COVID-19 עולמי

ביקורת על ה-NIH: סוגיית הלונג-קוביד אינה מטופלת מספיק

ביקורת קשה על מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב: התנהלות איטית מדי בכל הקשור להבנה ולפתרון בעיית הלונג-קוביד | בישראל – מקדם ההדבקה ממשיך לרדת

לונג-קוביד, אילוסטרציה

מקדם ההדבקה ממשיך לרדת והבוקר (ה'), לפי דו"ח משרד הבריאות, הוא עומד על 1.09 על סמך מאומתים חדשים, 1.03 על סמך מאושפזים חדשים ו-0.95 על סמך מאושפזים במצב קשה.

אתמול אובחנו בישראל 12,096 מקרים חדשים של קורונה ובמצב פעיל עכשווי נמצאים 73,358, בבתי החולים מאושפזים 782, מהם במצב קשה 265 ובהם 102 מונשמים. מתחילת המגיפה נפטרו 10,485.

מתחילת המגיפה היו בבידוד בארץ 8,158,953 – כולל אלה שנדבקו יותר מפעם אחת. עתה נמצאים בבידוד 9,921.

מתחילת המגיפה העולמית נדבקו בנגיף (מקרים מאושרים) 483,894,923 ונפטרו 6,152,757 מהחולים, אלא שגם במסד הנתונים הבינלאומי של "ג'ונס הופקינס" מודים שקיים תת דיווח בעיקר באפריקה (למעט דרום אפריקה), בין השאר משום שבמדינות שונות ביבשת הזאת אין לאזרחים רבים נגישות לטיפול רפואי והם מטופלים בבתיהם ולרשויות אין דרך לספק שירותים רבים.

שיעור הרופאים בלא מעט מהמדינות האפריקאיות נע סביב 3 ל-100,000 (ראו "הארץ") והן מתמודדות באופן קבוע עם מחלות קשות הרבה יותר כמו מלריה, HIV וזיהומים קשים אחרים הגובים חיי אדם.

ביקורת על ה-NIH: עיכוב במענה ללונג-קוביד

בתוך כך, בארה"ב נמתחת ביקורת קשה על מכוני הבריאות הלאומיים NIH על התנהלות איטית מדי בכל הקשור למחקר וטיפול בבעיית הלונג-קוביד, כאשר השאלה המרכזית היא מדוע יש חולי קורונה שלכאורה החלימו אבל למעשה לא החלימו באופן מלא וממשיכים להציג תסמינים שונים, שאף מוגדרים "מסתוריים" זמן רב לאחר שסיימו אשפוז או הוכרזו כמחלימים.

הקונגרס העניק למטרה זאת 1.2 מיליארד דולר אבל הטענה היא שב-NIH מתנהלים בעצלתיים, לא גויסו מספיק מתנדבים לניסויים למציאת טיפולים נאותים לתופעה הזאת (עד כה גויסו רק 3% מאוכלוסיית המחלימים שנקבע שיש לבחון עליה את הטיפולים והתרופות) וכי ב-NIH מחכים לממצאי מחקרים במקום להתחיל לנסות תרופות או טיפולים אחרים ללונג-קוביד.

נושאים קשורים:  לונג קוביד,  ה-NIH,  קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות