COVID-19 עולמי

תופעת לוואי מהפנדמיה: עלייה בעמידות האנטיבקטריאלית

דו"ח חדש של ה-CDC: לתופעה שבה תרופות אנטיביוטיות רבות עוצמה מאבדות מיעילותן יש קשר עם מגיפת הקורונה

סוגי אנטיביוטיקה. אילוסטרציה

דו"ח בן 44 עמודים של ה-CDC שפורסם השבוע מציג החמרה בעמידות האנטיבקטריאלית. הנתונים מתייחסים לארה"ב ולהערכת מומחים לתופעה שבה תרופות אנטיביוטיות – ביניהן כאלו שנחשבו לרבות עוצמה, מאבדות את יעילותן במאבק המתמשך במחוללי זיהומים בקטריאליים – יש קשר נוסף עם מגיפת הקורונה.

לפי דו"ח המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, המגיפה עצמה החמירה את התופעה. כיום, 15% מהתרופות האנטיביוטיות פחות יעילות כי החיידקים שכוונו אליהן נעשו עמידים לתרופות. עמידותם של acinetobacter, קבוצת חיידקים שמשגשגת על הקרקע ובמים, זינקה מאז פרצה הקורונה ב-78% וכן נרשמה עלייה של 60% בעמידות של מחולל הקנדידה אוריס.

המסמך מפרט את האנטיביוטיקות שיעילותן ירדה ועמידותם של החיידקים מולן עלתה. הוא גם מצביע על כך שארבעה מכל שישה סוגי זיהומים זוהו בבתי חולים ומצבם של מאושפזים רבים החמיר בעת האשפוז.

רק בשנת הקורונה הראשונה מתו יותר מ-29,400 איש כתוצאה מזיהומים שנעשו עמידים לאנטיביוטיקה. מאמצי הרופאים למנוע או לשלוט בזיהום נדמו לקרבות בלימה של ממש. בין הסיבות שתרמו לכך: מחסור בציוד מיגון לביש לרופאים, אבל גם משום שהטיפול בחולי הקורונה חייב שימוש ממושך מעבר למקובל בסוגי קטטר למטרות שונות וכן שימוש מתמשך של אמצעי סיוע בהנשמה.

נושאים קשורים:  עמידות לאנטיביוטיקה,  חדשות,  קורונה,  זיהומים נרכשים,  19-COVID
תגובות