חדשות

משרד הבריאות הורה לפנימיות: בדיקות PCR לקורונה לכל מתאשפז

במשרד הבריאות מבקשים לנטר טוב יותר את העלייה במספר חולי הקורונה | איגוד רופאי בריאות הציבור בתגובה לדרישה: בקשה תמוהה – יש לבסס את מדיניות הניטור על עקרונות אפידמיולוגיים

בדיקת מטוש, PCR. אילוסטרציה

משרד הבריאות הורה אתמול (ג') לבתי החולים לבצע בדיקות PCR לקורונה לכל מי שמתקבל לאשפוז במחלקות הפנימיות וזאת על מנת לנטר טוב יותר את העלייה במספר החולים. כידוע, מספר החולים שבידי משרד הבריאות אינו משקף נאמנה את המציאות, הן משום שרוב האנשים אינם מדווחים על מחלתם וחלקם אף אינם נבדקים. באיגוד רופאי בריאות הציבור טוענים כי הבקשה תמוהה.

"בחודש האחרון אנו עדים לעלייה בתחלואת קורונה, הן בקהילה והן במערך האשפוזי. כיום, רוב התחלואה מאובחנת באמצעות בדיקות ביתיות או על פי אבחנה קלינית ללא בדיקות מעבדה, מה שמקשה לאמוד את מידת התחלואה בעת הזו, על כן ברור שהתמונה המשתקפת מייצגת תת דיווח", כתבה ראש אגף רפואה כללית ד"ר סיגל ליברנט-טאוב למנהלי בתי החולים. "כדי לאמוד ביתר דיוק את מידת נרחבות התחלואה הנוכחית לשם קביעת מדיניות, הננו מבקשים שבשלושת השבועות הקרובים - מ-3 בספטמבר עד 24 בספטמבר, תבוצע בדיקת PCR לקורונה לכל המתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות במוסדכם".

בתגובה אמרו באיגוד רופאי בריאות הציבור כי ניטור מחלות מידבקות, כולל קורונה, הוא נושא מקצועי חשוב ומורכב. "בקשת אגף רפואה לבדיקת קורונה לכל המאושפזים בפנימיות תמוהה. אנו ממליצים לבחון מחדש את הבקשה, בתהליך מקצועי סדור, ולבסס את מדיניות הניטור על עקרונות אפידמיולוגיים, בהתחשב במכלול השיקולים".

נתוני משרד הבריאות המעודכנים ליום א' השבוע מציגים עלייה של יותר מ-16% במספר המאומתים לקורונה בישראל, שהם 1,081 חולים פעילים, מתוכם 245 מאושפזים בבתי החולים, 42 מהם חולים קשים.

משרד הבריאות הבהיר אמש כי אין בשלב זה שינוי בהנחיות לציבור וכי המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך. "המשרד עוקב כל העת אחרי מגמות התחלואה ווריאנטים של הקורונה, ונכון לרגע זה, ניכרת בישראל עלייה מתונה במספר המאושפזים. גם בישראל וגם בעולם יש מספר זנים שגורמים לתחלואה".

משרד הבריאות מזכיר כי מומלץ לחולה עם תסמינים לשמור על בידוד עד לסיום התסמינים ולפחות חמישה ימים בכדי למנוע הדבקה של אחרים. במידה שאדם חולה/ מאומת נדרש לצאת, מומלץ להשתמש במסיכה. במידה שאדם נמצא בקבוצת סיכון או מעוניין להפחית סיכון להדבקה בעת הזו ניתן להיעזר במסכה במקומות סגורים עם ריבוי אנשים.

נושאים קשורים:  קורונה,  מחלקות פנימיות,  איגוד רופאי בריאות הציבור,  בדיקות PCR,  חדשות,  19-COVID,  משרד הבריאות