חדשות

שוב תקלה חריגה במערכת קמיליון לניהול תיקים רפואיים

בעקבות תהליכי בקרה ובדיקה נמצאה תקלה חריגה נוספת במערכת קמיליון, המשמשת מספר בתי חולים | משרד הבריאות: "עד כה לא נמצאו השלכות קליניות לתקלה"

מידע רפואי. אילוסטרציה

משרד הבריאות עדכן אמש (ב') כי בעקבות תהליכי בקרה ובדיקה נמצאה תקלה חריגה נוספת במערכת קמיליון לניהול תיקים רפואיים, המשמשת מספר בתי חולים. בעקבות התקלה, נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים, ובין השאר מדובר בהעתקה שגויה של סוג דם, אבחנות ופרוצדורות.

ממשרד הבריאות נמסר כי "עד כה, ולאחר בדיקה של המשרד, לא נמצאו השלכות קליניות לתקלה. היקף הליקוי נמצא בבדיקה וידווח לציבור עם היוודעו ויעדכן ככל ויהיה צורך".

בראשית פברואר השנה התגלתה במערכת קמיליון תקלה שהתברר כי נמשכה שנים רבות. בעקבותיה הנחה משרד הבריאות את בתי החולים העובדים עם המערכת לגבות את גיליון התרופות של המטופלים בגיליון ידני.

התקלה, שהתגלתה בבית החולים איכילוב, הראתה שנוספו לתיק הרפואי של מטופלים בביקור חוזר תרופות מתיקים רפואיים של מטופלים אחרים. התקלה דווחה לחברת אלעד, המפעילה את מערכת קמיליון ובתי החולים שמשתמשים בה הונחו לבדוק את תיעוד החולים. משרד הבריאות ערך  בדיקה כדי לאמוד את מימדי התופעה.

בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא הסבירו נציגי משרד הבריאות כי התקלה אירעה במקרים בודדים לאורך השנים. בנוסף נאמר כי לא נמצא נזק אקוטי למטופלים כיוון שהתרופות נוספו אמנם בטעות על ידי המחשב, אך הרופא בוחר ידנית את התרופות מתוך הרשימה שמפיק המחשב.

עוד נאמר כי סך כל המקרים משנת 2008 שבהם נמצא תיעוד שגוי של תרופות בבתי החולים הממשלתיים הוא כ-1,200 מקרים, מתוכם לכ-120 בלבד נרשמה תרופה שהועברה מתיק של מטופל אחר. בתי החולים התבקשו לבדוק אילו מטופלים אכן קיבלו ונטלו תרופות נוספות. כל קופות החולים קיבלו את רשימות המטופלים והתבקשו לוודא האם נטלו תרופות אחרות.

נושאים קשורים:  קמיליון,  תיקים רפואיים,  רישום תרופות,  חדשות,  בתי חולים,  משרד הבריאות
תגובות