חדשות

17 אחים ואחיות זכו לאות הוקרה מנשיא המדינה

אותות ההוקרה הוענקו לעובדי הסיעוד בטקס שהתקיים בבית הנשיא לרגל יום האחים והאחיות הבינלאומי על עשייתם ופעילותם לקידום בריאות הציבור

נשיא המדינה יצחק הרצוג מעניק לאחות האונקולוגית ד"ר דניאלה הרצוג את אות ההוקרה

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק היום (ה') תעודות הוקרה ל-17 עובדי סיעוד ממערכת הבריאות על עשייתם בשנה זו באירוע מיוחד שהתקיים בבית הנשיא לרגל יום האחים והאחיות הבינלאומי שחל היום ברחבי העולם. הטקס התקיים במעמד שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש.

שבוע האחיות והאחים הבינלאומי עמד השנה בסימן הוקרה על עשייתם במהלך השנה בהובלת מאבק בנגיף הקורונה ופעילותם לקידום בריאות הציבור. בין מקבלי את ההוקרה ד"ר דניאלה הרצוג, אחות אונקולוגית במחוז ירושלים של מכבי שירותי בריאות. "אני בן אדם של אנשים  ועבורי העבודה היא שליחות ודרך חיים", אמרה במעמד הטקס. "העבודה שלי מורכבת מהרבה רגעים קשים אבל מכילה גם הרבה רגעים קטנים של חסד ואושר. הנחמה שלי ומה שמחזיק אותי בתפקיד כבר כל כך הרבה שנים זו העובדה שאני מצליחה לגעת בכל כך הרבה אנשים, להקל על סבלם ופשוט להיות שם בשבילם".

עוד ממקבלי אות ההוקרה נביל עומר, מתאם ההשתלות במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. התעודה ניתנה לעומר בזכות עשייה יוצאת דופן ומעוררת השראה, מצוינות אישית, מתן טיפול אנושי, מקצועי ורגיש ופועלו לקידום בריאות התושבים בגליל. עומר, בן 33, תושב דיר אל אסד, בוגר קורס מנהיגות צעירה במרכז הרפואי, מונה בחודשים האחרונים למתאם ההשתלות. לפני כן מילא תפקידים שונים במרכז הרפואי ומחוצה לו, וביניהם אח ומדריך קליני ביחידה לטיפול נמרץ לב וכן מדריך החייאה מוסדי.

במדינת ישראל ישנם 80,888 אחים ואחיות (עד גיל 67), כששיעור האחיות הינו 6.53 ל-1,000 נפש. מתוך כלל האחים והאחיות, 18% הם גברים. מדובר בעלייה לעומת השנים האחרונות.

מנתוני משרד הבריאות העדכניים על מקצוע הסיעוד בישראל עולה כי בארבע השנים האחרונות, חלה עלייה של 50% במספר הלומדים במסלולי הסבת אקדמאיים לסיעוד. בשנת 2021 החלו את לימודי הסיעוד 4,800 סטודנטים כאשר כמעט מחצית מהם (47%) לומדים במסלול הסבה אקדמית. ישנם עשרה תחומי מומחיות בסיעוד שמוכרים בישראל ומקנים סמכויות נרחבות, ביניהם: טיפול תומך, כירורגיה, סוכרת, מדיניות ומינהל. בנוסף, ישנם 26 תחומי התמחות קלינית כמו טיפול נמרץ, רפואה דחופה, חדר ניתוח ומיילדות.

בזכות פיתוח תחום הסיעוד לטיפול מיטבי בשלל התחומים, מינהל הסיעוד במשרד הבריאות הוכר בשנת 2020 כמרכז לשיתוף פעולה בינלאומי למנהיגות ומשילות בסיעוד על ידי ארגון הבריאות העולמי.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסר: "כרופא שהתחנך ועבד לצידן של אחיות ויחד איתן לאורך כל הקריירה המקצועית שלי, אני מעריך עד היום את המקצועיות והמסירות למטופל של האחים והאחיות.
לאורך למעלה משנתיים הייתן, אתן האחיות, בחזית הטיפול במגיפה. בכל מקום שבו נדרשתן הייתן כוח מרכזי בהתמודדות של מדינת ישראל עם הקורונה. תושבי המדינה חייבים לכם רבות ובשמם אני אומר לכן תודה".

פרופ' אש הודה גם לאחים ולאחיות "שהתנדבו לטפל בבית החולים באוקראינה וסייעו למדינת ישראל במשימה לסייע לאחר גם במרחק רב מהבית".

אחות ראשית במשרד הבריאות, ד"ר שושי גולדברג, מסרה: "האחים והאחיות בישראל הם עמוד התווך של מערכת הבריאות, ועובדים לילות כימים בכל ימות השנה למען בריאות המטופלים. אין עוד מקצוע מדהים כמו מקצוע הסיעוד שבו ניתן לסייע להצלת חיים. זו שליחות של ממש ואני מתרגשת בכל פעם מחדש לראות את האחים והאחיות המדהימים שעובדים במערכת הבריאות ומראים את המצוינות המקצועית שלהם. הם נותנים את הלב והנשמה למען מטופליהם. מקצוע הסיעוד מאפשר הגשמה עצמית והתמחות במגוון רחב של דיסציפלינות רפואיות".

נושאים קשורים:  אחים ואחיות,  נשיא המדינה יצחק הרצוג,  אות הוקרה,  עובדי סיעוד,  חדשות
תגובות
13.05.2022, 11:24

תודות וברכות לזוכים. כדאי וראוי לפרסם את שמותיהם ופועלם לזכיה של כל הזוכים.
פרופ' מושיק סלעי

אנונימי/ת
14.05.2022, 16:06

ד"ר הוא קיצור של דוקטור לרפואה ולכן התואר הזה שמור לרופאים בלבד. דר' הוא קיצור לתואר השלישי אותו ניתן לשייך לאח/ות.