חדשות

נדחתה הצעת החוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות

מליאת הכנסת הצביעה נגד הצעת החוק שביקש, בין היתר, לתרום להפחתת מחירי הקנאביס הרפואי ומטופלי קנאביס רבים ייאלצו לשאת בנטל המחירים הגבוהים של הטיפול הרפואי

אספקת קנאביס רפואי בבית מרקחת. צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה אמש (ד') ברוב של 29 מול 20 את הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של ח"כ שרן מרים השכל, שהוגשה לקריאה ראשונה.

בהצעת החוק הוצע להסדיר בחקיקה ראשית את העיסוק בקנאביס למטרות רפואיות על כל שלביו והיבטיו השונים. הצעת החוק ביקשה להסדיר את התנאים לגידול ולייצור של קנאביס למטרות רפואיות ולקבוע פיקוח ובקרה על איכות הקנאביס למטרות רפואיות. כמו כן, להבטיח מחקר מעמיק בקנאביס למטרות רפואיות באמצעות הקלת התנאים והכללים לעריכת מחקרים בתחום.

ההצעה ביקשה בנוסף לקבוע בחוק כיצד יונפק הקנאביס למטופלים וכיצד הוא ייארז וישווק להם, לתרום להפחתת מחירים של הקנאביס למטופלים ולגרום לפתיחת השוק לייבוא ולייצוא של קנאביס לצרכים רפואיים. כל זאת כדי לאפשר למטופלים מקור אספקה רציף, ראוי ובטוח של קנאביס לשימוש למטרות רפואיות, תוך שמירה על ביטחון הציבור ומניעת זליגתו של הקנאביס, שמוגדר כסם מסוכן, שלא למטרות רפואיות.

כאמור, הצעת החוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות נדחתה על ידי מליאת הכנסת ומי שככל הנראה ישלמו את המחיר הם מטופלי הקנאביס, כאשר רבים מהם לא עומדים בנטל המחירים הגבוהים של הטיפול הרפואי.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  חדשות,  הצעת חוק
תגובות

לא! זה פשוט לא יתכן, הרי חברי הכנסת המשכילים אנשי אשכולות - הם יודעים משהו שאנחנו בני התמותה לא מבינים, לא ייתכן שהם עד כדי כך אטומי לב ומוח שיתנגדו להצעת חוק שכזאת שמיטיבה עם אבינו ואימותינו אחינו ואחיותנו שסובלים ממחלות סופניות והזקוקים לטיפולים פאלייאטיביים

אנונימי/ת
24.06.2022, 13:41

בושה וחרפה לקואלציה לשמאל שמרכיב אותה, ובעיקר למר״צ שחכ”ית ג'ידא רינאוי זועבי שהצביעה נגד חוק הקנביס ואיו״ש! מקומה בפח הזבל !