COVID-19 עולמי

יועצי ה-FDA אישרו שלושה חיסונים עדכניים נגד האומיקרון

החיסונים המעודכנים של פייזר, מודרנה ונובובקס הציגו בניסויים עלייה משמעותית בנוגדנים נגד הוריאנטים BA.4 ו-BA.5, בהשוואה לחיסונים המקוריים | אישור ה-FDA צפי בתוך מספר ימים

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

פאנל מומחי ה-FDA אישר אמש (ג') את החיסונים המעודכנים יותר כנגד הוריאנט הדומיננטי ביותר של הקורונה, האומיקרון. הדיון נמשך שעות ובו סקרו נציגי החברות מפתחות החיסונים, פייזר ומודרנה, את ממצאי המחקרים שלהן על מאות מחוסנים שקיבלו שילובים שונים של חיסוני קורונה, ותיקים ומעודכנים, והראו כי החיסונים המעודכנים נגד זן האומיקרון משיגים את תנאי היעילות והבטיחות הנדרשים.

ניסויי החברות הצביעו על עלייה משמעותית בנוגדנים נגד הוריאנטים BA.4 ו-BA.5 של החיסונים המעודכנים בהשוואה לחיסונים המקוריים.

זני האומיקרון הם כיום הוריאנטים הדומיננטיים בעולם, בעוד שהזנים הוותיקים כמעט שנעלמו. לאור השינוי בהתפתחות הזנים, חלה גם נסיגה ביעילות החיסונים הקיימים.

כיום, זני BA.5 ו-BA.4 מהווים לפחות 50% מהוריאנטים ברחבי העולם כמו גם בישראל, ויעילות החיסונים שניתנו, לשם הגנה מפני הדבקה, ירדה משמעותית. ההגנה מפני אשפוזים נותרה גבוהה אך גם היא פחותה מזו שהעניקו החיסונים מול  הזנים הקודמים.

חברות החיסונים מתמקדות עתה בחיסונים מעודכנים נגד הזנים החדשים. בזכות טכנולוגיית ה-mRNA, יכולות "מודרנה" ו"פייזר" לעדכן כל חיסון בתוך כחודשיים. לפני כשבוע הכריזו החברות כי סיימו לפתח את החיסונים המעודכנים שלהן נגד זני האומיקרון.

ממצאי המחקרים שערכו החברות נעשו על מבוגרים ועתה בכוונת החברות לבצע ניסויים בגרסאות החיסונים העדכניות גם בגילאים צעירים יותר.

בינתיים הגדירו "מודרנה" ו"פייזר" את החיסונים החדשים כחיסוני בוסטר. תופעות הלוואי שדווחו בקרב מקבלי החיסונים כללו אותן תופעות חולפות ובהן כאב במקום ההזרקה, חום, נפיחות בבלוטות לימפה סמוך לאזור ההזרקה וכאבי שרירים, ללא תופעות לוואי חמורות.

בדיון אמש הציגה גם חברת נובובקס את ממצאיה, שהראו כי החיסון המעודכן שלה יעיל נגד זני האומיקרון. בשלב זה נראה כי החיסון הזה לא צפוי להגיע בקרוב לארץ, בין השאר גם משום שבמשרד הבריאות לא קוימו דיונים בדבר הסכמי רכישה מהחברה.

המלצת פאנל המומחים תועבר לאישור סופי של ה-FDA ולאחריו לאישור ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות,  וצפוי כי אישורי ה-FDA לחיסונים אלה יינתנו בתוך מספר ימים. נציגי החברות מודרנה, פייזר ונובובקס הודיעו שבמהלך יולי-אוגוסט יסיימו את ייצורן של מאות מיליוני מנות חיסונים  כדי לספק אותן גם למדינות מחוץ לארה"ב.

נושאים קשורים:  FDA,  חיסונים,  אומיקרון,  וריאנטים,  פייזר,  מודרנה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
29.06.2022, 20:54

האם מערכת דוקטורס אונלי מתכוונת להמשיך ולפרסם בפורום הזה תגובות שנאה קונספירטיביות נגד פייזר ומודרנה, מהסוג שהופיעו בעקבות הכתבה על הראיונות עם דר׳ בורלא? אני מקווה שלא.