חדשות

יותר מ-1,500 איש קיבלו את החיסון לאבעבועות הקוף

176 גברים בישראל אובחנו עד כה כחולים באבעבועות הקוף - החולים ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להימנע מטיסות | משרד הבריאות הרחיב את ההתוויות לחיסון ובודק אפשרות לרכוש חיסונים נוספים

חיסון לאבעבועות הקוף. אילוסטרציה

משרד הבריאות פרסם היום (ה') את נתוני התפשטות מחלת אבעבועות הקוף בישראל. עד כה אובחנו בישראל 176 חולים באבעבועות הקוף – כולם גברים.

על פי הדיווח, קופות החולים החלו לחסן בהתאם להתוויות את מי שהוגדרו כנתונים בסיכון, וכבר חוסנו מעל 1,500 איש. בתחילת ספטמבר צפויות להגיע לישראל יתר מנות החיסון, להשלמת 10,000 המנות שהוזמנו.

כמו כן הודיע משרד הבריאות על הרחבת התוויות החיסון לאבעבועות הקוף ואלו ייכנסו לתוקף בימים הקרובים. על פי ההתוויות המעודכנות זכאים לחיסון גברים המקבלים PreEP משנת 2021 והלאה; גברים עם HIV; גברים שאובחנו עם שתי מחלות מין בזמנים שונים (עגבת פעילה, כלמידיה או זיבה) מתחילת שנת 2021 על פי תיעוד בתיק הרפואי.

משרד הבריאות בודק אפשרות לרכישה של חיסונים נוספים כדי לוודא זמינות חיסון לכל מי שמוגדר בסיכון. לאור המחסור העולמי בחיסונים נבחנות בעולם אפשרויות לניצול מיטבי של החיסונים והמשרד עוקב ובודק את ההנחיות ויעדכן במידה שיהיה שינוי בהנחיות.

המשרד קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית, או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף, לפנות לרופא המטפל ולהיבדק. חשוב לציין שהבדיקות לאבעבועות קוף זמינות בבתי החולים ובקהילה. חולים במחלה ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להימנע מטיסות כל עוד יש סכנה להדבקה, בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי.

נושאים קשורים:  אבעבועות הקוף,  חיסונים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.08.2022, 15:48

1500 אומללים שנפלו להונאת המגיפות