חדשות

יו"ר הר"י על הצעת החוק להגבלת זכות השביתה: "זו הכרזת מלחמה"

פרופ' ציון חגי תקף בחריפות את הצעת החוק, לפיה הכנסת תוכל להשהות או אף לעצור שביתות לחלוטין: "הצעה בריונית, שמטרתה להעניק לשלטון כוח לא מידתי, חסר בלמים וחסר תקדים"

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "צעד תקדימי ומסוכן של משרד האוצר, שעוד עלול להיזכר לדיראון עולם"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, תקף אתמול (ד') בחריפות את הצעת החוק להגבלת זכות השביתה: "הצעה בריונית שמבקשת לשלול זכות יסוד שנובעת כל כולה מהרצון להחליש עוד חוליות מאזנות בחברה הישראלית ולהעניק לשלטון כוח לא מידתי, חסר בלמים וחסר תקדים. אם הממשלה תקדם את ההצעה – זו הכרזת מלחמה".

הצעת החוק, שהגיש יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, מבקשת להגביל את זכות השביתה של העובדים בשירותים חיוניים. על פי הצעת החוק, ההסתדרות וועדי העובדים חייבים לנסות תחילה ליישב את הסכסוך באמצעות פנייה למתווך שמינה שר העבודה או יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

ההצעה נותנת לכנסת את האפשרות להורות על השהיית שביתה למשך 30 יום, עד להחלטת הבוררות, ואף על עצירת השביתה לחלוטין בנסיבות שבהן קיים אינטרס מיוחד, פגיעה כלכלית חריגה, הפרעה משמעותית למהלך החיים הרגיל של הציבור או סכנה לשלום הציבור.

לדברי פרופ' חגי, הצעת החוק של ח"כ רוטמן, מבקשת לא רק להגביל את זכות השביתה בשורה ארוכה של ענפים ומקומות עבודה, אלא למעשה למנוע אותה לחלוטין באמצעות מספר רב של הסדרים כובלים. "שיא השיאים נרשם בסעיף שמבקש להעניק לכנסת וליתר דיוק לשלטון, את הסמכות להפסיק שביתה שכבר יצאה לפועל – סמכות שהיתה שמורה עד כה רק למערכת המשפט", הסביר פרופ' חגי.

יו"ר ההסתדרות הרפואית הבהיר כי אם הממשלה תבקש לקדם את ההצעה האמורה, שיש בה כדי לשלול זכות יסוד, הרי שמדובר בהכרזת מלחמה. "ההסתדרות הרפואית תיאבק בכל הכוח נגד האיוולת הזו. מאז ומתמיד נקטנו בשביתה רק כמוצא אחרון, כשמול עינינו נמצאת תמיד טובת החולים. מי שמבקש לקדם את הצעד הזה מבקש לפגוע בציבור החולים ובציבור הרחב בכלל".

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  ההסתדרות הרפואית,  הגבלת זכות השביתה,  חדשות,  הצעת חוק
תגובות
03.02.2023, 12:06

גם כיום יש מגבלות רבות בזמן השביתה.
הגבלות נוספות ידרשו מאיתנו צעדים חריפים יותר, ולשקול אי ציות. כללי משחק חדשים ידרשו אמצעי נגד חדשים

אנונימי/ת
03.02.2023, 18:37

בזמן השביתות אין הפסקות בשר״פ, נכון? אז על מה כל הכרכס הזה? קודם כל שמערכת הציבורית תתפקד כראוי, בלי למשוך את הזמן, ביעילות, ואחר כך להעיז לדבר. אתם יודעים מי מפטר עובדים ב״מרצדס״? או לפחות כך שמעתי: יו״ר וועד העובדים. מאוד פשות: ״אני לא יכול ללכת מול הפטרונאט ולהגן אליכם כל עוד שאתם לא עובדים כפי שצריך״. אבל אצלינו…קודם כל בוכים ומתלוננים. עבודה? נו…בסדר…

פרופ׳ חגי שוב ממהר לתמוך בצד הלא נכון. מה משותף לאירגון הרופאים ולכל אירגוני הביריונים של ההסתדרות שיושבים על השלטר?

אנונימי/ת
10.02.2023, 11:16

מי הם השובתים? העשירים והחזקים. העניים והמסכנים אפילו לא יכולים לשבות.