חדשות

בשל המחסור: נבחנת אפשרות לחיסון תוך עורי לאבעבועות הקוף

הוועדה המייעצת לחיסונים של משרד הבריאות תדון באפשרות לתת את החיסונים בשיטה חסכונית יותר ובכמות מוקטנת | ה-WHO מדווח על 27,814 מקרים בעולם ועל 11 מקרי מוות ב-89 מדינות

מתן חיסון. אילוסטרציה

עקב המחסור בחיסוני אבעבועות הקוף נבחנת אפשרות של מתן החיסון כנגד אבעבועות הקוף בצורה שונה ובכמות מוקטנת. כך עדכן ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד ומרכז הצט"מ.

בהתאם לדו"ח האחרון שפרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO) ב-10 באוגוסט, נמנו בעולם 27,814 מקרים של אבעבועות הקוף ו-11 מקרי מוות. לראשונה, דווחו מקרי מוות גם מחוץ ליבשת אפריקה – בספרד, בברזיל ובהודו. המחלה התפשטה ל-89 מדינות. ה-WHO מגדיר את מדינות אירופה כנתונות בסיכון גבוה להידבקות ואת המזרח התיכון כבעל סיכון בינוני.

ד"ר ברוש הסביר כי "לאור המחסור העולמי בחיסון כנגד אבעבועות הקוף והתרחבות המגיפה בעולם, תתכנס הערב (א') הוועדה המייעצת לחיסונים של משרד הבריאות לדון באפשרות לעבור למתן 'תוך עורי' של החיסון במקום מתן 'תת עורי' כפי שהיה עד כה. שיטה זו תאפשר שימוש בכמות קטנה פי חמישה של החיסון, תוך שמירה על אותה רמת יעילות וזאת כפי שהוכח במחקרים שונים בארה"ב". ד"ר ברוש יכהן כיו"ר הדיון בנושא במסגרת הוועדה המייעצת לחיסונים של משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  ד"ר טל ברוש,  חיסונים,  אבעבועות הקוף,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.08.2022, 21:23

*תת עורי ולא ״תוך עורי״.

אנונימי/ת
16.08.2022, 00:11

מישהו לא קרא בעיון ?

אנונימי/ת
16.08.2022, 10:56

לא ברור משהו: לא אמור להיות במחסני החירום של המדינה חיסון לכל האוכלוסיה לאבעבועות שחורות?
מזיכרוני מקורס קציני רפואה (לפני הרבה שנים) דנו והתכוננו ברצינות ללוחמה ביולוגית וביחוד אבעבועות שחורות ואנטרקס.