חדשות

המדינה ביקשה ארכה נוספת מביה"ד לעבודה להגשת מתווה התורנויות

בארגון הרופאים המתמחים מרשם שבים ומזהירים: "הממשלה צריכה להיערך לכאוס בבתי החולים החל מ-1.6, ככל שמתווה קיצור התורנויות לא ייצא לפועל"

מחאת המתמחים. צילום ארכיון: תומר נויברג/ פלאש 90

נמשך ה"קרב" בין משרדי הממשלה על מתווה קיצור התורנויות של המתמחים. הבוקר (ג') הגישה המדינה לבית הדין לעבודה את תשובתה לעתירת המתמחים וממנה עולה כי גם עתה אין הסכמות על נוסח המתווה בין משרדי הממשלה הנוגעים בדבר – אוצר, בריאות, כלכלה – ולפיכך "המתווה לא ישים".

המדינה הגישה את תשובת לעתירה באיחור של יום מהמועד שנקבע לה, ועתה ביקשה מבית דין שיאשר הארכה נוספת לשם הגשת המתווה לצורך היתר העבודה בתורנויות המתמחים שיתקצרו. ההארכה שנתבקשה: עד יום א' הקרוב, 29 במאי.

בתגובה נמסר מארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם": "תשובתה הלקונית של המדינה - 'המתווה לא ישים' - היא מכבסת מילים ל'אנחנו נכנעים להסתדרות הרפואית שתעשה הכל כדי להמשיך את ההעסקה הפוגענית של המתמחים'".

בארגון הבהירו הבוקר: "הממשלה צריכה להיערך לכאוס בבתי החולים החל מה-1.6, ככל שמתווה קיצור התורנויות לא ייצא לפועל/ יאושר". נכון לבוקר זה, יותר מ-870 רופאות ורופאים מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים, חתמו על עצומה לקראת שיבושים נרחבים בבתי החולים החל מתחילת יוני.

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  קיצור תורנויות,  בית הדין לעבודה
תגובות
אנונימי/ת
27.05.2022, 11:22

תתפטרו כבר. רק מאיימים. לא לוקחים אתכם ברצינות.

אכן כנראה אין פתרונות קלים.
להורוביץ וברביבי היו כוונות טובות אך לא ישימות. נאמר כבר שסוף מעשה במחשבה תחילה. כנראה באמת אין מספיק רופאים והפעלת מתווה חדש רק תפגע ברפואה.
שהרי מהיכן יצאו מאות רופאים מתמחים אם יקצרו התורנויות, ומהיכן יגיעו מאות תקנים, ואיך ימנעו הורדות שכר, ואיך ימנעו הארכת ההתמחות ואיך ידאגו להתמחות ראויה.
ואני מאמין ש 860 חתמו, השאלה היא רק כמה מהם מתמחים וכמה הם סטודנטים או סטאזרים שאינם שייכים. אולי יהיו שיכים אך בעתיד. לא עכשיו. אם הייתי משרד הבריאות הייתי בודק שמית את שמות החתומים כדי לראות האם יש אמת בפרסום. דומה לאותו פרסום על 200 רופאים שהצהירו מחלה לפני שבועיים אולם פתקי מחלה לא כול כך נמסרו.
בקיצור נראה שהאיומים הם הרבה יותר מהאמת ואני מניח שהמערכת נערכת לאותם בודדים שיעדרו מהעבודה ללא אישור של הארגון היציג. אני משוכנע דצריך להזהיר אותם.

אנונימי/ת
29.05.2022, 22:21

אין כמו לזרוע בהלה ולאיים במרומז על "המעיזים לאיים בפרישה".
ד"ר אילייג שהיה שנים רבות נציג הרופאים בועדים השונים נלחם רבות להגנת זכויות הרופאים ועל זה כל הכבוד.
אבל, כעת על כול דור המייסדים להירתם יחד למציאת פתרון טוב והוגן למצוקת המתמחים. לומר שאין פתרונות קליםאו שהמתווה לא ריאלי וכדומה זה לא עוזר. עשרות שנים טוענים נציגי הר"י שהם מנסים לפתור את מצוקת המתמחים, וברור לכולם שמעולם לא נקפו אצבע- כי הרי החתול אינו מזדרז להרחיק מעצמו את קערת השמנת בכדי לחלוק אותה עם שאר המתמחים.
בקיצור, הר"י אינו מיצג באמת את המתמחים וברור שאינו מגן עליהם- הר"י מגן על החתולים והשמנת.
דווקא אנשים כמו ד"ר אייליג צריכים לעמוד בראש המאבק של המתמחים בתור נציג אמיתי של הרופאים- כל הרופאים