חדשות

עלייה חדה בשיעור המאומתים לקורונה בישראל

בשבת האחרונה נרשמו 822 חולי קורונה פעילים בארץ, מתוכם 163 מאושפזים, תשעה במצב קשה | גל תחלואת קיץ גם באירופה ובארה"ב

אשפוז, בית חולים. אילוסטרציה

עלייה של 30% נרשמה בשיעור המאומתים לקורונה בהשוואה לשבוע הקודם. במהלך השבוע האחרון עד אתמול (יום א'), הגיעו למשרד הבריאות דיווחים על 702 חולים מאומתים, שישה מהם חולים במצב קשה, ארבעה נפטרו כתוצאה מהמחלה.

נתוני משרד הבריאות מראים כי בשבת היו 822 חולי קורונה פעילים, מתוכם 163 מאושפזים, מהם תשעה במצב קשה - שניים במצב קריטי ואחד מחובר לאקמו. מספר הנבדקים המאומתים אתמול עמד על 17.3% (מתוך 384 נבדקים) ומספר המאומתים השבועי הממוצע עלה בשבוע האחרון מ-77 ל-100.

מקור: משרד הבריאות

רוב החולים המדווחים למשרד הבריאות בישראל הם בקבוצת הגיל 30-39 ומרביתם מחוסנים. דו"ח עדכון מודיעין בריאות שמפרסם משרד הבריאות מראה כי מתחילת יוני חלה עלייה של 40% באשפוזים בשל קורונה.

מקור: משרד הבריאות

פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר-אילן, מומחה למערכת החיסון, מסר לדוקטורס אונלי כי ישנו גל תחלואת קורונה בישראל ובעולם המערבי אך המדדים אינם מדויקים. "אנו מסתמכים על ניטור של מקרים שמגיעים למרכזים הרפואיים בלבד ולפיכך, התמונה שבידי הרשויות חלקית".

פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר אילן

לדבריו, "בשונה ממחלת השפעת, לקורונה אין עונתיות, וירוסים ממשפחת הקורונה יכולים להדביק סביב השנה. בראש הזנים הנפוצים כיום נמצא הווריאנט FLiRT וכן הזנים KP2 ו-LB1. בארה"ב עולה בהתמדה הזן KP3. הזנים הללו עמידים יותר ומתפשטים יותר בקלות, אך אין שינוי מהותי בתסמינים בהשוואה לתקופת האומיקרון.

מקור: משרד הבריאות

"מעבר לחולשה, לערפל מוחי, לחום ולכאבי השרירים, הנדבקים במחלה בתקופה הנוכחית מדווחים גם על תסמינים גסטרולוגיים ובין השאר בחילות, כאבי בטן ושלשולים. בנוסף, יש עדויות נקודתיות של סחרחורות וחוסר יכולת התמצאות במרחב. אך לדעתי", אומר פרופ' כהן, "זה מאוד אינדיבידואלי. יש להביא בחשבון שמדובר בתקופת קיץ, אנשים נוסעים לחו"ל ומביאים את הגרסאות הללו איתם כשהם חוזרים ארצה". פרופ' כהן הדגיש כי חשוב להיבדק גם ביום השני לתסמינים כיוון שבדיקה רק ביום הראשון להופעת התסמינים עלולה להחמיץ את הימצאות המחלה.

זן הנגיף KP.3.1.1 הוא הזן הנפוץ ביותר בעולם כעת ועל רקע התפשטות של וריאנטים חדשים מקבוצת 1JN, הונחו יצרניות החיסונים להתאים את חיסוני הקורונה הבאים ספציפית לוריאנט 2KP.

גל תחלואת קיץ בקורונה נצפה בחלק הולך וגדל ממדינות המערב, בחלקן בקצבי עלייה גבוהים: תחלואה רחבה בספרד, שצפויה לעקוף את תחלואת החורף. גם בארה"ב דווח על עלייה בכל המדדים. בגרמניה הוכפל ויותר מספר האשפוזים החדשים היומי של חולים בקורונה, לעומת סוף חודש מאי. עלייה בתחלואה נצפתה גם בבריטניה, בלגיה, צרפת והולנד.

נושאים קשורים:  קורונה,  גל קורונה,  חדשות,  פרופ' סיריל כהן