חדשות

ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "הקו האדום נחצה כל הזמן וזה נראה נורמלי"

מלווה במאבטח אישי נשאה הבוקר ראש שירותי בריאות הציבור דברים בעצרת "שיבא נגד אלימות" | רופאים ומנהלי מחלקות העידו על האיומים והאלימות שהם חווים | פרופ' ארנון אפק: "בושה למדינה"

פרופ' גליה רהב, ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרופ' ארנון אפק ופרופ' צחק קרייס בעצרת "שיבא נגד אלימות". צילום: דוברות בית החולים

עצרות מחאה והזדהות עם צוותי הרפואה שנאלצים להתמודד עם אלימות נגדם, התקיימו היום (ה') בבתי החולים ברחבי הארץ, ביניהם הדסה הר הצופים, אסותא-אשדוד, ברזילי, שערי צדק, בני ציון ושיבא.

מלווה במאבטח האישי, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, נשאה דברים בעצרת ההזדהות ״שיבא נגד אלימות״ במרכז הרפואי בתל השומר, ושיתפה בתחושותיה הקשות לנוכח האיומים שהיא סופגת במסגרת מילוי תפקידה: "הקו האדום נחצה כל הזמן וזה נראה נורמלי. ומה הפתרון? מאבטח. אז די. די לאלימות! לא ניכנע לאלימות, לא נפסיק לומר מה שנכון, לא נפסיק לעשות את העבודה שלנו. המדינה צריכה להתחיל להגן על הצוותים הרפואיים. זה התפקיד שלכם. תעשו אותו״.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר אר"ם ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה של הילד במרכז הרפואי שיבא, אמר: "אני רוצה לקוות שהמחאה שלנו תיפול על אוזניים קשובות". ד"ר פלדמן ציין שורה של צעדים שיש לנקוט בהם, ובהם הקמת נקודות משטרה בכל בית חולים, עיבוי מערך המאבטחים ופריסה של אמצעים טכנולוגיים בכל הנקודות המועדות לפורענות. כמו כן, ציין את חשיבות ההרתעה וקרא למקבלי ההחלטות לפעול ולהגן על הצוותים הרפואיים.

עוד נשאו דברים בעצרת פרופ' גליה רהב, שסיפרה על האיומים שקיבלה במהלך מגיפת הקורונה עד לכדי הגשת תביעה שבה זכתה; ד"ר שמואל שטיינלוף, מנהל מחלקה פנימית ג', שסיפר על מקרה של משפחה שתקפה ואיימה על הצוות.

פרופ' ארנון אפק, משנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל בית החולים הכללי, קרא למדינה לפעול ולהגן על הצוותים הרפואיים: "אתם רואים כאן בעצרת את אחת התופעות הכי לא טבעיות שיש. כי במצב טבעי, כל האנשים שנמצאים פה צריכים להיות עם החולים ולטפל בהם. במקום זה, הם צריכים לומר למדינת ישראל: 'תדאגי לנו'. איזו בושה למדינה הזאת. ומה עונים לנו? אנחנו חוקרים".

את דברי הסיום נשא פרופ' יצחק קרייס, מנהל "שיבא", שקרא להסדיר הקמה של משמר הבריאות, אך הדגיש: "נמשיך לעשות הכל כדי להגן על אנשינו, ובינתיים נמשיך לתת את הטיפול הטוב ביותר. מערכת הבריאות היא מודל לסולידריות חברתית ולדו קיום. מאז ומעולם אנחנו מטפלים בכולם, גם באלו שתוקפים אותנו".

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' ארנון אפק,  פרופ' גליה רהב,  פרופ' זאב פלדמן,  עצרת,  אלימות בבתי החולים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.05.2022, 10:12

באמת בושה למדינה, בית המשפט מושחת, אין כתב אישום אחד נגד המתפרעים. מרגישים חופשי ובטוח לתקוף ולהרוג אנשים בבתי חולים, ברחובות העיר. עצוב מאוד

אנונימי/ת
20.05.2022, 12:01

הם פוגעים לא רק בצוותים רפואיים אלא גם בכלל הציבור.המשטרה דלת האמצעים צריכה להקדיש משאבים שאין לה כדי לטפל באלימות של "נורמטיביים" במקום להגן מפני פושעים "אמיתיים".אם בתי המשפט לא יוציאו פסקי דין חמורים "למען יראו וייראו " זה לא יעזור.

אנונימי/ת
20.05.2022, 12:31

אולי במקום להגדיל צוות מאבטחים תגדילו צוות רפואי?? תספקו תנאים נורמלים לעובדים ולשהייה בבתי המוות שלכם? בהם 1 מתוך 4 מתים מת בגלל חיידק טורף, שלא לדבר על רשלנות רפואית
שיהיה מי שבאמת ייתן מענה למטופלים ולא יזניחו אותם למות. אל תשימו פלסטר תפתרו את הבעיה באמת.
חכמי חלם.
היו מזונותיך תרופותיך