חדשות

בתיה"ח הציבוריים העצמאיים: "לא נוכל לשלם שכר לעובדים בערב פסח"

פורום בתי החולים הציבוריים לשרי הבריאות והאוצר: "יותר משלושה חודשים מתחילת השנה, לא נתקבלה ולו אגורה שחוקה אחת כתמיכה בנו - כל הצעדים לגישור על הגירעון התזרימי מוצו"

"רגע אחד מאי יכולת לשלם שכר לעובדים ערב חג הפסח". צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/ פלאש 90

בתי החולים הציבוריים העצמאיים מצויים במשבר תקציבי ותזרימי חמור, המסכן בטווח הזמן המיידי את פעילותם ואת יכולתם להמשיך ולספק שירותי בריאות חיוניים לציבור ולשלם משכורות לעשרות אלפי עובדים. כך הודיע פורום בתי החולים הציבוריים במכתב לשרי הבריאות והאוצר עם העתקים לבכירים רבים ומקבלי ההחלטות, ביניהם ראש הממשלה ושר החוץ.

במכתב ששוגר אמש על ידי נציגות הפורום (ב') נאמר: "המשבר התקציבי הוא כולו מעשה ידי אדם - תוצאה של הפחתת מחירים שרירותית בחקיקה ובתקצוב משלים חסר ומפלה, וכך גם המשבר התזרימי – תוצאה של עיכוב בלתי סביר בחתימה על תקנות מכוח סעיף 9 לחוק ההתחשבנות החדש (מודל תקצוב ארצי)".

בתי החולים הציבוריים טוענים כי "עד היום, יותר משלושה חודשים מתחילת השנה, לא נתקבלה ולו אגורה שחוקה אחת כתמיכה בבתי החולים הציבוריים. כל הצעדים האפשריים לגישור על הגירעון התזרימי כבר נוצלו - החל מקבלת מקדמות מקופות החולים, דחיית תשלומים לספקים, הסדרים עם רשויות המס, הסדרים עם קופות הגמל ועוד.

"לצערנו, אנו נמצאים רגע אחד מאי יכולת לשלם שכר לעובדים ערב חג הפסח. אותם עובדים אשר נתנו את הנשמה שלהם במאבק בנגיף הקורונה בשנתיים האחרונות יצטרכו להסתפק במחיאות כפיים וב-FAKE הערכה ולקבל את פני החג בחשש כבד של אי קבלת משכורת".

לדבריהם, סעיף 9 לחוק ההתחשבנות החדש מהווה צעד חשוב בדרך לתיקון עיוותים יסודיים במימון שירותי האשפוז הציבוריים בישראל, "ואולם, העובדה כי עד היום טרם נחתמו תקנות מכוחו ואף התקציבים החסרים שיועדו לבתי החולים העצמאיים נמנעים מהם, מהווה הפרה בוטה של הוראות החוק והחמרה של ההפרה המתמשכת של חובת המדינה במימון שירותי הבריאות לציבור.

"אנו פונים אליכם לפני שיהיה מאוחר מדי ומבקשים מכם להקצות את מלוא הכספים הנדרשים לכיסוי גירעונות בתי החולים, שהמדינה כופה בחקיקה; להשלים את החקיקה מכוח סעיף 9 ולהעביר באופן מיידי את סכומי התמיכה המגיעים לבתי החולים הציבוריים העצמאיים".

הפורום איים: "אנו תקווה כי בקשתנו תענה בהקדם, אולם במידה שלא תיענה, אין בכוונתנו לשבת בשקט ולצפות בקריסת המוסדות המפוארים שלנו, המשרתים נאמנה שנים רבות את אזרחי המדינה ואת אוכלוסייתה המוחלשת המונה כשני מיליון איש ואישה. ננקוט בכל פעולה הנראית לנו חיונית לשם עשיית צדק".

נושאים קשורים:  בתי החולים הציבוריים,  חדשות,  גירעון,  משרד האוצר,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
07.04.2022, 05:27

בתי החולים בנצרת מרכז השחיתות הגדול בארץ
הכסף מתחלק בין המנהלים
בושה בושה בושה אין פיקוח ומסכנים העובדים
לא לתת להם שקל אחד