חדשות

ביה"ח בנהריה ביטל את מרבית "תורנויות החצי" לרופאים המומחים

הסיבה: קיצוצים תקציביים | מנהל בית החולים פרופ' מסעד ברהום: זה הרע במיעוטו - חובתי להגן על בית החולים מגזירות קשות" | יו"ר ועד הרופאים: "שיקול דעת לקוי"

המרכז הרפואי לגליל בנהריה. צילום: רוני אלברט

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, החליט לבטל את רוב תורנויות המומחים בשעות אחר הצהריים והערב ("תורנויות החצי") בשל קיצוצים תקציביים עקב הפחתת המימון שבית החולים מקבל ממשרד האוצר - ב־100 מיליון שקל. כך דיווחה הבוקר (א') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

"תורנויות החצי" - נוכחות רופאים מומחים בבית החולים מ־16:00 עד 23:00 - הן אחד מהישגי הסכם הרופאים של 2011 והן נחשבות לסיפור הצלחה. תורנויות אלו מתמרצות רופאים מומחים להישאר בבתיה"ח בשעות הערב, וכך הן המטופלים והן המתמחים מרוויחים. תורנויות אלו עזרו בעיקר לבתיה"ח בפריפריה ולכאלה שסובלים מקושי לאייש תקנים. ביטולן בביה"ח בנהריה מהווה, לדעת רופאים, פגיעה קשה באיכות הטיפול הרפואי ודווקא בפריפריה.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", פרופ' ברהום, לאחר התייעצות עם מנהלי המחלקות, הנחה לקצץ את כל תורנויות החצי במחלקת הרנטגן, וב־66% במחלקות הפנימיות, הגריאטרית והקרדיולוגיה. פרופ' ברהום הסביר כי מדובר ב"רע במיעוטו", כדי למנוע סנקציות כלכליות קשות יותר כלפי ביה"ח: "האחריות שבידי מחייבת אותי לפעול במידתיות ובשיקול דעת כדי להגן על המרכז ועל מטופליו מגזירות קשות".

ד"ר נמרוד רחמימוב, יו"ר ועד הרופאים ומנהל המחלקה האורתופדית, אמר כי לפי ההסכם, זכותו של מנהל ביה"ח לקבוע את מספר תורנויות החצי. "מותר לו לקצץ את זה למינימום, אך במשך עשור הוא חשב שהתורנויות נחוצות ועכשיו הוא סבור שלא? יש לנו פחות ציוד ומיטות מרמב"ם ועכשיו גם פחות מומחים. זה שיקול דעת לקוי".

ממשרד הבריאות נמסר כי "המרכז הרפואי נקט צעדים לעמידה במתן השירותים ולניהול תקציבי מאוזן, כפי שנדרש מכל בית חולים. כל הצעדים נעשו בהחלטת מנהל ביה"ח, לפי סדר עדיפויותיו ותחת החובה לעמוד בתקציב. תורנות חצי ניתנת לוויסות בהתאם לצורך, והבחירה לקצץ דווקא בתחום זה לא נעשתה בהנחיית החשב".

נושאים קשורים:  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  תורנויות מומחים,  חדשות,  תקציב,  ד"ר נמרוד רחמימוב
תגובות

ברור שזה יגיע לכולנו
הפתרון פשוט : כול חולה אם ספק באבחנה לא ישוחרר ממיון אלא יאושפז ואם יש ספק קל ימתין לבוקר ואז ישוחרר ע"י הכונן. תפוסות זאת בעית ההנהלה, לא בעית הרופאים

אנונימי/ת
12.09.2022, 22:18

בבית החולים הזה יש מחלקות שהמומחים בתורנות חצי עושים השלמת שעות שינה - כרירורגיה, א.א.ג ועוד…
אבל במחלקות אלו לא נגעו, מעניין למה

אנונימי/ת
13.09.2022, 17:28

התשובה אצל מנהל בית החולים... הכל גלוי וידוע - הורסים את האגף הפנימי לטובת האגף הכירורגי שלא הוכיח את עצמו עד כה. מה יוצא מזה - קיפוח של החולים ותסכול עמוק של הרופאים. אכן ניהול מעולה...