חדשות

אחרי הצילומים והיח"צ – העובדים ב"כוכב מאיר" לא תוגמלו בהתאם

חברי הצוות הרפואי שהפעילו את בית החולים שדה באוקראינה טוענים: "עבדנו סביב השעון והתגמול שקיבלנו אינו ריאלי"

שר הבריאות ניצן הורוביץ בבית החולים שדה באוקראינה, אפריל 2022. צילום: דוברות משרד הבריאות

חברי הצוות הרפואי, שנשלחו מישראל להפעלת "כוכב מאיר", בית החולים שדה באוקראינה, טוענים כי חרף העובדה שעבודתם שם התנהלה "סביב השעון", שכרם על כך חושב לפי ממוצע השכר של כל אחד מהם בשלושת החודשים שקדמו לנסיעה לאוקראינה ורבים גילו שלא תוגמלו בהתאם. כך דיווח הבוקר (ג') אדיר ינקו ב-ynet. עבור לא מעטים מהם ההפרש בשכר מגיע לאלפי שקלים.

סביב הקמתו והפעלתו של בית חולים שדה התנהל מסע יחסי ציבור שעלה מיליוני שקלים ובין היתר ביקרו והצטלמו בו שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו פרופ' נחמן אש. אבל אנשי הצוות שחזרו לארץ לאחר שהות של חודש גילו שלא תוגמלו באופן ריאלי על כל השעות שעבדו – הרבה יותר מסך שעות העבודה, כולל שעות נוספות, שעבדו בישראל לפני שהתנדבו לפרויקט באוקראינה. מודל התגמול, שעליו סיכמו משרדי הבריאות והאוצר, התברר לטענתם כלא מציאותי.

בבית החולים שדה שהוקם בעיירה במרחק של כ-14 ק"מ מגבול פולין טופלו עד כה יותר מ-5,300 אוקראינים, בהם פליטים ושאינם פליטים. בסבב הראשון של פעילות בית החולים עבדו כ-65 אנשי צוות ישראלים - 21 רופאים, 26 אנשי צוות סיעודי, 11 עובדי לוגיסטיקה ועובדים נוספים. בסבב השני עבדו 79 אנשי צוות ובהם 28 רופאים, 22 אנשי צוות סיעודי, 21 עובדי לוגיסטיקה ומנהלה ועובדים נוספים.

נושאים קשורים:  בית חולים כוכב מאיר,  אוקראינה,  שכר,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  חדשות,  סיוע רפואי
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2022, 13:45

באמת שאני לא מבין על מה הם מתלוננים. זה לא שמישהו הכריח אותם. זו הייתה התנדבות מתוך טוב לב לא? גם במילואים אם רופא גדודי יעבוד מסביב לשעון הוא יקבל שכר לפי המשכורות הקודמות ולא לפי שעה.
אז אם מישהו חושב ללכת למיזם כזה במטרה להרוויח כסף ולא במטרה לעזור (לגיטמי) שידאג להסכם מסודר לגבי כל התנאים ושיאשר מול הוועד מראש.

אנונימי/ת
12.05.2022, 06:56

התנדבות זה לא שהמתנדב נותן משלו לטובת אחרים? אין לי ספק שכל מתקן רפואי, בכל מקום בעולם (!), ימשוך מעוניינים בשרותיו. האם ה״כוכב מאיר״ הזה נחוץ בכלל?

אנונימי/ת
12.05.2022, 20:34

מדויק