חדשות

משרד הבריאות בשימוע לאסותא: החלטות יתקבלו בהקדם ובשקיפות

ועדת הבדיקה החוקרת את התנהלות יחידות ההפריה החוץ גופית באסותא תגיש את מסקנותיה הראשוניות כבר השבוע | ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות: "טובת המטופלות עומדת מעל לכל"

בית החולים אסותא רמת החייל, תל אביב. צילום: דוברות בית החולים

בערב רביעי האחרון נערך שימוע במשרד הבריאות לאסותא מרכזים רפואיים, בעקבות המקרה של משפחה שנעזרה בשירותי אסותא רמת החייל להפריה חוץ גופית, וגילתה באמצעות בדיקה גנטית כי אין קשר גנטי בין האב לבין בנו, וכן מקרים חמורים נוספים שאירעו לאחרונה ביחידות ההפריה החוץ הגופית של בית החולים בראשון לציון וברמת החייל. מטעם אסותא השתתפו בשימוע ראשי רשת בתי החולים והייעוץ המשפטי שלה.

עם ההודעה על השימוע נמסר ממשרד הבריאות כי הוא שוקל סגירה מלאה או חלקית של היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל וכי תוקם ועדת בדיקה שמרבית חבריה הרכיבו את הוועדה שחקרה את החלפת העוברים בבית החולים אסותא ראשון לציון. בנוסף קרא המשרד להעביר טיפולי פוריות מהמערכת הפרטית לציבורית בעקבות העומס הרב ביחידות של בית החולים.

לצד פרשת העוברים מספטמבר וחשד לחוסר התאמה גנטית לאב, מקרה שהתגלה לאחרונה באקראי ושבית החולים השתהה בבירורו ולא דיווח על כך, כפי שעליו לעשות, אירעו בחודשים האחרונים גם אירועים חמורים של התייבשות ביציות מופרות בבית החולים.

בתום השימוע אמרה ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, כי טובת המטופלות עומדת מעל לכל. "הקשבנו לדברים שנאמרו על ידי אסותא בכובד ראש, נמשיך לבחון ולקבל נתונים נוספים. אנו פועלים על מנת שההחלטות יתקבלו בהקדם האפשרי ותוך שקיפות מלאה".

בשבוע הקרוב תיערך פגישה נוספת עם באת כוחה של המשפחה וכן עם המשפחה. במקביל, הצוות שמינה מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, יגיש את מסקנותיו הראשוניות כבר במהלך השבוע. משרד הבריאות יודיע על תוצאות השימוע וההחלטה ל"אסותא מרכזים רפואיים" ולציבור בהקדם.

נושאים קשורים:  אסותא מרכזים רפואיים,  טיפולי פוריות,  אסותא רמת החייל,  לדשות,  משרד הבריאות,  IVF
תגובות