חדשות

אולטימטום המתמחים: או קיצור תורנויות או כאוס בבתי החולים

לאחר דחייה נוספת של קיצור התורנויות, בארגון הרופאים המתמחים מרשם הודיעו: "אם לא יתחיל קיצור התורנויות ב-1.6 נתחיל בשיבושים בבתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל הארץ"

מחאת המתמחים לקיצור תורנויות. צילום: תומר נויברג / פלאש 90

לאחר שבשבוע שעבר הודיעה המדינה לבית הדין לעבודה כי היא תקיים עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות ומבקשת לעדכן בהתקדמות בעוד כשלושה שבועות (19.5) ולפיכך, עד שתתקבל ההחלטה, לא יחל קיצור תורנויות הרופאים המתמחים והם ימשיכו לעבוד 26 שעות, הודיע אמש (מוצ"ש) ארגון הרופאים המתמחים מרשם כי אם קיצור התורנויות לא יתחיל ב-1.6, הם יחלו בעיצומים בבתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ.

מהארגון נמסר: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים למופע אימים שבמסגרתו הכל מותר: מותר להסתיר מבג"צ ומבית הדין לעבודה את עמדת שרי הבריאות והכלכלה ולהציג מצג שווא כאילו עמדת המדינה היא מקשה אחת, לפעול בניגוד להיתר שיש לו תוקף של חוק, לאיים בפגיעה בלתי מידתית בשכרם של המתמחים, ואלו רק דוגמאות".

לטענתם הרופאים המתמחים, "בימים האחרונים יצא המרצע מן השק: ההסתדרות הרפואית, מי שאמורה לדאוג למתמחים, שוב פועלת נגדם ומסרבת לפתוח את ההסכם הקיבוצי כדי להסדיר את קיצור התורנויות. כל זעקות השבר על 'פגיעה בהכשרה', על 'התארכות ההתמחות', על 'פגיעה במטופלים', הכל הבל הבלים - מסך עשן כדי להסתיר את המניעים האמיתיים".

ארגון הרופאים המתמחים מציב אולטימטום: "או קיצור תורנויות, או כאוס בבתי החולים. מאסנו בתירוצים, באיומים ובהפחדות הריקות מתוכן. אם עד לתאריך 1.6 לא יתחיל מהלך קיצור התורנויות על ידי המדינה, הוא יתחיל על ידינו. ממשלת ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה את הרופאים המתמחים שלה. דבר אחד בטוח, אנחנו לא נעבוד עוד בתורנויות של 26 שעות".

תזכורת: שירותי בריאות כללית, המפעילה שלושה בתי חולים בפריפריה שבהם אמור היה להתחיל קיצור התורנויות ב-1 באפריל, עתרה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו ביניים לעיכוב קיצור התורנות. ארגון המתמחים מרשם טען בתגובה כי ההחלטה על צו ביניים היא "מחטף" וביקש לדחות את ההחלטה.

הר"י דרשה מבית הדין לעבודה לדחות את בקשת "מרשם" לביטול צו הביניים ומסרה כי "קיימת תמימות דעים בקרב כל הגורמים שקיצור התורנויות אינו ישים ואינו פרקטי לנוכח מספר הרופאים הקיים כיום במערכת הבריאות. הדבר מצריך תיקון והתאמות בהסכמים הקיבוציים וטרם הושגו הסכמות. נוסף לכך, טרם הסתיים המו"מ היומיומי המתנהל בין המדינה, משרד האוצר והר"י ויש לאפשר לצדדים להשלימו".

נושאים קשורים:  קיצור תורנויות,  ארגון מרשם,  חדשות,  הר"י,  רופאים מתמחים
תגובות