תיאור מקרה

תיאור מקרה: דפוס דה-ווינטר באק״ג בעקבות דיסקציה של אבי העורקים

כאשר עולה באק״ג תבנית דה-ווינטר, על הרופאים לשקול באבחנה המבדלת את האפשרות של דיסקציה של אבי העורקים המובילה לחסימה של העורק השמאלי הקדמי היורד

בדיקת אק"ג של הלב (צילום: אילוסטרציה)

דפוס דה-ווינטר הוא התייצגות אטיפית של אוטם לבבי חריף בעקבות היצרות חמורה של העורק השמאלי הקדמי היורד. סיבוכים של דיסקציה חריפה של אבי העורקים, בהינתן מצב של אוטם חריף בשריר הלב בליווי דפוס דה-ווינטר, הם יחסית נדירים ורופאים יכולים בקלות לפספס את האבחנה של דיסקציה של אבי העורקים.

בכתב העת BMC Cardiovascular Disorders פורסם תיאור מקרה של מטופל עם כאב חריף בחזה ודפוס דה-ווינטר באק״ג בעקבות דיסקציה של אבי העורקים אשר עירבה את העורק הכלילי השמאלי הראשי, את העורק השמאלי הקדמי היורד ואת העורק העוקף.

מטופל בן 57 אובחן תחילה עם אוטם חריף בשריר הלב ולאחר מכן נתמכה אבחנה של דיסקציה של אבי העורקים לפי אקו לב. לאחר שהונחו שני תומכנים בעורק השמאלי הראשי-עורק קדמי יורד ובעורק השמאלי הראשי-עורק עוקף, התאושש המטופל משוק קרדיוגני.

חודשיים לאחר מכן עבר המטופל ניתוח להחלפת אבי העורקים העולה ולאחר הניתוח לא היתה תחושה של אי-נוחות באזור החזה במהלך המעקב.

כאשר עולה באק״ג תבנית דה-ווינטר, על הרופאים לשקול באבחנה המבדלת את האפשרות של דיסקציה של אבי העורקים אשר מובילה לחסימה של העורק השמאלי הקדמי היורד. בדיקת אקו לב היא כלי יעיל מאוד לסקירה של דיסקציה של אבי העורקים במקרים כאלה.

ממקרה זה עולה כי ישנו צורך במחקר על מנת להוכיח את הטענה לפיה התערבות כלילית מלעורית יכולה להיות אסטרטגיית טיפול יעילה במקרים של דיסקציה באבי העורקים המובילה לחסימה חמורה בעורק השמאלי הקדמי היורד ומצב המודינמי לא יציב, במיוחד כאשר אין אפשרות לבצע ניתוח להחלפת אבי העורקים באופן מיידי.

נושאים קשורים:  דיסקציה של אבי העורקים,  אוטם שריר הלב,  דה-ווינטר,  החלפת אבי עורקים עולה,  תיאור מקרה,  חדשות
תגובות