חדשות

איכילוב: מחדר המתנה מלחיץ וסטרילי לגלריה לאמנות ישראלית

מרפאת טרום ניתוח עברה מהפך עיצובי במטרה למתן את פוטנציאל האלימות ולהרגיע את המטופלים | שיפוץ דומה יבוצע בעוד שלוש מרפאות באיכילוב בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

פסל במרפאת טרום ניתוח ב"איכילוב". צילום: ג'ני ירושלמי

בניסיון להרגיע את פוטנציאל ההתפרצויות האלימות בבית החולים ולהוריד את רמת המתח אצל המטופלים עצמם, יזם פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב, שינוי בקונספט העיצובי של בית החולים. לא עוד קירות לבנים, ספסלי ברזל וציורי קיר סתמיים, אלא ריהוט נוח, בעיצוב חדשני. פיילוט התכנית בוצע במרפאת "טרום ניתוח" במטרה לייצר חוויה נעימה למטופלים מרגע הכניסה למחלקה.

קיר ב"גלריית טרום ניתוח". צילום: ג'ני ירושלמי

בהובלת חיה דויטש, מנהלת אגף בינוי, נבחרו צבעים רכים ונעימים לקירות, לחיפוי המסדרונות ולריצוף. במקביל, יצא קול קורא לאמנים לתרום עבודות מגוונות כדי להפוך את המרפאה לגלריה לאמנות ישראלית. ״חשבנו כי שילוב אמנות במסגרת עיצוב המרפאה יכניס עניין וייתן למטופלים תחושה שנכנסו לגלריה וישכיח מהם לרגע את העובדה שמאחורי הדלתות מחכים רופאים", הסבירה דויטש.

צילום: ג'ני ירושלמי

מתוך כ-400 פניות של אמנים ישראלים נבחרו, בסיוע של האדריכלית אורנה גורביץ', עשרות עבודות המשלבות פיסול בברזל, עבודות עץ, תמונות שמן, עבודות קרמיקה, צילומים, הדפסים, ספרי שירה ותיאור בעברית וערבית על דו קיום וחברות אמת.

בעקבות הצלחת הפיילוט יוצאת הנהלת "איכילוב" לתהליך שיפוץ של כלל המרפאות הישנות בבית החולים בהתאם לקונספט החדש. שלוש מרפאות בבניין סוראסקי הישן והמסדרונות הראשיים המובילים אליהן צפויים לעבור שיפוץ בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים מצד בית החולים בתהליך שימשך כשנתיים.

נושאים קשורים:  איכילוב,  אמנות,  עיצוב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.08.2022, 11:37

בשעה שבפריפריה נאבקים על מכשור רפואי בסיסי ועל הרחבת מחלקות, באיכילוב קוטפים את הכסף מהעצים ומשקיעים בעיצוב

10.08.2022, 19:34

סביבה נעימה ואסתטית זה נחמד מאד.
אבל בהשקעה הרבה יותר קטנה אפשר (וצריך) להקנות לאנשי הצוות, רופאים ואחיות, מיומנויות תקשורת עם מטופלים, דבר אשר יקטין את תופעת האלימות באופן משמעותי הרבה יותר.