.
כשלי תהייה בעיה אורטופדית אני דורש שאורטופד יבדוק אותי, ולא רופא משפחה.
ולנושא של עזיבה ישנה עזיבה גם של מנהל מחלקה. כך שאני מניח לאיזה אגף פוליטי אתה שייך

אנונימי/ת
03.01.2025, 23:07

אורתופדים הם לא רופאים
הטובים שבהם גם מודים בזה
ד'ר רובין צריך קצת מודעות עצמית

אנונימי/ת
04.01.2025, 07:43

התמחות בכירורגיה בישראל היא תרמית פונזי ורוב הכירורגים נפלטים ולא משתלבים בבתי החולים.
הסיבות
1. לא צריך כל כך הרבה כירורגים כי אין מספיק מה לנתח..
2. שליטה בתחום של ״כוכבים״
3. שכר נמוך שלא מאפשר קיום בכבוד - במיוחד לאחר הפגיעה שבוצעה ברפואה הפרטית עם רשימות סגורות של רופאים בביטוחים המשלימים והפרטיים, כשהתגמול בבתי החולים הוא נמוך ביותר.
נוצר מצב שצעירים מוצאים את עצמם בלי יכולת להתפרנס ובלי יכולת להגשים את עצמם מבחינה מקצועית גם אם הם כבר קיבלו תקן בבית חולים ולכן לא פלא שלא חוזרים או שעוזבים ….
אנשים תמיד רצו להשתכר יפה ולהגשים את עצמם מבחינה מקצועית וברוב המקרים הכירורגים לא יכולים לעשות את זה בארץ- זו סיבה לנשירה, ולהגירה.
לסדר הסעות למתמחים אחרי תורנות - לא ישנה הרבה - זה לא משנה כלום למתמחים שמוצאים את עצמם בסוף התמחות בגיל 35-40 עם אישה ושלושה ילדים הזדמנות לתעסוקה או להגשמה מקצועית.
נכתב בגוף זכר אבל מתיחס גם למתמחות.

04.01.2025, 18:41

אמיר, בוא לבקר בשלוותה. שלוש רופאות מומחיות עזבו לחו"ל, ושתיים לא חזרו. זה יותר מ 10% מהמומחים של בית החולים. ממש לא פיקציה, מציאות כואבת.
הכחשה לא תעזור.

אנונימי/ת
05.01.2025, 12:53

למה תגובה מקוממת? שכל הבכיינים והרוטנים והכעוסים שחושבים שליהודים יש מקום טוב אחר, שיסעו. בואו, רוב אלה שרוצים להישאר שם בתום הפלו, נבעטים בעדינות בחזרה.

05.01.2025, 13:34

סוף סוף יש כאן דיון! בישראל יש רפואה מנוהלת Managed Care והקופות מכתיבות למעשה את התנאים. מזמן הבנתי שמבחינתן: "היצע יוצר ביקוש"! לכן לא פותחים מרפאות חדשות, התורים מתארכים ואנשים נאלצים להכניס יד לכיס. פיזור נכון של השירותים היה מאפשר פרנסה טובה גם למומחים. מי שחושב שביטוח פרטי הוא פתרון לכל שיראה את הסירובים שהמטופלים מקבלים על כל סעיף ותת סעיף בפוליסה.

אנונימי/ת
05.01.2025, 20:36

הוא לא הזכיר שרוב המומחים לאורטופדיה אינם עובדים בחדר ניתוח.
הם מעבירים את הכרטיס , שולחים לבדיקות שרופא משפחה אמור לעשות.
יש תורים לניתוח בבתי חולים ציבוריים.
אין מספיק חדרי ניתוח
אני עוסק בתחום ספציפי, התור לניתוח מגיע ל 2-3 שנים, אין שבוע שלא מבטלים מטופלים שכבר התקבלו לניתוח. עניינים דחופים יותר, חלקם בוטלו יותר מפעם אחת.
לדעתי, גם איכות ההתמחות היא, בלשון המעטה, לא ברמה גבוהה.

אנונימי/ת
05.01.2025, 20:42

האיש מנותק מציאות נסה לקבוע תור לאורטופד במכבי לא בפריפריה באיזור השרון 6 חודשים במקרה הטוב, שמודבר על רופאים שעוזבים או לא חוזרים לא מדובר על שחצנים שכבר נהיו פקידים בכירים בקופה מדובר על רופאים אלקטרופיזיולוגים ניורו כירוגים מנתחים ייחודיים לא על נגרים ששמים גבס

צודק

האם יתכן שההצעה להסיעה רופאים לשדה התעופה נובעת מהעובדה שאין לו עבודה. כי כול האורץופדים שאני מכיר זקוקים לעוד שעות עבודה כדי לקצר את ההמתנות.
ובהתחשב בעובדה שארץ ישראל היא לא רק מרכז, כול אלו שחושבים שיש מספיק אורתופדים או כירורגים מוזמנים לפריפריה.
וכן יש מחסור ברופאים מוצחים וחבל על כול רופא שעוזב ולא חוזר

אנונימי/ת
07.01.2025, 09:54

אולי אתה צודק לגבי אורתופדים
אבל לגבי תחומים אחרים ממש לא!
נוירולוגים, אנדוקרינולוגים, רופאים שיקומיים, אורתופד ילדים ועוד המון תחומים לוקים בחסר! תורים של חודשים ארוכים קדימה

אנונימי/ת
07.01.2025, 20:55

לפחות מישהו אמר אמת - אורתופד הוא מנתח. במדינות מערב בעיות כאב שלא צריכות ניתוח פותר אוסטאופת