חדשות

"פדה-פוריה": עברה שני צנתורי מוח וחזרה לתפקוד רגיל

ראייתה של תושבת קיבוץ בית זרע נפגעה באופן פתאומי והתברר שהיא סובלת מחסימה דו צדדית בעורקי התרדמה | לאחר שני צנתורים בתוך שלושה שבועות, היא שבה לתפקוד מלא

המטופלת וד"ר ערן מאירוביץ', מנהל מרכז צנתורי המוח של המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

אסנת אלוני (52), תושבת קיבוץ בית זרע, יצאה לדרכה אחרי יום עבודה שגרתי כמורה בבית ספר, כשלפתע החלה לראות כפול בעין שמאל ולאחר מכן הבחינה כי ראייתה הפכה למטושטשת. היא העריכה שלא מדובר בבעיה חמורה ולכן פנתה רק למחרת לרופא עיניים. הרופא שלח אותה לבצע מיד בדיקת CT, מחשש שמדובר בשבץ מוחי קל. ואכן בבדיקת CT שעברה במרכז הרפואי פדה-פוריה אובחנה היצרות בשני עורקי התרדמה הפנימיים.

ד"ר ערן מאירוביץ', מומחה בנוירוכירורגיה ומנהל מרכז צנתורי המוח של המרכז הרפואי פדה-פוריה, סיפר: "המטופלת הגיעה למרפאת צנתורי מוח. לאור ממצאי ה-CT הסברתי לה שיש שתי אפשרויות לטיפול, ניתוח כירורגי או צנתור, על יתרונותיו: פעולה מיני פולשנית המבוצעת ללא צלקת ניתוחית והחלמה מהירה".

בתוך זמן קצר עברה אסנת בהצלחה צנתור ראשון, ושלושה שבועות לאחר מכן צנתור שני. "מאחר שסבלה מהיצרות קשה דו צדדית, טיפלנו קודם כל בצד הסימפטומטי", הסביר ד"ר מאירוביץ'. "בהמשך, בשל מידת ההיצרות ולאור גילה הצעיר, החלטנו להציע לה צנתור נוסף בעורק של הצד השני, על מנת להפחית את הסיכון לאירוע מוחי משמעותי במהלך חייה".

בפגישה עם המטופלת מספר שבועות לאחר הצנתורים היא סיפרה: " יומיים אחרי הצנתור חזרתי לראות טוב ומהר מאד חזרתי לתפקוד מלא גם בעבודה. אחרי שעברתי את הצנתורים אני מרגישה הרבה יותר חיונית, עם יותר אנרגיות ופחות עייפה. לחשוב על זה שבכלל לא הייתי מודעת לחסימה בעורקים ושהייתי בסיכון לשבץ מוחי - היה לי מזל גדול!".

ד"ר מאירוביץ' ציין עוד כי "לעתים תלונות על חולשה ועייפות נובעות כתוצאה ממצב של היצרות דו צדדית שלמעשה חוסמת ומקשה על אספקת דם למוח, ולכן חשוב מאוד לטפל במהירות ולפתוח את ההיצרות בשני הצדדים. בכל מקרה של ממצא הדמייתי של היצרות בעורקי הצוואר, ניתן להזמין תור למרפאת צנתורי מוח ולהתייעץ לגבי הצורך בטיפול והחלופות הקיימות".

ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת שבץ מוחי, סיכם: "הפכנו למרכז מוח אזורי הנותן מענה למגוון רחב של מחלות כל דם של המח והצוואר, הן בחירום והן בשגרה, ובמידת הצורך נותן גם גיבוי לבתי חולים אחרים". 

נושאים קשורים:  ד"ר ערן מאירוביץ',  פדה-פוריה,  צנתור מוח,  ד"ר ניזאר חוראני,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.04.2022, 19:30

כל הכבוד על ההתפתחות בפוריה, עם זאת - הניתוח יותר בטוח מהצינתור…