חדשות

רופא פסיכיאטר ואח הותקפו באלימות בביה"ח הפסיכיאטרי מזור

ד"ר מוחמד סנעאללה, שהותקף על ידי מטופל באגרופים ובבעיטות ונזקק לטיפול רפואי, סיפר: "הרגשתי שיש מצב שאני מת. זה היה מטורף ממש. פחדנו על החיים שלנו. הוא היה ממש מתאגרף מקצועי"

ד"ר מוחמד סנעאללה. "אני הלכתי ללמוד רפואה ולא לוחמה". צילום: דוד כהן, מתןך חדשות כאן 11

מקרה נוסף של תקיפה חמורה של צוות רפואי נחשף אמש (א') בדיווח של קטי דור בחדשות כאן 11. רופא פסיכיאטר ואח בבית החולים הפסיכיאטרי מזור בעכו הותקפו בסוף השבוע (שבת) באלימות קשה על ידי מטופל. בעקבות התקיפה הרופא, ד"ר מוחמד סנעאללה, נפצע ופונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מאחר שגם במחלקה זו לא נכח מאבטח בשל חוסר תקצוב של משרד הבריאות להגנה על הרופאים, התקרית נמשכה במשך דקות ארוכות עד להשתלטות על החולה האלים. "הרגשתי שיש מצב שאני מת. זה היה מטורף ממש. פחדנו על החיים שלנו. הוא היה ממש מתאגרף מקצועי", סיפר הרופא.

"באופן פתאומי המטופל שלח את היד שלו לשולחן, שם הייתה קופסה, הוא תפס אותה והתכוון לתת לי אותה בפנים. האח מיד התערב והמטופל החל להרביץ באגרופים לאח וחנק אותו. הוא בעט בי בצורה מאוד קשה בעין, בחזה ובגב. הוא הפיל את שנינו על הרצפה", סיפר ד"ר סנעאללה.

"אני הלכתי ללמוד רפואה ולא לוחמה, יש לי ילדה בת חודשיים ואסור שנמשיך להיות מופקרים ככה. אני מבקש להילחם כמה שצריך כדי שאף רופא לא ימצא את עצמו בחוסר אונים נורא שכזה".

במערכת הבריאות יש מחסור של מאות מאבטחים ובמערכת הפסיכיאטרית עוד יותר. ישנם מאות תקנים למאבטחים שאין להם דורש בגלל שכר נמוך מאוד.

בעקבות אירוע האלימות, אמר אמש יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי: "אין שום הצדקה להמשך המצב הנוכחי שבו ישנן מחלקות ומרפאות בקהילה שאינן מוגנות באמצעות מאבטחים. אנו דורשים משר הבריאות ניצן הורביץ להודיע על תקצוב מיידי של מאבטחים בכל המחלקות והמרפאות שבהן פועלים הרופאים לבריאות הנפש, שמוצאים את עצמם בקו הראשון של הטיפול בחולים. כבר חודשים ארוכים שאנו דורשים זאת במסגרת מאבק 'פיקוח נפש' ולכולם ברור שהאסון הבא הוא רק עניין של זמן והאחריות תהיה לפתחה של הנהגת משרד הבריאות״.

נושאים קשורים:  בית החולים הפסיכיאטרי מזור,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  ד"ר מוחמד סנעאללה
תגובות
אנונימי/ת
25.07.2022, 19:40

אני מתאר לעצמי שזה היה במחלקה הסגורה - לכן ניתן לחשוב כי הפרוצדורה חייבת להיות כמו בבתי הכלא - הצוות נכנס לתאו של האסיר כאשר הוא נמצא אזוק - אם אין מאבטחים הצוות חייב להגן על עצמו במניעת האלימות...או שלא לקבל חולים - לא יתכן שצוות רפואי הנותן טיפול מיטבי יפגע ויסכן את חייו - המשפט "הכתובת הייתה על הקיר" לא מעניינת אף אחד ולא תעזור לבתו של הרופא בהלוייתו