חדשות

דירוג ניוזוויק: אלה הם עשרת בתי החולים הטובים בישראל

בתי החולים בישראל זכו לציונים גבוהים בדירוג השנתי של מגזין ניוזוויק היוקרתי לשנת 2024 | המרכזיים הרפואיים במקומות הראשונים: שיבא, איכילוב ובילינסון

שיבא. 594 אלף שקל שולמו ב-2022 למנכ"לית עמותת ידידי ביה"ח - שכר ברוטו ותשלומים אחרים. צילום: דוברות בית החולים

כחלק מהדירוג השנתי של בתי החולים בעולם, מגזין Newsweek פרסם בשבוע שעבר את עשרת בתי החולים הטובים ביותר בכל מדינה וגם בישראל.

בדירוג נקבע כי המרכז הרפואי שיבא בתל השומר נמצא בראש רשימת בתי החולים בישראל עם ציון של יותר מ-91%. "שיבא" גם תפס את המקום התשיעי המכובד ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם לפי דירוג ניוזוויק.

בדירוג על פי מדינה, המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נמצא אחרי "שיבא" במקום השני עם ציון של יותר מ-88%. המרכז הרפואי רבין (בילינסון) בפתח תקוה, מקבוצת כללית במקום השלישי עם ציון של כמעט 87.84%.

הדירוג התבסס על נתונים סטטיסטיים המתקבלים מ-2,400 בתי חולים ב-30 מדינות, ביניהן ארה"ב, אוסטרליה, מדינות סקנדינביה ואחרות. ציון בתי החולים מבוסס על סקרים המתבצעים און-ליין בין אלפי מומחים רפואיים, מידע ציבורי המתפרסם על בית החולים במאגרי מידע שונים ומשוב מטופלים.

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ניצב במקום הרביעי עם ציון של כמעט 84%. אחריו המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (83.7%), המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע במקום השישי (80%), המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים בפער קטן ממנו (79.65%), המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא (78.1%), המרכז הרפואי לגליל בנהריה במקום התשיעי (78.05%) והמרכז הרפואי הדסה הר הצופים בירושלים במקום העשירי עם ציון של 78%.

בהודעה שיצאה משירותי בריאות כללית נאמר כי בתי החולים של הקופה מדורגים בעשרת בתי החולים הטובים במדינה: "המרכז הרפואי בילינסון, המדורג בין השלושה הראשונים, מהווה את מרכז ההשתלות הגדול במדינה וכולל מרכזי מצוינות מובילים בתחומי רפואה שונים.  המרכז הרפואי סורוקה, המדורג במקום השישי, בולט בחודשים האחרונים בטיפול הרואי בפצועי המלחמה. בבית החולים פועלים מרכזי מצוינות רבים בתחום כירורגיה, מיילדות, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, עיניים ועוד. המרכז הרפואי מאיר, המדורג במקום השמיני, עומד לפתוח בקרוב את אחד מחדרי המיון הגדולים והמשוכללים בישראל".

נושאים קשורים:  ניוזוויק,  חדשות,  בתי חולים בישראל,  בית החולים שיבא
תגובות
אנונימי/ת
04.03.2024, 21:14

בית חולים העמק בעפולה, בית החולים הראשון של קופת חולים, אפילו לא ברשימה. יש הסבר?

אנונימי/ת
05.03.2024, 12:16

רשימה הזויה. האם יתכן שבית החולים לגליל המערבי יהיה במקום 9. האם סביר שבית חולים עם מיון עמוס בצורה קיצונית כמו רמב"ם יהיה במקום מספר 4? מעניינת המתודולוגיה של סקר כזה וכמה היא אוביקטיבית או מודדת מה שבאמת חשוב לחולה

אנונימי/ת
06.03.2024, 11:02

למגיב הראשון - לפני שאתה דורש הסברים אולי תסביר אתה מה הקשר בין היותו של העמק הראשון של כללית לרשימה?
למגיב השני - אם המתודולוגיה מעניינת אותך אתה יכול פשוט ללחוץ על הקישור שמופיע בכתבה, ולקרוא מה כתוב תחת methodology