חדשות

אושר לקריאה ראשונה: הקמת צוותי התערבות במקרי משבר נפשי

על פי הצעת החוק, צוותי מערך ההתערבות יפעלו מסביב לשעון וייתנו מענה למשברים נפשיים בקהילה, בכלים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים | המערך יתרום למניעת אשפוזים וימעיט שימוש באמצעי כפייה ובערוץ הפלילי

מוקדנית במוקד חירום לעזרה נפשית. צילום: אילוסטרציה

הצעת חוק להקמת מערך של צוותי התערבות במשבר בפריסה ארצית, שייתן מענה ראשוני ורך יותר במצבים של משבר נפשי על מנת למנוע את החמרתם ואת הידרדרות המשבר לקיצוני, אושרה בקריאה ראשונה אתמול (א') בוועדת הבריאות של הכנסת.

על פי ההצעה של ח"כ שמחה רוטמן, צוותי התערבות במשבר יוזנקו לאחר קריאה שתתקבל במוקד הארצי לסיוע נפשי ותיענה על ידי מוקדנים שיוכשרו לכך. כשהמוקדן יחליט שיש צורך בהתערבות במשבר, ובפרט באותם מקרים בהם מעורב אדם עם מוגבלות פיזית או נפשית, הוא ישלח לאירוע את צוות ההתערבות או בעלי תפקידים מסוימים מתוך הצוות, בהתאם לאירוע, להרגעת המצב והכלה של המצב המשברי. הצוות יהיה רב תחומי ומקצועי. במידה שיהיה חשד לביצוע עבירה, ניתן יהיה לצרף שוטר לצוות.

בדברי ההסבר להצעת החוק שיזמה סגנית השר ח"כ מיכל וולדיגר נכתב כי "מערך של צוותי התערבות במשבר הפועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, יחזק ויבסס את המענה בקהילה ולא בבתי החולים, יתרום למניעת אשפוזים ולמתן מענה למשבר בקהילה, יבטיח יחס אמפתי למטופל ומשפחתו ויעשה שימוש באמצעים של התערבות במשבר ובכלים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים שנמצאו כמועילים. נוסף על כך, המערך ימעיט את השימוש באמצעי כפייה ויצמצם שימוש בערוץ הפלילי, תוך התחשבות ברקע החברתי והתרבותי של האדם במשבר ושל בני משפחתו".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו, אמר כי "זו היסטוריה. אחרי שנים של מאמצים הצלחנו לאשר את הצעת החוק השומרת על כבודם של מתמודדי הנפש ומונעת מצבי קיצון". הוא הוסיף ואמר כי לקראת הקריאות השנייה והשלישית של הצעת החוק צפויה הוועדה לטייב עוד את הצעת החוק.

ח"כ וולדיגר סיכמה ואמרה: "זה חלום שמתגשם, אותו השגנו בדם, יזע ודמעות. נמשיך את התהליך בהסכמה רחבה, כדי למנוע את האסונות הבאים ולמנוע הסלמת משברים. אני נרגשת עד דמעות".

נושאים קשורים:  משבר נפשי,  התערבות פסיכולוגית,  חדשות,  הצעת חוק,  ח"כ שמחה רוטמן,  פסיכיאטריה
תגובות
אנונימי/ת
18.07.2023, 23:41

מי יאייש את הצוותים האלה? יש בריחה של אנשי מקצוע מהשירות הציבורי

אנונימי/ת
15.08.2023, 22:37

פרוייקט דומה היה בתחילת שנות אלפיים.משרד הבריאות סגר אותו.הצעה חוק מבורכת.