חדשות

הלך לעולמו בעז גנזבורג, מייסד ומנהל אתר e-Med

גנזבורג ניהל את האתר הרפואי במשך שנים רבות | חברו הקרוב פרופ' איתמר רז סופד לו | מערכת דוקטורס אונלי משתתפת בצער המשפחה

בעז גנזבורג ז"ל, מייסד ומנהל e-Med. צילום: נעה גנזבורג

בעז גנזבורג, מייסד ומנהל אתר e-Med, הלך לעולמו השבוע (א') בגיל 67 לאחר שנים שבהן נלחם בכורדומה, מחלה נדירה.

גנזבורג, כלכלן ומוסמך במינהל עסקים שהתמחה בתחום כלכלת הבריאות, יסד בשנת 2000 את e-med, מראשוני אתרי הבריאות לקהל המקצועי בישראל, לצד אתר MEDNET הוותיק.

בשיחה עם פרופ' איתמר רז, הוא מספר על היכרות וחברות בת כ-30 שנה עם גנזבורג: "כבר בתחילת דרכו הפגין בעז עניין רב בכל הנוגע לרפואה. הוא היה מגיע לכנסים רפואיים רבים ואט אט החליט שהפצת הידע הרפואי בישראל תהיה חלק גדול מעבודתו. זה היה החזון שלו".

פרופ' רז מספר כיצד גנזבורג התעמק בקריאת מאמרים רפואיים, סיכומים של כנסים בינלאומיים "וכדי להגיע לידע באופן בלתי אמצעי היה מגיע לכנסים, מקליט ומסכם את הדברים על מנת לפרסם את המידע. הוא ביקש לשתף את הרופאים בידע באתר הרפואי, אך לפני כ-25 שנים, הם לא כל כך הבינו על מה הוא מדבר. למרות זאת, הוא התעקש וקידם בנחישות את  האתר".

פרופ' רז ממשיך ומספר: "הכרתי אותו היטב אבל ההיכרות בינינו הפכה לחברות כשהוא חלה בכורדומה, מחלה נדירה מאוד. בישראל יש אולי שבעה חולים בה. הוא חלה לפני כעשר שנים וחקר את מחלתו לעומק, קרא כל מה שנכתב עליה בעולם ובישראל. במשך שבע שנים וחצי הוא קיבל טיפול רדיו-כירורגי וטופל ב'שיבא'. המחלה נוהלה, הוא חזר לעצמו ועבד כמו תמיד 24/7.

"לפני שנתיים וחצי, עם התפרצות התסמינים, החל לטפל בו ד"ר איתן בן עמי. בתקופה זו המעקב של ד"ר בן עמי היה צמוד למדי ובשלב זה גם אני הצטרפתי אליהם והחלטנו להיכנס למלחמת חורמה על מנת להשיבו למצב תקין. בתו נעה גנזבורג הצטרפה אלינו למחקר התרופות הנסיוניות המפותחות למחלה בעולם וסרקנו יחד עם בעז את רוב המחקר בתחום. היו תקופות שראינו שיפור משמעותי במצבו, אבל לאחר שנה שוב החלה הידרדרות.

"הוא היה אדם מקסים, איש משפחה מקסים, אדם מאופק, אבל החבר הכי טוב שהיה יכול להיות לי. המשכתי איתו את התכנית המשותפת שלנו, עד שלושה ימים לפני מותו.

"בעז אף פעם לא התלונן", מסכם פרופ' רז, "תמיד ראה את הטוב והדרך להיחלץ. אני מאמין שהליווי הרפואי של ד"ר בן עמי ושל 'שיבא' שעטפו אותו והדיונים שלנו על פתרונות למחלתו נתנו לו הרבה שמחה ואנרגיה. גם השיחות שלנו אחת לשבוע למדורים 'טיפ לחדר הרופא' או 'פריצות דרך ברפואה', שפורסמו באתר e-Med, עשו לו מאוד טוב והוא סירב להפסיק. גם כשהפצרתי בו לעצור נהג להשיב, 'אני אפרד כשאלך'".

מערכת דוקטורס אונלי משתתפת בצערה של משפחת גנזבורג ושולחת תנחומים. יהי זכרו ברוך.

נושאים קשורים:  אתר רפואי,  בעז גינזבורג,  פרופ' איתמר רז,  חדשות
תגובות

מצטער לשמוע. תרם רבות לחינוך רפואי יהיה בתוך הראשונים להביא אינפורמציה דרך המדיה. היה פעיל מאד בשטח הקרדיולוגי

יהי זכרו ברוך... היה אדם מקסים, תמיד עם חיוך... יחד עם רופאים בחירים רבים, ובראשם פרופ' איתמר רז, והעביר כל שבוע תכנים חדשים וחשובים ליישום בפרקטיקה היומיומית, בכל ענפי הרפואה בישראל, ובעיקר ברפואת המשפחה...