חדשות

ארגון הרופאים המתמחים מרשם נערך לשיבושים בבתי החולים

בתוך מספר שעות חתמו יותר מ-450 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים על עצומה המבהירה: "אם לא יתחיל קיצור תורנויות החל מ-1 ביוני יינקטו שיבושים בבתי החולים ובפקולטות לרפואה"

מחאת המתמחים לקיצור תורנויות. צילום ארכיון: ארגון מרשם

בעוד שבעוד כשבוע וחצי המדינה, בהובלת משרד ראש הממשלה, אמורה לעדכן את בית הדין לעבודה במאמצים שלה להגיע לפתרון משבר קיצור תורנויות המתמחים, הודיע הבוקר ארגון הרופאים המתמחים מרשם כי הוא מתכוון לחדש את מאבקו לקיצור התורנויות בתחילת החודש הבא, ב-1.6, אם לא יתחיל יישום המתווה עד אז.

בארגון נמסר היום (ב') כי בתוך מספר שעות חתמו יותר מ-450 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים על עצומה המבהירה: "אם לא יתחיל קיצור תורנויות החל מתאריך 1.6, יינקטו שיבושים בבתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ, עד כדי הפסקה מוחלטת של הפעילות". בימים הקרובים תימשך החתימה על העצומה.

"האחריות היא של ראש הממשלה", אמרו בארגון. "המשבר הזה נמצא לפתחו כבר שבועות והוא זה שצריך להכריע. אנחנו קוראים לראש הממשלה לשים סוף לפארסה הזאת ולשים סוף לפשע שנקרא תורנויות 26 שעות - זה בידיים שלו וזו האחריות שלו!".

ב"מרשם" טוענים כי "קופת החולים כללית, בתמיכה של משרד האוצר והר"י, עושים יד אחת בנסיונות נואשים למנוע את הקיצור, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו לוקחים את גורלנו בידינו ואם עד 1.6 לא יתחיל קיצור התורנויות, יתחיל כאוס בבתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ: מחאות, שיבושים, עיצומים - מה שנחליט ומה שצריך כדי להגיע למטרה: קיצור תורנויות ל-16+2".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  קיצור תורנויות,  חדשות
תגובות