חדשות

"שערי צדק": שת"פ בינלאומי לתיקון אורולוגי מורכב בילדים

ניתוחים מורכבים, שבוצעו על ידי מומחים לאורולוגיה ב"שערי צדק", הועברו בשידור חי למנתחים ברחבי העולם, וביניהם: שחזור פין לילד שסבל מ-EPISPADIAS ושחזור תעלת צנתורים של שלפוחית השתן

פרופ' בוריס צ'רטין, פרופ' פול מרגוריאן וצוות ממחלקת האורולוגיה ב"שערי צדק" במהלך ניתוח. צילום: דוברות בית החולים

צוות מומחי המחלקה לאורולוגיה בבית החולים שערי צדק, בראשות פרופ' בוריס צ'רטין, ביצע סדרת ניתוחים חדשניים בילדים הסובלים מבעיות אורולוגיות מורכבות. הניתוחים בוצעו יחד עם פרופ' פול מרגוריאן, מנהל המחלקה לאורולוגיה ילדים בבית החולים לילדים בסיאטל ואחד מבכירי האורולוגים בעולם. ארבעת הילדים שבו לתפקוד תקין.

בעבר נעשו בבתי חולים שונים בארץ מספר נסיונות לתקן את הבעיות המולדות מהן סבלו הילדים, אך ללא הצלחה. בעיות אלו הקשו משמעותית על שגרת חייהם של הילדים, ולא נמצא להן מענה רפואי.

פרופ' צ'רטין, צוותו ופרופ' מרגוריאן ביצעו את הניתוחים בילדים בטכניקות חדשניות ובגישות מתקדמות, שיאפשרו להם תפקוד מלא ותקין בהמשך חייהם. הניתוחים שודרו בשידור חי ליותר מ-30 מומחים בארץ ובעולם במסגרת מרכז לימוד ארצי ובינלאומי של המחלקה לאורולוגיה ב"שערי צדק".

אחד הילדים סבל מ-Bladder Extrophy - בלידתו לא היתה קיימת הדופן הקדמית של הבטן ושלפוחית השתן. הילד נותח ללא הצלחה שש פעמים והועבר ל"שערי צדק" לפני שנה לטיפול. צוות המחלקה לאורלוגיה ביצעו סגירה מוצלחת של שלפוחית השתן ודופן הבטן.

ילד אחר סבל מבעיות EPISPADIAS - פגם מולד שבו פתח השופכה נמצא במשטח העליון של הפין במקום בתחתון. פרופ' מרגוריאן ביצע ניתוח לסגירת פין ובנייתו מחדש. הניתוח נועד לאפשר לילד לעשות את צרכיו באופן תקין. הילד יצטרך לעבור סדרת ניתוחים בהמשך אבל הצלחתם של הניתוחים העתידיים תלויה מאוד בניתוח, שעבר עתה כאמור בהצלחה.

ניתוח נוסף בוצע בילדה עם CLOACA - חיבור בין מערכת השתן, מערכת הרבייה ומערכת העיכול. היא עברה סדרה של 13 ניתוחים. בבית החולים בוצע ניתוח לסגירת צוואר השלפוחית והגדלה של השלפוחית על ידי מעיים.

בנוסף, פרופ' מרגוריאן ביצע ניתוח לשחזור תעלת צנתורים של שלפוחית השתן, שחשובה מאוד לשמירת תפקודי כליה ולתפקוד שלפוחית השתן. הניתוח עבר בהצלחה ומצבה של הילדה משתפר.

סדרת ניתוחים זו היא סיומו של חודש אקדמי אינטנסיבי במחלקה לאורולוגיה, שכלל השתתפות בכנס הבינלאומי הראשון של VIDEO SURGERY IN PED SURGERY AND UROLOGY, במהלכו שודרו מ"שערי צדק" ניתוחים בשידור חי ליותר מ-50 מרכזים רפואיים בעולם. קבוצת מנתחים בכירים לקחה חלק באירוע במטרה ליצור קהילה מקצועית בכירה החולקת מידע וטכניקות כירורגיות בזמן אמת.

פרופ' צ'רטין מסר: "המחלקה לאורולוגיה ב'שערי צדק' מהווה מרכז מקצועי ואקדמי בינלאומי. מומחי המחלקה משתתפים תדיר בכנסים בינלאומיים ומשתפים כל העת בידע ובניסיון שרכשו לטובת שיפור הרפואה בכל העולם. אנו גאים ושמחים לתת מענה ייחודי למטופלים בגילאים שונים ובשלבי מחלה שונים ולספק להם תקווה ומזור הודות לטכניקות החדשניות שברשותנו".

נושאים קשורים:  פרופ' בוריס צ'רטין,  אורולוגיה,  פרופ' פול מרגוריאן,  ניתוח אורולוגי
תגובות