חדשות

הממשלה תאשר היום את דרישת שר הבריאות לעמדות שיטור בבתיה"ח

ההחלטה כוללת הקצאה של 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקל, במימון משותף של משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים, יחד עם בתי החולים

משטרת ישראל. צילום: שאטרסטוק

היום (א') צפויה הממשלה לאשר את הצעת המחליטים שהגיש שר הבריאות ניצן הורוביץ, בשיתוף עם שרי האוצר והבט"פ, להקמת עמדות שיטור בבתי חולים ברחבי הארץ. על פי הצעת ההחלטה, שוטרים יוצבו בקביעות ב-28 בתי חולים. ההחלטה כוללת הקצאה של 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקל, במימון משותף של משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים, יחד עם בתי החולים.

כזכור, ביום חמישי האחרון שבתו הרופאים והרופאות בבתי החולים על רקע מקרי האלימות האחרונים. בהר"י הבהירו כי ללא שורה של צעדים קונקרטיים ומיידיים מצד הממשלה, הארגון יחריף את צעדיו.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אמש (מוצ"ש): "הצוותים הרפואיים שעומדים בחזית ההגנה על הבריאות של כולנו, לא צריכים להתמודד עם בריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. כפי שהתחייבתי, נציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. השוטרים יעסקו באכיפה, והרופאות והרופאים יעסקו ברפואה".

עוד הוסיף השר הורוביץ: "ההסתה נגד אנשי הבריאות שגברה בתקפות הקורונה והאלימות נגד הצוותים הרפואיים הו חלק מאותה הבעיה ואסור שנשלים עם קיומה. התחייבנו ונבצע: נמגר את האלימות, נגביר את האכיפה וגם את הענישה. לא יהיו פשרות בעניין הזה".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי ביקש "לברך בשמי ובשם כל רופאות ורופאי ישראל את שר האוצר אביגדור ליברמן על תקצוב הקמה של עמדות שיטור ב-28 בתי חולים ברחבי הארץ, לרבות הקצאת התקנים הנדרשים לצורך היישום. לדברי פרופ' חגי, מדובר בבשורה חשובה ביותר, שמהווה מפתח קריטי בהתמודדות עם מגיפת האלימות במערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  משטרה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.05.2022, 19:07

ברכה לבטלה . ההסתדרות הרפואית שותפה למחדל הזה! במקום לדאוג לעיקר