COVID-19 עולמי

שיא: אדם עם כשל חיסוני נשא את נגיף הקורונה כשנה וחצי עד שמת

המקרים הנדירים של חולים מדוכאי חיסון עם זיהום מתמשך מעוררים צורך באסטרטגיות טיפול חדשות כדי למנוע הופעת וריאנטים חדשים

דגימת דם חיובית לנגיף הקורונה. צילום אילוסטרציה

שיא עולמי חדש: חולה קורונה בבריטניה נשא את הנגיף בגופו במשך 16 חודשים – 505 יום – לפני שמת. השיא הקודם היה 335 ימים.

אצל החולה הזה המערכת החיסונית היתה מוחלשת במיוחד ומנעה מגופו להתגבר על הנגיף למרות שטופל בתרופות אנטי ויראליות. במהלך אשפוזו בבית החולים של סנט תומאס בלונדון עבר סדרה ארוכה של בדיקות שנעשו גם בקינגס קולג'. המקרה הוצג בשבוע שעבר בקונגרס האירופאי למיקרוביולוגיה קלינית שהיה בליסבון.

בתקשורת הבריטית דווח שהחולה נדבק בנגיף הקורונה בתחילת 2020. מאז אושפז ושוחרר מספר פעמים מבית החולים. בכל פעם כשאושפז, עבר בדיקת PCR ונמצא חיובי לנגיף. רצף גנטי הראה כי זה אותו נגיף שגרם לזיהום המתמשך ולא הדבקות חדשות.

הרופאים לא חשפו את סיבת המוות, גם לא פרטים אחרים על החולה, אך ציינו שהיה בעל בעיות רפואיות אחרות שהגבירו את סיכון התמותה שלו מהמחלה.

בעת הצגת המקרה בכנס הבינלאומי אמרו הרופאים והחוקרים: "על אף שזיהומים כה מתמשכים בקורונה נדירים, חשוב לחקור אותם, כיוון שהם אלה העלולים להוביל להיווצרות זני קורונה חדשים. כאשר אדם נדבק בנגיף קורונה וממשיך לשאת אותו זמן רב, זה מעניק לנגיף סיכוי גבוה לפתח מוטציות המתחמקות מהמערכת החיסונית".

עוד נמסר בכנס כי בחמישה מתוך תשעה חולים שנשאו את הנגיף לאורך זמן רב מהרגיל, הנגיף פיתח מוטציה אחת לפחות של הזנים החדשים, כולל גרסאות אלפא ובטא. "אצל מטופלים מדוכאי חיסון עם זיהום מתמשך, התוצאות גרועות. עובדה זו עוררה את הצורך הדחוף באסטרטגיות טיפול חדשות כדי לסלק את הזיהום מגופם וכדי למנוע הופעתם וריאנטים חדשים של הנגיף", ציינו החוקרים.

נושאים קשורים:  כשל חיסוני,  נגיף הקורונה,  19-COVID,  חדשות,  וריאנטים
תגובות