חדשות

התשלום על ימי האשפוז במחלקות סיעודי מורכב יופחת ב-40%

הכנסת אישרה להפחית בהשתתפות העצמית של מאושפזים במחלקות אלו, אך במרכז הרפואי-שיקומי הרצוג טוענים "בשורה לא מספקת - תעריפי האשפוז הם ההפסדיים ביותר במערכת"

"רק באוגוסט האחרון חתכו באכזריות בתגמולי הביטוח הסיעודי החודשיים, מסכום של כ-6,100 שקל לסכום של 5,500 שקל בגלל הכישלון של המדינה לממן אותם". צילום: שאטרסטוק

הכנסת אישרה אתמול (ב') את צו שר הבריאות (שבתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי), לפיו תופחת ההשתתפות העצמית של מבוטחים עבור ימי אשפוז במחלקת סיעודי מורכב.

קשישים שעוברים ממחלקה פנימית למחלקת סיעודי מורכב משלמים השתתפות עצמית על ימי האשפוז. ההשתתפות העצמית עומדת היום על 139 שקל ליום אשפוז, ובתחילת חודש יולי הקרוב תופחת ל-77.6 שקל ליום. מדובר בירידה של כ-40% בהשתתפות העצמית, דבר שיכול להגיע לחיסכון שנתי של בממוצע 2,000-3,000 שקל לכל מטופל.

מנהל המרכז הרפואי-שיקומי הרצוג בירושלים, ד"ר קובי חביב, מסר בתגובה: "בשורה חלקית ולא מספקת ניתנה היום בעניין הפחתת תעריף ההשתתפות העצמית על אשפוז במחלקה לסיעוד מורכב. מדובר בעזרה אך ורק למיעוט משפחות בנות מזל של מיעוט הקשישים, שמצליחים איכשהו למצוא מיטת אשפוז במחלקת סיעוד מורכב".

מחלקות מיותמות בבית החולים הרצוג. "הקמנו מכספי תרומות מחלקות איכותיות, ואיננו מעיזים לפתוח אותן בגלל תעריפי האשפוז הלא ריאליים". צילום: דוברות בית החולים

לדבריו, "בפועל, מרבית הקשישים בישראל, הנזקקים למיטת סיעוד מורכב לא מוצאים מקום להתאשפז בו. הביקוש למיטות סיעוד מורכב עצום וההיצע קטן. חמור מכך, מחלקות סיעוד מורכב בבתי החולים הולכות ונסגרות. אצלנו ב'הרצוג' נסגרו כ-80% ממיטות הסיעוד המורכב בשנים האחרונות, והמגמה אצלנו ובבתי חולים אחרים תימשך כל עוד תעריפי האשפוז הם ההפסדיים והגרעוניים ביותר במערכת".

לדבריו, "העלות הריאלית למיטת סיעוד מורכב בבית חולים ליום נעה בין 1,550 שקל - 1,450 שקל אלא שתעריף משרד הבריאות הוא פחות מ- 1,000 שקל ליום. ההפסד בפועל ליום של בתי החולים על כל חולה סיעודי במחלקה מגיע למאות שקלים. זהו מצב טראגי, שהתוצאה שלו היא רשימות המתנה ארוכות".

ד"ר חביב סיפר כי "רק אצלנו בהרצוג רשימת ההמתנה לאשפוז בסיעוד המורכב עומדת על מאות ממתינים. כל יום אנחנו נאלצים להשיב ריקם לבני המשפחות המתחננות למיטת אשפוז. הפרדוקס הוא שבבית החולים אצלנו הקמנו מכספי תרומות מהעולם מחלקות איכותיות ומצוינות, ואיננו מעיזים לפתוח אותן מפאת תעריפי האשפוז הלא ריאליים ומחשש להיות גרעוניים ולפשוט רגל, כמו שקרה לבתי חולים עצמאיים אחרים בעשורים האחרונים".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי הרצוג,  אשפוז סיעודי,  ד"ר קובי חביב,  קשישים,  תעריף אשפוז,  חדשות
תגובות